Vigilant Citizen: O privire în profunzime asupra mesajelor întunecate și a simbolismului din lăudatul film de groază „Longlegs”, cu Nicolas Cage
Descris drept cel mai înfricoșător film al deceniului, Longlegs prezintă un Nicolas Cage dezechilibrat, păpuși demonice și, cel mai rău dintre toate, poze cu Bill Clinton. Mai jos, prezentăm o analiză aprofundată asupra simbolurilor și mesajelor tulburătoare ascunse în acest film întunecat.
Avertisment: Urmează spoilere monstruoase!
Se poate spune despre Longlegs că este cel puțin tulburător. Iar acest sentiment se înrăutățește cumva pe măsură ce procesăm încet implicațiile poveștii și semnificația profundă a simbolismului pe care îl conține. Deși filmul în sine are momentele sale terifiante, cel mai înfricoșător este înțelegerea modului de gândire al celor din spatele său. Pentru că, în esența sa, filmul este o scrisoare de dragoste adresată lui Satana și prezintă perspectiva întortocheată care derivă de aici.
Deși, la prima vedere, Longlegs urmărește investigația FBI asupra unui criminal în serie cu preocupări oculte, subiectul său face aluzie la mult mai mult. Prin simbolism și referințe, filmul scoate în evidență dedesubturile întunecate și satanice ale societății și obsesia acesteia de a vâna copiii. Deși cineva ar spera că, cel puțin, filmul se termină cu învingerea răului și victoria binelui, de fapt nu este așa. Deloc.
La fel ca majoritatea producțiilor media din ultimii ani, Longlegs are o „morală a poveștii” foarte clară: răul este adânc înrădăcinat în societate, în special la cele mai înalte nivele ale sale, iar lupta împotriva lui este o cauză pierdută.
Nu doar că figura întunecată a Satanei apare de peste 15 ori (într-o manieră semi-subliminală), dar subiectul filmului miroase a răutate pură. Este vorba despre schimbarea taților, în mod normal protectori ai familiilor, în distrugători ai acestora, prin controlul satanic al conștiințelor fiicelor lor tinere și inocente.
În felul său înfiorător, Longlegs abordează temele preferate ale elitei oculte: abuzarea copiilor, distrugerea familiilor, atacarea taților și blasfemierea creștinismului. Și, odată ce totul este spus și făcut, filmul se încheie cu aceste cuvinte simple, dar revelatoare: „Slavă Satanei”.
Nu e de mirare că mass media a lăudat acest film, căci se încadrează perfect în agenda lor. Iată o privire asupra simbolismului mai adânc din Longlegs.
Semnificația numelui Longlegs
Interpretat de Nicolas Cage, Longlegs este un om tulburat care poartă pe față o proteză înfiorătoare. În timp ce obsesia sa pentru satanism ar putea fi atribuită iubirii sale pentru glam rock-ul anilor ’70 (o mulțime de staruri rock erau pasionate de acest tip de muzică), descoperim curând că el este de fapt impregnat cu o forță supranaturală, demonică.
Deși filmul nu explică originea numelui Longlegs (Picioarelungi), unele indicii descriu o imagine mai clară (și mai înfricoșătoare).
La începutul filmului, Longlegs îi spune unei fete: „Se pare că azi mi-am luat picioarele lungi”, făcând aluzie la diferența de înălțime. Această expresie este destul de bizară. Este ca și cum ar fi zis că a luat o „formă umană” înainte de a apărea în fața fetei.
Prin simbolism, Longlegs este asociat direct cu Satana. Fie că este însuși Satana, fie că este servitorul său loial.
Numele Longlegs poate fi legat și de tipul de păianjen numit „daddy long-legs” (tăticul cu picioare lungi). După cum vom vedea, conceptul de paternitate (tătic) este puternic asociat cu acest personaj. În plus, păianjenii „daddy long-legs” sunt cunoscuți pentru faptul că trăiesc în subsoluri. Longlegs trăiește, de asemenea, într-un subsol (foarte înfiorător).
