Edit this page
Modify this page
Edit this string
         
O televiziune din Rusia l-a şters dintr-o emisiune pe un analist care îl critica pe Putin

de Mihai Vasilescu

În toamna lui 2007, analistul politic Mikhail Delyagin a participat la dezbaterea TV „Oamenii vor să ştie”, difuzată de una din cele mai importante televiziuni din Rusia, Canal 1. În cadrul acesteia, s-a exprimat critic la adresa lui Vladimir Putin, fostul preşedinte şi actualul prim-ministru al Rusiei.

Emisiunea nu era transmisă în direct, iar în momentul difuzării, nu doar cuvintele, ci şi imaginea lui Delyagin au fost şterse. Cenzura a fost realizată însă în mod grosolan. În unele cadre, picioarele şi mâna lui Delyagin apar totuşi, deşi partea de sus a corpului lipseşte.

Mikhail Delyagin este cunoscut pentru criticile repetate aduse lui Vladimir Putin. „Şi eu am fost surprins că m-au invitat la acea emisiune. Nu mai apărusem la televizor  de câţiva ani,” a povestit el.

A izbucnit un imens scandal, care a făcut să iasă la iveală faptul că numele lui Delyagin se află pe o listă neagră, alături de alte persoane care au interdicţie de apărea pe post, din cauză că nu sunt de acord cu  regimul de la Kremlin. Printre cei cărora în mod tacit nu li se permite să apară în emisiuni TV sau să participe la dezbateri politice televizate se află şi fostul campion la şah, Garry  Kasparov.

Oficialii guvernului neagă existenţa unei liste negre, însă în acelaşi timp spun că persoanele ostile Kremlinului nu apar la TV pur şi simplu pentru că „nu sunt de interes, iar vederile lor nu merită să fie televizate”. Unul dintre cei mai populari comici ruşi, Viktor Shenderovich a primit şi el interdicţie de a mai apărea la TV, după ce a realizat un program în care îi caricaturiza pe mai mulţi lideri ruşi, printre care şi Putin.  

Totuşi, tot mai mulţi ziarişti încep să vorbească despre presiunile care se fac asupra lor. Vladimir V. Pozner, gazda unei emisiuni de dezbateri politice difuzate de Canal 1 şi preşedinte al Academiei Ruse de Televiziune spune că presiunea de a se conforma la ceea ce dictează Kremlinul a crescut în ultimii ani : „În perioada alegerilor, administraţia de la Kremlin a ajuns aproape să fie paranoică faţă de cine trebuie să apară şi cine nu trebuie să apară la TV.” El a relatat că înainte de fiecare emisiune trebuie să le prezinte celor din conducerea Canal 1 lista persoanelor pe care doreşte să le invite, iar aceştia elimină orice persona non grata. „Nu există libertatea presei”, a concluzionat el.

Mikhail A. Ponomariov, directorul de ştiri al Canal 1, recunoaşte şi el că este supus cenzurii: „Ar fi stupid să spun că putem face ce vrem. Dacă proprietarul companiei crede că nu trebuie să dăm pe cineva pe post, oricât aş vrea eu să îl dau, nu o pot face,” a declarat el.

Vladimir R. Solovyov, realizatorul unor dezbateri televizate pentru un alt canal TV, recunoscut pentru poziţia sa pro-Putin, preferă să adopte punctul de vedere al oficialităţilor. La emisiunile sale apar invariabil ca invitaţi doar susţinători ai lui Putin. Întrebat de ce nu invită şi opoziţia a spus: „Nu îi susţine nimeni. Nu au nimic de spus.”

Citiţi şi:

MSNBC încalcă libertatea de exprimare a jurnaliştilor

yogaesoteric
19 septembrie 2008


Recomandări articole
Actualitate
Astrologie
Civilizaţiile extraterestre
Demascarea Masoneriei
Paranormal
Revelaţii
Sănătate
Şivaism
Spiritualitate universală
Tantra
Tradiţia yoghină
Yoga