O analiză comparativă între sexualitatea brută și erotismul pur (VII)

de profesor de yoga Gregorian Bivolaru

Această analiză comparativă este o premieră în sensul că este pentru prima dată când se realizează o astfel de analiză comparativă care este de un imens folos pentru ființele umane atente, lucide, inteligente, pline de bun-simț și înzestrate cu intuiție spirituală, căci această analiză comparativă le ajută să descopere nenumăratele beneficii și avantaje ale erotismului pur.

Citiți partea precedentă a articolului

Nr. Sexualitatea brută Erotismul pur
56. În cazul sexualității brute, o altă caracteristică ce se dezvăluie la o analiză atentă, hiperlucidă, este aceea că ființele umane care abordează acest fel de sexualitate devin cu ușurință apatice, sunt lesne predispuse către o stare de duritate vădită, manifestă răceală, sunt la modul funest indiferente, iar unele dintre acestea sunt călduțe.

În acest context, apatia desemnează o lipsă de interes eminamente benefic, minunat, dar și o lipsă de vlagă ce face să apară nesimțire, indolență. Vlăguirea apare și persistă atunci când asemenea ființe umane se dedau la excese sexuale cu ejaculare – bărbații, cu descărcare – femeile.

Duritatea la care se face referire în acest context desemnează o stare de asprime și brutalitate ce poate fi amalgamată cu o doză de violență.
(Am încheiat definirea acestui termen.)

Răceala la care se face referire în acest context desemnează o evidentă lipsă de afecțiune, indiferență nefavorabilă, înstrăinare, nepăsare. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, indiferența desemnează lipsă de interes constructiv, binefăcător față de cineva sau de ceva, dar și impasibilitate. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În cazul erotismului pur, o altă caracteristică este aceea că ființele umane care abordează fără încetare, care îmbrățișează erotismul pur, sunt în mod spontan pline de căldură afectivă, manifestă ardoare, sunt caracterizate de exaltare, sunt impetuoase, sunt mai mereu entuziaste, sunt cordiale.

Căldura la care se face referire în acest context desemnează la modul figurat ardoare benefică. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul ardoare desemnează o stare de înflăcărare benefică, de înfocare creatoare. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, exaltarea desemnează o stare de înflăcărare lăuntrică dusă la paroxism benefic. În acest mod, ființa umană respectivă descoperă cu ușurință importanța a ceea ce este de calitate, dar și valoarea. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, impetuozitatea desemnează manifestarea unei forțe minunate, eminamente benefice, năvalnice. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, entuziasmul desemnează o stare de însuflețire binefăcătoare, puternică, ce este însoțită de avânt. Este important să precizăm că entuziasmul este un Atribut Dumnezeiesc ce este caracterizat de o energie subtilă sublimă nesfârșită, gratuită, veșnică, eminamente benefică, a cărei frecvență de vibrație nu se modifică niciodată. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul cordial desemnează o manifestare pregnantă ce țâșnește din inimă. Ființa umană cordială este în mod pregnant afectuoasă. (Am încheiat definirea acestui termen.)

57. În cazul sexualității brute, alte caracteristici sunt acelea că acest fel de sexualitate le determină pe ființele umane să se confrunte cu adversități de tot felul. Astfel de ființe umane au parte în viață de împrejurări potrivnice, manifestă tendința de a fi fataliste și înclină să se considere lipsite de noroc.

În acest context, adversitatea desemnează o împrejurare potrivnică sau o vădită dificultate. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, potrivnic desemnează ceva nefavorabil, neprielnic, ba chiar opus. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul fatalism desemnează ceea ce este fatal, ceea ce apare ca fiind implacabil. Pentru ființele umane ignorante, dar și în cazul ființelor umane proaste, letargice, fatalitatea le apare ca fiind ceva de neînlăturat. Multe ființe umane se referă în această manieră la un concurs de împrejurări nenorocite. Cei inițiați, dar și marii înțelepți consideră însă, pe bună dreptate, că, utilizând anumite modalități ezoterice eficiente, ființa umană își poate modifica, ba chiar își poate transforma destinul în direcții eminamente benefice. În folclor există proverbul: „Destinul binefăcător, fericit, este cu putință să și-l facă omul prin intermediul anumitor eforturi susținute, adecvate.” Tot în folclor există proverbul: „Destinul este într-o mare măsură întocmai așa cum și-l face omul”. (Am finalizat definirea acestui termen.)