De-a lungul filmului, există numeroase referiri la „omul de jos”. Ar pute fi vorba despre Longlegs, care locuiește într-un subsol, sau despre Satana, care locuiește în iad.
În acel subsol infernal, Longlegs confecționează păpuși blestemate, care arată ca fiicele familiilor pe care le vizează.
Păpușile sunt impregnate cu o prezență malefică. Când intră în casele familiilor, tații se simt forțați să facă o alegere teribilă: fie familia se închină „până la capăt” în fața Satanei, fie tatăl este obligat să ucidă pe toată lumea, inclusiv pe el însuși. Toate familiile au fost decimate în acest fel. Cu excepția uneia.
Trinitatea Spurcată
Încă de la începutul filmului, este clar că este ceva ciudat în legătură cu agentul Lee Harker. Ea are abilități psihice și este capabilă să pătrundă adânc în conștiința lui Longlegs.
În timp ce Harker avansează în investigația sa, ne dăm seama că ea a fost în contact cu Longlegs în trecut. Chiar mai rău, ar putea fi o rudă apropiată a acestuia.
Deși scena de mai sus trece extrem de repede, ea evidențiază o parte a poveștii pe care majoritatea spectatorilor probabil au ratat-o.
În cele din urmă, aflăm că mama lui Harker a fost complicea lui Longlegs de ani de zile. Îmbrăcată ca o călugăriță de la o biserică locală, ea păcălea familiile să accepte păpușile satanice ale lui Longlegs drept „cadou”.
Având în vedere că paternitatea este o temă importantă în film și că mama lui Harker este o versiune satanică a Fecioarei Maria, conceptul unei trinități demonice începe să capete contur. Iar simbolul triunghiului inversat capătă o semnificație mai profundă: cele două puncte de sus reprezintă mama și tatăl (Longlegs). Punctul de jos al triunghiului este „descendența”: Lee Harker.
Pentru majoritatea spectatorilor, Harker pare să fi salvat fata. Cu toate acestea, atunci când cineva înțelege subtextul filmului, apare clar că Harker devine de fapt noul manipulator satanic al fetei. Acest fapt este evidențiat și mai mult de scena tulburătoare ce urmează.
Pe scurt, băieții răi nu au pierdut, iar băieții buni nu au câștigat. Aproape toată lumea a fost controlată de Satana încă de la început. Și acesta este mesajul principal al filmului: Satana este peste tot.
Metamesajele din Longlegs
După cum s-a menționat la începutul articolului, cea mai înfricoșătoare parte a filmului Longlegs nu este filmul în sine, ci implicațiile sale și punctul de vedere al celor care se află în spatele acestuia.
De exemplu, tema principală a filmului se referă la omorârea copiilor și la provocarea unui rău de nedescris acestora. Osgood Perkins, regizorul filmului, a declarat într-un interviu că a fost inspirat de uciderea lui JonBenét Ramsey.
Cazul lui JonBenét Ramsey a tulburat America timp de decenii. Totul în legătură cu acest caz este bizar și duhnește a afaceri dubioase, legate de elite. Simplul fapt că rămâne un mister nerezolvat (în ciuda prezenței unei cereri de răscumpărare ciudate și a semnelor de violență sexuală asupra fetei) indică faptul că există ceva „straniu” în legătură cu această poveste. Este aproape ca și cum Puterea nu vrea ca oamenii să știe ce s-a petrecut de fapt.
Într-un interviu, regizorul filmului Longlegs a declarat:
„Am fost foarte interesat de acel caz. Crima a avut loc în preajma Crăciunului, iar unul dintre cadourile pe care părinții i le-au luat lui JonBenét a fost o păpușă în mărime naturală, reprezentând-o pe ea însăși purtând una dintre rochiile ei de concurs. Era într-o cutie de carton la subsol, la 5 metri de locul în care a fost ucisă, și era ceva atât de nebunesc în legătură cu asta, încât am documentat totul.”
Deși filmul este inspirat dintr-o poveste psihopatică și de pedofie, acesta conține și „meta-mesaje” despre exploatarea copiilor.
Fetița o întreabă pe Harker:
„– Ai vrut să fii agent FBI când erai mică?
