Edit this page
Modify this page
Edit this string
         
Sunteţi aici: Home >Actualitate >Ştiri>Toate ştirile >ARHIVĂ ŞTIRI >
Posturi TV în culpă: CNA sancţionează!

Pentru informare eronată, C.N.A. a sancţionat 5 posturi de televiziune:  Antena 1, B1 TV,  Naţional TV, Realitatea TV şi TVR 1

 un articol de Mihaela Gheorghiu

Imediat ce s-a anunţat oficial despre reţinerea lui Gregorian Bivolaru în Suedia, ştirile şi zvonurile au început să curgă, ce-i drept nu cu aceeaşi intensitate ca în martie 2004, dar păstrând acelaşi ton de satisfacţie răutăcioasă din partea oamenilor de presă. Ca şi cum, în sfârşit, au din nou pe cine să îşi verse frustrările.

Exagerări peste exagerări şi-au făcut locul atunci şi printre ele am remarcat ilustrarea obstinată a respectivei ştiri cu imagini ale lui Gregorian Bivolaru încătuşat, după gratii sau încadrat de mascaţi. Imaginile lui Gregorian Bivolaru (un om care acum este presupus nevinovat conform legii), în lanţuri revin în forţă, obsesiv, pe toate posturile TV. Faptul că nimeni nu se ostenea să precizeze că era vorba de imagini de anul trecut, după reţinerea abuzivă a lui Gregorian Bivolaru la Vama Nădlac, a lăsat impresia că imaginile proveneau de la reţinerea din Suedia.

Acesta a fost un element care a susţinut prezentarea denaturată a respectivelor ştiri. Nu este pentru nimeni o noutate că domnul Gregorian Bivolaru a fost cel care cerut azil în Suedia şi s-a prezentat la Biroul de emigrări unde a anunţat de la început cu onestitate că în România există un mandat de urmărire pe numele lui. Acest lucru nu a împiedicat însă toată mass-media românească să vorbească despre prinderea, capturarea, arestarea lui ca despre un merit al Poliţiei şi Interpolului care zice-se l-au vânat prin toată România şi Europa.  

Se pare că acel cineva care îl doreşte cu orice preţ închis pe Gregorian Bivolaru savurează din plin imaginile din scurta perioadă de triumf pe care a avut-o atunci când, după înscenarea de la vama Nădlac de anul trecut, Grieg a fost arestat pentru câteva zile. Şi în acest caz a fost evidentă tentativa de a asocia imaginea lui Gregorian Bivolaru cu aceea a unui infractor periculos care tebuie să rămână, cel puţin în mintea oamenilor, după gratii sau încătuşat chiar înainte de a fi prezentate probele împotriva lui.   

Cum nimeni nu era interesat să rectifice această eroare, un grup de simpatizanţi M.I.S.A. a cerut C.N.A.-ului o sancţionare a posturilor TV în culpă şi rezultatele nu au întârziat să apară! Zilele trecute C.N.A. a sancţionat 5 posturi de televiziune pentru că nu au precizat, în timp ce dădeau ştirile respective, că imaginile proveneau din arhivă.  

În Comunicatul de presă al C.N.A. din 19.04.2005 se anunţă oficial că C.N.A. a decis în şedinţă publică “să adreseze somaţii publice posturilor Antena 1, B1 TV, Naţional TV, Realitatea TV şi TVR 1. Posturile enumerate au ilustrat ştirea privind reţinerea în Suedia a domnului Gregorian Bivolaru, difuzată în perioada 15-17.04, cu imagini anterioare evenimentului respectiv, fără ca acestea să fie însoţite, conform art. 14 din Decizia CNA nr. 40/2004 privind asigurarea informării corecte şi a pluralismului, de menţiunea «Arhiv㻓.

Astfel că posturile respective au fost obligate să difuzeze de 3 ori rectificarea la orele de maximă audienţă aşa cum cere legea! Oare pe când se va putea proceda la fel şi cu ziarele care continuă să publice calomnii şi minciuni la adresa M.I.S.A, a domnului profesor Gregorian Bivolaru şi mai nou la adresa oricui îndrăzneşte să îi ia apărarea. Să sperăm că acest prim exemplu le va fi util oamenilor de presă şi de televiziune pentru a dovedi de acum încolo profesionalism  în ceea ce priveşte redarea ştirilor despre M.I.S.A. şi Gregorian Bivolaru! Dacă nu îi obligă conştiinţa lor îi vor obliga oricum sancţiunile C.N.A.-ului.  