În acest context, împrejurare desemnează o situație în care se află cineva, dar și o circumstanță. Expresia „după împrejurări” face referire la ceea ce este potrivit situației și desemnează ceva ce este diferit de la caz la caz. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, noroc desemnează un concurs, uneori providențial, de împrejurări favorabile, dar și apariția unor sincronicități dumnezeiești ce asigură reușita unei acțiuni benefice. Pentru multe ființe umane, norocul este o șansă sau chiar baftă. Expresia „a avea mare noroc” desemnează a avea succes sau a fi favorizat de împrejurări constructive. Totodată, norocul este expresia unei stări sufletești în care ființa umană se simte plenar fericită, se simte bine. Declanșarea unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Fericirii Dumnezeiești, dar și declanșarea unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Binelui Dumnezeiesc facilitează în mod evident norocul. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În cazul erotismului pur, ființele umane ce îmbrățișează fără încetare erotismul pur sunt adeseori în mod surprinzător norocoase, au parte aproape fără de efort de șanse dumnezeiești, care unele sunt chiar uimitoare, trăiesc aventuri minunate, explorează cu optimism posibilitățile binefăcătoare, sunt caracterizate de perspective eminamente benefice, explorează prompt, cu o mare îndrăzneală, șansele favorabile, trăiesc de multe ori stări de bucurie fără de motiv, sunt cu ușurință fericite, destinul le apare ca fiind favorabil și le conferă sorți de izbândă. Astfel de ființe umane consideră pe bună dreptate că adeseori norocul le iese în cale și, ca să spunem așa, le zâmbește.

Se cuvine să precizăm că în acest context termenul șansă desemnează o circumstanță binefăcătoare, favorabilă, ce conferă probabilitatea succesului. Pentru multe ființe umane, șansa este o posibilitate minunată sau noroc. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul uimire desemnează o stare ce face ca ființa umană să fie cuprinsă de o vie mirare, de o mare admirație. Ea rămâne apoi foarte surprinsă, la modul încântător, și este impresionată benefic. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul aventură face referire la o acțiune îndrăzneață, binefăcătoare, ce pare a fi neobișnuită mai ales la început, dar care pe parcurs se dovedește a fi creatoare, transformatoare în direcții benefice. În cadrul sistemului milenar Tantra Yoga, aventurile benefice sunt urmărite cu o imensă încântare prealabilă. Ne referim aici la acele aventuri eminamente binefăcătoare, în cadrul cărora prevalează binele dumnezeiesc și înțelepciunea practică. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul minunat face totodată referire la declanșarea unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Minunării Dumnezeiești. Este minunat ceea ce este binefăcător și care inspiră o bună admirație. Ceea ce este minunat uimește, este ieșit din comun în direcții benefice, este deosebit, este aparte, este admirabil, este euforic, este încântător. În anumite situații, ceea ce este minunat este totodată extraordinar în direcții benefice sau excepțional. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, a explora înseamnă a cerceta cu multă atenție și încântare ceva necunoscut ce este binefăcător. Totodată, în acest fel este desemnată aprofundarea a ceva minunat, binefăcător. O explorare spirituală necesită o examinare atentă, hiperlucidă, sistematică a ceva eminamente binefăcător. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul optimism face referire la declanșarea unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă nesfârșită, gratuită, eminamente benefică, a optimismului dumnezeiesc. Ființele umane ce atrag în universul lor lăuntric energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Optimismului Dumnezeiesc simt plenar și profund în ființa lor că în această lume pământească, dar și în lumea de dincolo, binele dumnezeiesc precumpănește asupra răului. Ființele umane optimiste, ce au acumulat din abundență în aura lor energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Optimismului Dumnezeiesc, au tendința de a simți, de a vedea, de a contempla aspectele benefice favorabile a tot și toate cele. Ființele umane ce debordează în aura lor de energia subtilă sublimă a optimismului dumnezeiesc emană aproape fără efort această energie tainică dumnezeiască și îi impulsionează pe ceilalți oameni să fie optimiști. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul posibilitate face referire la ceea ce este posibil, la ceea ce este cu putință, dar binefăcător și care poate deveni o realitate minunată. Fiecare ființă umană dispune în permanență de sute de miliarde de mijloace binefăcătoare care, atunci când sunt declanșate, puse în aplicare, fac să fie realizate, să fie înfăptuite, cu ajutorul ce vine de la Dumnezeu, ceea ce este cu putință, dar care este eminamente binefăcător. În microcosmosul fiecărei ființe umane există, ca să spunem așa, în sămânță, care necesită să fie cultivată, însușiri minunate, inclusiv calități mirifice, cum ar fi manifestarea feluritelor Atribute Dumnezeiești cu care ființa umană respectivă prezintă evidente afinități și care se află într-o stare potențială. Analogia cu un aparat de radio funcțional ce poate fi acordat în prealabil pe lungimea de undă a unor posturi de radio emițătoare mirifice, paradisiace, dumnezeiești, permițându-i în felul acesta ființei umane respective să devină canalul prin care energiile subtile sublime ale unui anumit Atribut Dumnezeiesc se manifestă, ne este de un real folos atunci când ne raportăm la exemplul analogic ocult cu aparatul de radio funcțional ce poate fi acordat pe lungimea de undă a unui anumit post de radio emițător paradisiac, pe care îl alegem în prealabil și apoi, captându-l iar și iar, beneficiem astfel de pe urma acestei posibilități ce este pusă în funcțiune.

