La Toulouse, altarele sunt goale și pe străzi umblă Satana
Fapt fără precedent în istoria recentă a Franței, arhiepiscopul de Toulouse a decis să-și dedice orașul Inimii Sacre a lui Iisus Hristos. Motivul l-a reprezentat instalarea, în centrul orașului, a unei ciudate mașinării cu simbolism satanic ‒ finanțată din bani publici.
În mijlocul orașului Toulouse s-a instalat recent o mașinărie dubioasă, poreclită Lilith, care reprezintă o creatură grotescă, jumătate femeie, jumătate scorpion, cu picioare de păianjen și coarne de berbec.
Invenția a fost inițial construită pentru festivalul Hellfest (Festivalul Iadului), organizat anual în Bretania. Această adunare internațională de trupe de heavy metal este întotdeauna o ocazie de depravare cu accente sataniste și simboluri morbide, chiar dacă organizatorii insistă că e doar o chestiune de „cultură” și că nu e nimic în neregulă cu aceste reprezentări artistice de un gust dubios.
Mașina Lilith, flancată de altele două de același fel, a fost plimbată pe străzile orașului Toulouse între 25 și 27 octombrie 2024, pentru o mare reprezentație în aer liber cu un titlu cât se poate de lipsit de ambiguități: „Porțile Întunericului”.
Aceasta este a doua ediție a manifestării, care, în 2018, a atras aproape 800.000 de persoane.
Creatorul acestui personaj himeric, François Delarozière, nu se teme să fie provocator. Potrivit ziarului catolic La Croix, Lilith ‒ „gardianul întunericului” ‒ este împodobită cu un cercel în formă de cruce întoarsă și este prezentă pentru a „simboliza tensiunile pe care le creează spectacolul”.
Personajul Lilith vine din mitologia mesopotamiană, fiind descrisă inițial ca un vârcolac cu coadă de scorpion. Ea apare și în tradiția talmudică, în formă de demon feminin care omoară copiii nenăscuți și seduce bărbați pentru a crea noi demoni.
În cabala, o tradiție ezoteric iudaică, Lilith se referă la prima soție a lui Adam, făcută din lut, iar nu din coasta acestuia ‒ de unde și atracția feministelor pentru acest personaj, care văd în ea o reprezentantă a luptei împotriva omnipotenței patriarhatului.
În timpul paradei de la Toulouse, Lilith a fost însoțită de o cohortă de simboluri care nu lasă loc de interpretare: biserici devorate de flăcări, schelete umblătoare, o creatură de culoare roșie cu cap de vițel…….
Autoritățile catolice locale nu au privit cu ochi buni această desfășurare hidoasă de simboluri malefice în ochii publicului ‒ inclusiv al copiilor și familiilor.
Arhiepiscopul orașului Toulouse, Monseniorul Guy de Kerimel ‒ care este, de regulă, considerat o figură moderată și deloc militantă ‒ a cerut o audiență la primar pentru a-și exprima îngrijorarea.
El a declarat că dorește să dea „un răspuns spiritual” acestei ofensive și a luat decizia de a dedica „orașul și dioceza Inimii Sacre a lui Iisus” la liturghia de pe 16 octombrie, care marchează jubileul celei de-a 350-a aniversări de când Iisus Hristos i-a apărut surorii Marguerite-Marie Alacoque la Paray Le Monial ‒ care apariții au dat naștere cultului Inimii Sacre în Franța, în secolul al XIV-lea.
Într-un interviu acordat revistei creștine online Aleteia, arhiepiscopul explică semnificația abordării sale:
„Alegerea acestui spectacol mi se pare cu totul riscantă, cu atât mai mult cu cât societatea franceză se fragmentează și caută să-și găsească drumul într-un context internațional mai mult decât incert. Avem nevoie de o cultură care să ne dea puțină speranță. Astăzi, societatea franceză nu mai percepe viitorul sau îl percepe doar cu mare dificultate. Sunt multe semne ale disperării și a ne deschide spre lumină este necesar, ca să nu spun vital.”
„Artistul” Delarozière a fost ofensat de această inițiativă, pe care o califică drept „puritanism”. Ca și alți creatori ai festivalului Hellfest din Bretania, el neagă că „operele” lui ar avea ceva satanic. „Artistul” se apără spunând că el face „teatru popular” și își exprimă condescendent dorința ca Biserica „să rămână deschisă la actul de creație artistică”.
Părintele Simon d’Artigue, care este foarte activ pe rețelele de comunicare virtuală, este alarmat de omniprezența în spațiul public a simbolurilor care invocă diavolul și întunericul.
El subliniază:
„Pe durata acestor trei zile, sigiliul lui Lucifer și crucea Satanei vor fi proiectate pe străzi.”
Unde clerul este îngrijorat de acest joc nesănătos cu forțele răului, artiștii răspund cu cultura și divertismentul, comentează publicația European Conservative.
Ca să-l cităm pe Charles Baudelaire, „cel mai mare truc al diavolului este să te convingă că nu există”.
Astfel că între cele două părți neînțelegerea este completă.
Proliferarea referințelor satanice este, evident, alimentată de de-creștinarea societăților occidentale. Potrivit arhiepiscopului de Kerimel, „Hristos a fost retras din lumea culturală care, în parte, nu vrea să mai aibă nimic de-a face cu creștinismul”.
Pentru masele care se plimbă pe străzile orașului Toulouse, toate astea nu sunt decât un joc nevinovat, ale cărui dedesubturi le scapă.
Arhiepiscopul de Kerimel compară spectacolul Porțile Întunerecului cu ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris, care a scandalizat atât de tare lumea. El denunță fascinația generală față de întuneric și morbiditate, care s-a văzut și în teribilele secvențe de la acea manifestare, care a inclus și decapitarea reginei Marie Antoinette pe malurile Senei.
Cu toate astea, prelatul refuză să afirme că această consacrare a orașului ar fi „un act magic” pentru a ne proteja de efectele nocive ale spectacolului. Nu este vorba de înlocuirea unui ezoterism cu alt ezoterism ‒ magie albă împotriva magiei negre. Consacrarea are drept țel să ofere „o viziune alternativă, o viziune de speranță într-o lume tulburată”.
Deși există niște suflete îndurerate printre membrii arhidiocezei de Toulouse care, fără îndoială, deplâng „îngustimea conștiinței” clerului insensibil la „gustul artistic” relevat de contorsiunile acestei Lilith de secol XXI, generația mai tânără de credincioși este încântată de poziția arhiepiscopului.
„Când am citit ce urmează la spectacol, mi s-a părut foarte morbid. Pe de altă parte, a dedica Toulouse Inimii Sacre a lui Iisus este o demonstrație a iubirii Domnului”, a explicat Marie, o tânără credincioasă de 27 de ani.
Nu putem decât să salutăm curajul prelatului care, în contextul unei stigmatizări maxime a Bisericii, nu a ezitat să apere poziția care dă sens misiunii sale: „de a anunța victoria finală a lui Hristos asupra morții și a întunericului”.
Citiți și:
„Întrebarea e dacă vrem să învingem cu Domnul sau vrem să pierdem cu Satana”
Vigilant Citizen: O privire în profunzime asupra mesajelor întunecate și a simbolismului din lăudatul film de groază „Longlegs”, cu Nicolas Cage
Pamflet de viziune apocaliptică
yogaesoteric
31 octombrie 2024