Puteţi accesa sancţiunile la adresele: 

http://www.cna.ro/activitate/sanctiuni/d27805.html

http://www.cna.ro/activitate/sanctiuni/d27905.html

http://www.cna.ro/activitate/sanctiuni/d28005.html

http://www.cna.ro/activitate/sanctiuni/d28105.html

http://www.cna.ro/activitate/sanctiuni/d27705.html

Deoarece pagina de web a CNA funcţionează foarte lent, reproducem în josul paginii una dintre aceste sancţiuni.

Vă rugăm să nu ezitaţi la rândul dumneavoastră să semnalaţi diferite acţiuni abuzive şi discriminatoare ale mass-media-ei şi ale autorităţilor imediat ce le sesizaţi. 

22 aprilie 2005
yogaesoteric.net

 
DECIZIA NR. 277 din 19.04.2005

privind somarea SOCIETATII ROMÂNE DE TELEVIZIUNE
pentru postul de televiziune TVR1

SOCIETATEA ROMÂNA DE TELEVIZIUNE
Calea Dorobantilor nr. 191, sector 1
BUCURESTI
Tel: 230.5710/649, 230.70.31
Fax: 230.75.14

      Întrunit în sedinta publica din data de 19 aprilie 2005, Consiliul National al Audiovizualului a analizat raportul de monitorizare întocmit de directia de specialitate cu privire la emisiunile informative difuzate de postul de televiziune TVR1, în zilele de 15 si 16 aprilie 2005.
      Postul public de televiziune TVR1 apartine SOCIETATII ROMÂNE DE TELEVIZIUNE, cu sediul în Bucuresti, Calea Dorobantilor nr. 191, sector 1, ce are licenta audiovizuala nr. 180/11.03.1999.
      În urma dezbaterilor, membrii Consiliului au constatat ca postul TVR1 a încalcat prevederile art. 14 din Decizia nr. 40/2004 privind asigurarea informarii corecte si a pluralismului, cu modificarile ulterioare.
      Potrivit dispozitiilor invocate, în cazul utilizarii unor imagini si/sau înregistrari sonore de arhiva în alte emisiuni decât cele având caracter retrospectiv declarat, este obligatorie informarea publicului prin mentiunea ,,arhiva''''''''; data filmarii sau a înregistrarii trebuie precizata daca este necesara pentru întelegerea corecta a informatiei.
      Astfel, în ziua de 15 aprilie 2005, în cadrul emisiunii informative ,,Jurnal" de la orele 19.00 a fost prezentata stirea despre extradarea lui Gregorian Bivolaru, liderul miscarii MISA. Aceasta stire a fost ilustrata cu imagini de arhiva, fara ca postul TVR 1 sa afiseze pe parcursul derularii acestora mentiunea ,,arhiva'''''''', asa cum avea obligatia legala.
      De asemenea, în ,,Jurnalul'''''''' de la orele 19.00, ce a fost difuzat în ziua de 16 aprilie 2005, a fost prezentata stirea conform careia pe numele lui Gregorian Bivolaru s-a emis un nou mandat de arestare. Materialele ce ilustrau respectiva stire nu au avut mentiunea ,,arhiva'''''''' pe toata durata difuzarii acestora. Mai mult, unele dintre secvente nu au purtat deloc aceasta mentiune.
      Membrii Consiliului au apreciat ca, postul de televiziune TVR1 procedând în acest mod, a adus un prejudiciu telespectatorilor cu privire la informarea corecta asupra stirilor în cauza, iar în situatia utilizarii unor imagini de arhiva, în alte emisiuni decât cele având caracter retrospectiv declarat, este obligatorie informarea publicului prin mentiunea ,,arhiva''''''''.
Membrii Consiliului au tinut cont de faptul ca anterior au solicitat în scris posturilor de televiziune sa respecte dispozitiile art. 14 din Decizia nr. 40/2004 privind asigurarea informarii corecte si a pluralismului, considerând mentiunea ,,arhiva'''''''' ca o conditie esentiala în evitarea confuziilor si pentru asigurarea unei informari corecte a publicului. Nerespectarea dispozitiei invocate din Decizia nr. 40/2004 se manifesta si în cazul Omar Hayssam, sedinte de guvern etc.
      În temeiul dispozitiilor art. 91 alin. (1) si (2), cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul National al Audiovizualului decide adresarea unei somatii publice postului public de televizune TVR 1 si dispune intrarea de îndata în legalitate.
      Potrivit Deciziei CNA nr. 52/2003 postul de televiziune TVR 1 are obligatia de a transmite în urmatoarele 24 de ore de la comunicare, sonor si vizual, de cel putin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o data în principala emisiune de stiri, urmatorul text:
,,Consiliul National al Audiovizualului a sanctionat postul de televizune TVR 1 cu somatie publica, întrucât în zilele de 15 si 16 aprilie 2005, în cadrul emisiunilor informative ,,Jurnal'''''''' de la orele 19.00, au fost difuzate imagini de arhiva ce ilustrau stirea despre arestarea lui Gregorian Bivolaru si emiterea unui nou mandat de arestare pe numele acestuia, fara ca respectivele imagini sa poarte mentiunea ,,arhiva'''''''', încalcându-se prin aceasta prevederile art. 14 din Decizia nr. 40/2004 privind asigurarea informarii corecte si a pluralismului, cu modificarile ulterioare.
      Potrivit dispozitiilor invocate, în cazul utilizarii unor imagini si/sau înregistrari sonore de arhiva în alte emisiuni decât cele având caracter retrospectiv declarat, este obligatorie informarea publicului prin mentiunea ,,arhiva''''''''