În cadrul sistemului milenar Tantra Yoga se spune că un bărbat care și-a dinamizat în mod plenar și profund starea de vira, dar și o femeie care și-a dinamizat într-un mod plenar, profund starea de shakti, astfel de rare ființe umane sunt purtătorii mereu extraordinar de bogați ai unor excepționale posibilități ce sunt puse în acțiune și care funcționează. Astfel de posibilități sunt energiile subtile sublime nesfârșite, veșnice, gratuite, ale anumitor Atribute Dumnezeiești pe care le captăm din abundență în universul nostru lăuntric, în aura noastră, și beneficiem din plin de pe urma lor și, mai mult decât atât, manifestându-le în valuri în ambianța noastră imediată sau chiar direcționându-le și orientându-le, prin focalizare adecvată la mare distanță, asupra altor ființe umane ce merită astfel de daruri, le ajutăm să beneficieze de pe urma acestor imense energii subtile sublime ale anumitor Atribute Dumnezeiești, cum ar fi: bunătatea, entuziasmul, curajul, blândețea, compasiunea, erosul pur, speranța etc., etc.

Ființele umane inițiate consideră, pe bună dreptate, că sunt și rămân purtătorii extraordinar de bogați ai unor excepționale posibilități dinamizate, ce implică evocarea, captarea și acumularea din abundență în universul lăuntric, în aură a anumitor energii subtile sublime ale unor Atribute Dumnezeiești, cum ar fi iubirea, bunătatea, sănătatea, blândețea, bunăvoința etc., etc. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul perspectivă desemnează, inclusiv la modul figurat, maniera particulară de a vedea, de a simți, de a contempla tot și toate cele cu care venim în contact, inclusiv ființele umane pe care alegem să le privim într-o manieră transfiguratoare, observând cu atenție la ele, într-o manieră empatică binefăcătoare, calitățile sau disponibilitățile latente pe care le au. Perspectiva desemnează acel aspect sub care se prezintă tot și toate cele pe care le observăm, atât în microcosmosul ființei noastre, cât și în microcosmosul ființelor umane cu care venim în contact.

Atunci când reușim să atragem din abundență în universul nostru lăuntric, în aura noastră energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Perspectivei Dumnezeiești, ni se dezvăluie în felul acesta un mod dumnezeiesc de a vedea, de a simți, de a trăi tot și toate cele cu care venim în contact. În felul acesta, descoperim cu uimire, dar și cu încântare, aspecte dumnezeiești ce ni se revelează spontan. Toate acestea survin atunci când am reușit să dinamizăm în microcosmosul ființei noastre un tainic punct de vedere dumnezeiesc.

