Av. Gheorghe Piperea: Creștinism și libertate

Idei expuse la întâlnirea cu românii din localitatea Lodi, de lângă Milano (Italia):

  1. Creștinism și libertate

Încă din a doua frază din preambulul Tratatului privind Uniunea Europeană se afirmă ritos: „Inspirându-se din moștenirea culturală, religioasă și umanistă a Europei, din care s-au dezvoltat valorile universale care constituie drepturile inviolabile și inalienabile ale persoanei, precum și libertatea, democrația, egalitatea și statul de drept…….”Așadar, din această moștenire, culturală și religioasă, iar nu din altceva, s-au dezvoltat

– valorile universale, precum și
– libertatea, democrația, egalitatea și statul de drept.

A nega creștinismul și moștenirea culturală europeană, potrivit curentului regresist cancel culture, înseamnă a nega fundamentele UE.

De asemenea, de notat că aceste valori universale = drepturile inviolabile și inalienabile ale persoanei, inclusiv demnitatea, libertatea de conștiință și de expresie.

Creștinismul, azi, sub impactul birocrației de la Bruxelles, nu numai că a fost abandonat – acum este ostracizat, este considerat „offensive”.

  1. Statul de drept/domnia legii

În fraza a 4-a a preambulului la Tratatul UE, se reține: „Confirmând atașamentul lor la principiile libertății, democrației și respectării drepturilor omului și a libertăților fundamentale, precum și a statului de drept…….”

Potrivit art. 6 alin.3 – drepturile fundamentale ale omului, stabilite prin CEDO, sunt principii generale ale Dreptului UE.

Statul de drept este domnia legii. Cu toate acestea, birocrația UE a ajuns să impună domnia PRIN lege. Este lege orice consideră această birocrație nealeasă de nimeni că este legea, iar nu ceea ce votează reprezentanții poporului sau ceea ce este dezbătut cu poporul. Legea decisă ce elitele nealese se impune cu cea mai mare severitate.

Dar numai față de cei din rând.

Pentru cei mari și hiper-privilegiați, legea nu se se mai aplică. Este cazul suspiciunilor de corupție asupra Ursulei von der Leyen sau cazul alimentelor cu dublu standard ori cazul corporațiilor financiare sau farmaceutice. Cel mai grav: cazul indulgențelor și privilegiilor acordate Ucrainei.

  1. Pacea și prosperitatea

Potrivit art. 3 alin. 1 din TUE: „Uniunea urmărește să promoveze pacea, valorile sale și bunăstarea popoarelor sale…….”

Deci UE încalcă acest aliniat prin faptul că promovează războiul „sustenabil”, valorile altora și sărăcirea popoarelor UE, în favoarea altora.

De notat că, în 2019, în UE existau peste 130 de milioane de oameni la sau sub pragul sărăciei….… Cu siguranță, azi, numărul e mult mai mare. Doar au trecut peste noi o plandemie, o criză alimentară, una energetică și un război și se regizează o criză climatică (mai scumpă decât toate celelalte la un loc).

  1. Libertatea de circulație, de expresie și economică

Potrivit art. 3 alin. 2 din Tratatul UE, „Uniunea oferă cetățenilor săi un spațiu de libertate, securitate și justiție, fără frontiere interne, în interiorul căruia este asigurată libera circulație a persoanelor……. – prin refuzul austriac și olandez al românilor și bulgarilor în Schengen, ne-am lămurit. Iar plandemia ne-a arătat ce preț real are libertatea….…

S-a văzut cât preț pun pe libera noastră circulație în spațiul Schengen austriecii și olandezii.

Libertatea economică e doar o iluzie. Abundența de reglementări și monopolul acordat / tolerat corporațiilor sunt negări evidente ale acestei libertăți.

Ce să mai vorbim de libertatea de expresie și conștiință….… La momentul actual, agresivitatea cu care este limitată, pe motivul inventat al dezinformării, depășește totalitarismul comunist de dinainte de 1989. Gravitatea suplimentară este dată de faptul că cetățenii europeni din Vest nu mai pot sesiza totalitarismul acolo unde îl întâlnesc, și nici minciuna de stat sau de la nivel de administrație publică locală.

  1. Suveranitatea națională

Potrivit art. 4 alin. 1-2 din Tratatul UE, „[…] orice competență care nu este atribuită Uniunii prin tratate aparține statelor membre. Uniunea respectă egalitatea statelor membre în raport cu tratatele, precum și identitatea lor națională, inerentă structurilor lor fundamentale politice și constituționale, inclusiv în ceea ce privește autonomia locală și regională. Aceasta respectă funcțiile esențiale ale statului și, în special, pe cele care au ca obiect asigurarea integrității sale teritoriale, menținerea ordinii publice și apărarea securității naționale. În special, securitatea națională rămâne responsabilitatea exclusivă a fiecărui stat membru.

Așadar, chiar Tratatul recunoaște suveranitatea și identitatea națională.

Mai mult chiar, UE nu are dreptul decât foarte limitat de a interfera cu competențele statale.

A se vedea, în acest sens, art. 4 alin. 3 din Tratat, conform căruia: „În temeiul principiului subsidiarității, în domeniile care nu sunt de competența sa exclusivă, Uniunea intervine numai dacă și în măsura în care obiectivele acțiunii preconizate nu pot fi realizate în mod satisfăcător de statele membre nici la nivel central, nici la nivel regional și local, dar datorită dimensiunilor și efectelor acțiunii preconizate pot fi realizate mai bine la nivelul Uniunii”.

Autor: Av. Gheorghe Piperea

Citiți și:
Habarniștii care ne reprezintă la nivelul instituțiilor UE încalcă cu desăvârșire tratatele UE, iar slugile alese din țară execută și vând orice ca să le vină bani în borcanul cu miere
Suveranitatea națională ca reper

 

yogaesoteric
5 februarie 2024

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More