– Nu. De fapt, voiam să fiu actriță.
– Asta bulversează copiii.
– Așa se spune.”
Gândiți-vă la această scenă pentru o secundă. Realizatorii filmului au făcut o actriță copil să spună într-un dialog că a fi actriță copil „bulversează copiii”. Acest dialog nu are nimic de-a face cu povestea; pare să fi fost adăugat ca o referință la filmul în sine.
Apoi, o vedem pe acea fetiță actriță participând la scene întunecate și înfiorătoare, care implică tați ce își ucid cu brutalitate familiile. Lucrul într-un asemenea mediu ar putea, într-adevăr, să „bulverseze” un copil. Este filmul în sine un abuz asupra copiilor? La ce altceva v-ați aștepta de la un film care se termină cu „Slavă lui Satana”?
Apropo de diavol, el pândește în umbră peste tot în film. Silueta sa apare de peste 15 ori, dar pentru majoritatea spectatorilor aproape toate aceste apariții vor trece neobservate. Ele sunt gândite pentru a avea un efect cvasi-subliminal, inducând în subconștient ideea: „nu pot scăpa de diavol”. Iată câteva exemple.
Hollywood-ului îi place să îl prezinte pe Satana ca pe o ființă atotputernică, care nu poate fi învinsă. Ca și cum l-ar adora.
Destul de ciudat, mai există o altă figură amenințătoare care tot apare în timpul filmului: Bill Clinton.
Deși în clădirile federale există fotografii înrămate ale președinților, accentul pus pe Bill Clinton în numeroase scene este prea evident pentru a fi ignorat.
Un alt fapt bizar: Longlegs vorbește adesea despre invadarea „caselor albe”. El chiar îi spune lui Harker Lee în timpul interogatoriului său:
„Casa ta era chiar mai albă când am venit să te vizitez.”
Desigur, culoarea albă reprezintă simbolic puritatea, așa că este normal ca diavolul să vrea să murdărească casele albe. Acestea fiind spuse, gândiți-vă la asta: unde a locuit Bill Clinton (și toți președinții Statelor Unite)? La Casa Albă.
Filmul transmite oare vreun mesaj despre Bill Clinton și despre elita globală în general?
În concluzie
Longlegs este unul dintre acele filme lăudate de mass-media, care însă stârnește adversitate din partea spectatorilor „obișnuiți”. Pe de o parte, criticii au lăudat cinematografia și atmosfera obsedantă a filmului, în timp ce erau uimiți de simbolismul său profund și de referințele biblice. Pe de altă parte, filmul vorbește literalmente despre Satana care profită de tinerele fete. Nu doar atât, „morala poveștii” este că totul a decurs conform planurilor Satanei. Poate de aceea atât de mulți oameni au urât acest film.
Pentru că, având în vedere subiectul filmului, cum ar putea un om normal să se „bucure” cu adevărat de acesta? De ce ar fi spus un copil actriță că a fi copil actriță „bulversează copiii”? În plus, în situația în care cultura populară reflectă societatea, ce spune un astfel de film despre societatea noastră?
Majoritatea subiectelor la care se face aluzie în film sunt adesea cenzurate în mass-media și catalogate drept „teorii ale conspirației”. Cu toate acestea, elita este nevoită să dezvăluie adevărul cumva, așa că o face prin „ficțiune”. Sub pretextul că sunt înspăimântătoare și înfricoșătoare, filmele de groază dezvăluie, în cel mai brutal mod posibil, adevăratul punct de vedere al celor din „culise”.
Da, sunt niște prădători de copii, adoratori ai diavolului, care vor să distrugă familiile, prin spălarea creierului copiilor. Despre asta este vorba în Longlegs.
Sursa: Vigilant Citizen
Citiți și:
Satanismul propovăduit făţiş ca „filosofie de viaţă” în vremea noastră antihristică este unul dintre cele mai limpezi semne apocaliptice
Serialul „American Horror Story: Delicate” și mesajele sale despre lumea subterană ocultă de la Hollywood
yogaesoteric
10 octombrie 2024