O anumită perspectivă eminamente benefică include totodată posibilitatea realizării cu ușurință sau a desfășurării în viitor a unui plan eminamente benefic sau a unei acțiuni minunate ce este integrată în armonia dumnezeiască a firii. O perspectivă dumnezeiască pe care am reușit să o dinamizăm în universul nostru lăuntric, în aura noastră, ne conferă ca prin farmec imense posibilități de realizare a ceea ce este binefăcător. Aceasta facilitează transformarea rodnică în viitor a noastră sau a unei ființe umane în care direcționăm și acumulăm energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Perspectivei Dumnezeiești. Este un om astfel îndumnezeit în acea direcție acel om care și-a dinamizat în microcosmosul său lăuntric o puternică și profundă perspectivă dumnezeiească. Este însă esențial să reținem că are o valoare imensă trezirea și dinamizarea unei perspective dumnezeiești în universul nostru lăuntric. În acest mod, rămânem totodată în amintirea ființelor umane prin exemplul nostru viu, admirabil și, chiar dacă părăsim definitiv lumea pământească materială, beneficiem totodată în lumea de dincolo, în universul astral, de pe urma acestei perspective tainice dumnezeiești pe care am reușit să o dinamizăm plenar și profund în microcosmosul ființei noastre.

Atunci când deja ne bucurăm lăuntric de o extraordinară perspectivă dumnezeiască ce ne devine accesibilă datorită unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Perspectivei Dumnezeiești, dispunem de șanse imense de a înfăptui, cu ajutorul lui Dumnezeu, inclusiv minuni mari sau mici în viitor. Cei inițiați, dar și marii înțelepți afirmă pe bună dreptate că totdeauna, aproape fără excepție, tot ceea ce trăim, simțim, experimentăm are o neîncetată și vădită legătură cu perspectiva care ne caracterizează. Așa cum o pereche de ochelari ce sunt înzestrați cu sticle de culoare roz mirific ne face apoi să privim și să contemplăm tot și toate cele care ne înconjoară ca fiind roz, iar atunci când îndepărtăm acei ochelari roz de la ochi constatăm că realitatea înconjurătoare dezvăluie alte culori, iar culoarea roz dispare imediat, tot așa perspectiva specifică ce ne caracterizează ne filtrează într-un anume mod realitatea. Tocmai de aceea, marii înțelepți ai Indiei au spus: „Aproape tot și toate cele au o vădită legătură cu perspectiva predominantă care deja ne caracterizează.” A urmări în permanență să trezim, să dinamizăm în microcosmosul ființei noastre perspectiva dumnezeiască ne este de un gigantic folos și ne rezervă o mulțime de surprize paradisiace. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul bucurie desemnează un anumit Atribut Dumnezeiesc ce este caracterizat de o energie subtilă sublimă nesfârșită, gratuită, veșnică, eminamente benefică, a cărei frecvență de vibrație nu se modifică niciodată. Energia subtilă sublimă a acestui Atribut Dumnezeiesc are drept efect declanșarea unui sentiment îmbătător de mulțumire, de intensă satisfacție sufletească. Atunci când o ființă umană experimentează o stare copleșitoare de bucurie, chiar și dacă nu știe nimic despre acest Atribut Dumnezeiesc, ea simte în mod spontan că saltă de bucurie, se bucură extraordinar de mult. Atunci când o ființă umană acumulează din abundență în aura ei energia subtilă sublimă a bucuriei dumnezeiești, ea se simte foarte bucuroasă și afirmă că trăiește cu bucurie, din toată inima. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul izbândă desemnează o victorie binefăcătoare, dar și un succes binemeritat, constructiv sau o reușită excelentă. Ființa umană care duce la bun sfârșit realizarea unui tapas ce este integrat într-o manieră dumnezeiască izbândește, este victorioasă, reușește în acea acțiune pe care a demarat-o atunci când a decis să efectueze, fiind victorioasă, tapas-ul pe care l-a început. Ființa umană ce izbândește duce la bun sfârșit ceva anume ce este într-un mod dumnezeiesc integrat. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul motiv face referire la o cauză, la un temei subiectiv sau obiectiv al unei acțiuni eminamente benefice ce este în mod dumnezeiesc integrată. Motivul este cauza unui fapt binefăcător. Tot ceea ce este benefic motivat se justifică printr-un motiv binefăcător ce este în mod dumnezeiesc integrat. Este motivat în direcții eminamente benefice ceea ce se produce în vederea unui țel minunat, constructiv. O motivație binefăcătoare este totalitatea motivelor binefăcătoare sau a mobilelor binefăcătoare ce determină o acțiune binefăcătoare și face să apară un fapt benefic. (Am încheiat definirea acestui termen.)

