Adorarea femeii
În Tantra se spune : «tot ceea ce poate fi văzut cu ochii poate fi definit ca atare, dar nu şi Ea care este mama. Ea este inefabilă şi de neconceput, avănd formă este totuşi în Ea însăşi fără de formă. »
Bărbatul însuşi este un «rod» al femeii, pentru că fiecare bărbat (ca şi fiecare femeie) s-a născut din trupul unei femei ; Ea este însăşi creaţia infinită ce izvorăşte din pântecele Ei. Adorarea femeii reprezintă o modalitate de recunoaştere a adevăratei sale puteri spirituale şi creatoare.
Iată cum preamăreşte şi adoră Yoginihridaya Tantra pe cea care concepe, susţine, produce şi apoi hrăneşte infinitatea lumilor în manifestare:” Respect şi adorare celei care este Fiinţa, Conştiinţa şi Fericirea absolută, ca Putere Infinită, care există sub forma Timpului şi Spaţiului şi a orice se află în ele şi care constituie de asemenea Lumina divină din toate fiinţele.”
În “Lakshmi Tantra” Marea Zeiţă însăşi spune: “Atunci când yoghinul întâlneşte o femeie frumoasă şi cu un corp foarte armonios, el trebuie să mă vadă pe mine, Lakshmi, în acea femeie. El trebuie să considere suflul vital al femeii (prana) ca fiind soarele, iar sufletul ei ca fiind Sinele Suprem. Frumuseţea şi farmecul ei trebuie văzute ca fiind focul ceresc. Bărbatul trebuie să o vadă întotdeauna pe femeia înzeastrată ca fiind una cu mine, Marea Zeiţă!”. Acest tip de vizualizare este extrem de simplu şi generează în mod spontan o atmosferă spirituală deosebită.
Un text tantric povesteşte despre înţeleptul indian Vasistha, care în vizită fiind în nordul Indiei, la graniţa cu China, a rămas uimit când l-a găsit acolo pe Buddha, mâncând, bând şi flirtând cu mai multe femei extrem de atrăgătoare. Pe când Vasistha se întreba cum era posibil ca o persoană iluminată, aşa cum era Buddha, să se poată comporta într-un asemenea mod el a auzit o voce din ceruri, care i-a spus: “Aceasta este o formă de adoraţie accesibilă fiinţelor care o venerează pe Marea Zeiţă. Acest tip de adoraţie tantrică presupune ca participanţii să facă un jurământ cum că nu vor jigni şi nu vor ameninţa niciodată o femeie.” Buddha însuşi l-a chemat atunci pe Vasistha şi i-a spus: “Femeia trebuie adorată deoarece toate zeităţile îşi au lăcaşul în fiinţa sa!”.
Un comentariu la“Chakrasamvara Tantra”, o veche şi foarte importantă lucrare tantrică budistă, explică în mod explicit şi lipsit de pudiponderie cum trebuie adorată femeia:
“Căutătorul spiritual înfocat, care este curajos şi pur
Trebuie să venereze yoni-ul yoghinei, ce are o formă perfectă de lotus,
Trebuie să-l venereze cu mintea şi inima în întregime focalizată asupra sa,
Aspirând plin de iubire să-i satisfacă orice dorinţă.
Apoi el trebuie să se unească cu ea, pătrunzând în ea plin de pasiune,
Astfel încât esenţele lor spirituale să fuzioneze.
Unind cele mai secrete canale subtile,
Adânc în interiorul fiinţelor lor,
Yoghinul şi yoghina trebuie să-şi dea toată silinţa în arta iubirii.
Alegând plini de înţelepciune cele cinci posturi principale,
Ei trebuie să savureze plăcerea amoroasă asemeni unui rege împreună cu regina sa.
Contopindu-şi secreţiile într-o postură inversă,
Ei vor putea să cucerească lumea şi să-şi îndeplinească toate dorinţele spirituale!”
Tantra autentică reprezintă un cult spiritual în cadrul căruia starea de exaltare a femeii ocupă o poziţie extrem de importantă. Prin intermediul acestei abordări, femeia este cu adevărat împuternicită să se manifeste ca o zeiţă, cu un deosebit potenţial creator, capabilă de a revărsa graţia. O privire, un zâmbet, un gest, starea de jucăuşenie, satisfacţia deplină – iată numai câteva dintre modalităţile pe care spiritul divin din interiorul femeii, o dată trezit, le poate folosi pentru a-l iniţia pe bărbat în misterele spiritualităţii. Atunci când zeiţa din interiorul femeii este una cu zeul său, totul devine posibil.
Acelaşi principiu este valabil şi atunci când femeia este privită ca fiind o manifestare a femeii interioare a bărbatului (anima). Atunci când fuziunea celor două aspecte, masculin şi feminin, se produce în interiorul unei singure fiinţe, apare cu uşurinţă starea androginală. Iată că, adorarea femeii poate fi, atunci când este integrată corespunzător o modalitate de acces la desăvârşire.
yogaesoteric