      Va atragem atentia ca textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.


PRESEDINTE,

RALU FILIP



Articole publicate recent

> 16 OctombrieFalsele stațiuni de lux folosite ca paravan pentru exploatarea petrolului. Insulele THUMS din largul Californiei…

> 15 OctombrieDr. prof. Vasile Astărăstoae: Cercetarea pe subiecți umani – abuzurile asupra deținuților

> 15 Octombrie«Insula Gunoaielor», micul petic de pământ nelocuit din Pacific în care zilnic ajung câteva tone de deșeuri din plastic

> 14 OctombrieLustragiul şi criza financiară

> 14 Octombrie6 milioane de români au fost interceptați în mod abuziv

> 13 OctombrieProf. dr. Pavel Chirilă: «Înțelegeți că dacă sunteți atei nu sunteți mai valoroși în planul științific»

> 12 OctombrieMii de angajați ai Google i-au cerut gigantului IT să nu mai colaboreze cu armata americană

> 11 OctombrieIată statul paralel!

> 10 OctombriePărintele minimalist sau revenirea la bunul simț

> 9 OctombrieSlugi, trădători, marionete și manipulați. Hoţia cu democraţia

> 9 OctombrieRealitatea violentă a Suediei a spart imaginea cosmetizată

> 9 OctombrieLiceu din China. Recunoaștere facială pentru vânarea elevilor «leneși»

> 9 OctombrieBăsescu a făcut public un document secret al SRI care arată un mod de lucru atunci când este vorba de eliminarea unor oameni politici incomozi

> 8 OctombrieStudiu: Europa post-creștină?

> 8 OctombrieNASA a lansat o sondă care «va atinge» Soarele

> 7 OctombrieOamenii de știință au constatat 1.500 de diferențe genetice între bărbați și femei, distrugând argumentele teoriei de gen

> 7 OctombrieOsho – Societatea actuală te vrea prost

> 6 OctombrieAcad. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române: «A încredința copilul unor cupluri de homosexuali e de neconceput…»

> 6 OctombrieBasarabia și rușii – Un articol document scris de Mihai Eminescu

> 6 OctombrieCineva distruge stratul de ozon al Pământului

> 5 OctombrieVisa visează să-ți transforme întreaga locuință într-o casă de marcat

> 5 OctombrieIsraelul propune o lege care criminalizează filmarea soldaţilor care comit încălcări ale drepturilor omului

> 4 OctombrieVa închide Iranul strâmtoarea Ormuz? Urmează războiul SUA-Iran și căderea regimului de la Teheran?

> 4 OctombrieÎn numele siguranței… Facebook le cere utilizatorilor britanici fotografii nud

> 3 OctombrieInteligenţa artificială poate fi exploatată de hackeri, susţin cercetătorii

> 3 OctombrieAvocat Ana Săcrieru: Etichetarea ca metodă de manipulare și dezinformare – un exemplu de «hate-speech»

> 3 OctombrieDEZVĂLUIRI: Gunoaiele care ar putea relansa economia și «gunoaiele» care o distrug. Despre o invenție de miliarde de euro blocată de autorități!

> 2 OctombrieGregorian Bivolaru a câștigat din nou la CEDO

Recomandări articole
Actualitate
Astrologie
Civilizaţiile extraterestre
Demascarea Masoneriei
Paranormal
Revelaţii
Sănătate
Şivaism
Spiritualitate universală
Tantra
Tradiţia yoghină
Yoga