Este ceva esențial și înțelept să urmărim ca în cadrul existenței noastre de zi cu zi să fim însuflețiți iar și iar doar de motive fundamentale ce sunt eminamente benefice. Procedând doar în felul acesta dispunem în final de multe avantaje spirituale. Un exemplu dumnezeiesc de acest fel este pentru noi toți Iisus Christos. Raportându-ne iar și iar la exemplul lui luminos, dar și la motivațiile pline de înțelepciune dumnezeiască ce l-au însuflețit, avem la dispoziție un mirific model dumnezeiesc. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul sorți desemnează faptul de a stabili rostul, destinația unei ființe umane. În forma „sorți” se desemnează ceva ce este hotărât într-o manieră providențială, prin tragere la sorți, după ce în prealabil s-a efectuat consacrarea roadelor acelei trageri la sorți către Dumnezeu. În cazul unei trageri la sorți ce este inițiatică, ce este ezoterică, este necesar să fie pregătite în prealabil 49 de bilețele pe care se va scrie DA și 49 de bilețele pe care se va scrie NU, iar apoi, după ce se efectuează de trei ori la rând consacrarea roadelor către Dumnezeu, se efectuează extragerea și astfel se poate constata ce ne rezervă într-o manieră tainică, providențială, sorții. În cazul unei asemenea acțiuni ce presupune o tragere la sorți, rezultanta ce apare în final nu reprezintă niciodată o întâmplare, nu este un hazard și, dincolo de aparențe, dezvăluie o tainică și dumnezeiască necesitate. Jocul ezoteric străvechi divinatoriu ce este cunoscut sub numele de I Ching permite, în desfășurarea sa sistematică, gradată, descoperirea unor posibilități sau a unor disponibilități ce ni se dezvăluie în felul acesta. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul zâmbet desemnează faptul de a zâmbi. A zâmbi implică a schița în mod spontan și natural o mișcare ușoară a buzelor ce este însoțită de o anumită expresie specifică a feței ce exprimă bucurie, încântare, admirație. Totodată, în acest mod este exprimată veselia, voioșia. (Am încheiat definirea acestui termen.)

58. În cazul sexualității brute, ființele umane ce abordează, ce îmbrățișează sexualitatea brută sunt de multe ori schimbătoare, sunt versatile, sunt nestabile, sunt inconstante.

În acest context, termenul schimbător face referire la o ființă umană ce se schimbă ușor, ce se schimbă repede în direcții funeste, nefavorabile și care este nestatornică, schimbăcioasă. Despre o astfel de ființă umană se spune, mai în glumă, mai în serios, că este variabilă precum vremea. Astfel de ființe umane sunt nestatornice, iar un asemenea comportament evidențiază că în cazul lor conștiința este în mod preponderent fixată la nivelul centrului subtil de forță svadhisthana chakra, care nu este armonios dinamizat. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul versatil face referire la o ființă umană care își schimbă cu o evidentă ușurință, în direcții nefavorabile, funeste, părerile, convingerile și atitudinea. O astfel de ființă umană este statornică doar în nestatornicia ei. Asemenea ființe umane sunt foarte capricioase. Predominanța în universul lor lăuntric a centrului subtil de forță svadhisthana chakra, astfel încât conștiința lor este fixată la acel nivel, face ca asemenea ființe umane să fie versatile. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul nestabil face referire la o ființă umană al cărui echilibru lăuntric este nestabil. Astfel de ființe umane au tendința să lunece cu o mare ușurință în vechile lor obișnuințe funeste, cum ar fi alcoolismul, fumatul, consumul de cafea sau utilizarea drogurilor. La asemenea ființe umane predomină centrul subtil de forță svadhisthana chakra, ce este în mod dizarmonios aspectat. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul inconstant face referire la o ființă umană schimbătoare în direcții nefavorabile, fatidice, ce este fluctuantă și nestatornică. Astfel de ființe umane funcționează în mod preponderent la nivelul centrului subtil de forță svadhisthana chakra, care însă este dizarmonios activat. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul constant face referire la o ființă umană ce este statornică în direcții eminamente benefice, care nu se schimbă în direcții funeste și care este caracterizată de un caracter invariabil. Ființele umane constante sunt capabile să declanșeze în universul lor lăuntric un proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Perseverenței Dumnezeiești. Astfel de ființe umane sunt caracterizate de o statornicie benefică. Ele prezintă o dinamizare armonioasă a centrului subtil de forță anahata chakra. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul invariabil face referire la o ființă umană armonioasă lăuntric ce este neschimbătoare în direcții fatidice. Ființele umane care și-au dinamizat în mod armonios centrul subtil de forță anahata chakra sunt considerate pe bună dreptate ca fiind invariabile. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul stabil face referire la o ființă umană ce este armonioasă lăuntric, ce este statornică. O astfel de ființă umană nu fluctuează în direcții funeste, ea este constantă, este fermă. Dinamizarea armonioasă a centrului subtil de forță anahata chakra face ca ființa umană respectivă să fie stabilă în direcții benefice. Asemenea ființe umane sunt caracterizate de o minunată neclintire, manifestă fermitate și hotărâre. (Am încheiat definirea acestui termen.)

În acest context, termenul curat face referire, la modul figurativ, la o ființă umană cinstită, pură, nepătată, ce este de asemenea caracterizată de un cuget curat, de o gândire pură. Ființele umane care au reușit să-și dinamizeze în mod considerabil învelișul tainic supramental – în limba sanscrită vijnanamaya kosha – sunt caracterizate de o astfel de stare de curățenie lăuntrică. Despre astfel de ființe umane rare se afirmă că sunt ireproșabile. Expresia binecunoscută „sărac și curat” este un precept al ființei umane care nu vrea, nu urmărește să se lase acaparată de bani, de dorința de a avea o mulțime de bunuri materiale și care nu urmărește să se îmbogățească. Despre o astfel de ființă umană se spune că este pură lăuntric, iar acest aspect evidențiază declanșarea în universul ei lăuntric a unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă nesfârșită, veșnică, gratuită a Atributului Dumnezeiesc al Purității Dumnezeiești. Despre o ființă umană pură se spune că ea este veritabilă, este ireproșabilă, este autentică. O asemenea ființă umană se comportă mereu fără să săvârșească greșeli și de aceea este considerată ca fiind fără vină. O astfel de ființă umană ne apare ca fiind într-un anume mod euforic limpede lăuntric și transparentă. Opusul curatului este murdarul.

Ființa umană ce declanșează în universul ei lăuntric un proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă veșnică, nesfârșită a purității dumnezești este caracterizată de o conștiință limpede ce declanșează o pregnantă stare de admirație în ființele umane ce sunt capabile să simtă, să descopere acea indescriptibilă stare de curățenie lăuntrică. Ființele umane curate lăuntric nu au murdării interioare și nici nu se dedau la nu contează ce acțiuni murdare. Astfel de ființe umane au totdeauna, fără nicio excepție, o vorbire curată. Atunci când energia subtilă sublimă nesfârșită, veșnică a purității dumnezeiești este captată din abundență în microcosmosul ființei umane, face să dispară în felul acesta impuritățile, anihilează traumele, declanșează o stare covârșitoare de catharsis, iar apoi respectiva ființă umană se simte purificată, ușurată, curățată lăuntric.

Atunci când atragem în universul nostru lăuntric, în aura noastră energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezesc al Purității Dumnezeiești, survin astfel în ființa noastră purificări rapide, masive. Declanșarea spontană a unei stări covârșitoare de catharsis evidențiază captarea și acumularea spontană în aura noastră inclusiv a energiei subtile sublime a purității dumnezeiești. O stare intensă, copleșitoare de catharsis vădește acumularea în aura ființei umane respective inclusiv a energiei subtile sublime a purității dumnezeiești.

În cazul ființelor umane ce au acumulat în universul lor lăuntric tensiuni dureroase în cadrul unor relații intime, captarea și acumularea din abundență în universul lăuntric al acelei ființe umane a energiei subtile sublime a Atributului Dumnezeiesc al Purității Dumnezeiești declanșează spontan un efect cathartic. În acest mod apare și persistă un fenomen evident de purificare. (Am încheiat definirea acestui termen.)

Citiți și:
O sui generis sinteză referitoare la așa-zisele ingrediente spirituale care fac să apară o stare complexă de bunăstare lăuntrică spirituală… (I)
Sclipiri alese din «Ştiinţa Bunătăţii Dumnezeieşti şi a vieţii norocoase zi de zi şi noapte de noapte»

 

yogaesoteric
15 iunie 2023

 

Also available in: English

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More