O sui generis sinteză referitoare la așa-zisele ingrediente spirituale care fac să apară o stare complexă de bunăstare lăuntrică spirituală… (II)
… atunci când sunt trezite mai mult sau mai puțin în universul nostru lăuntric, contribuind apoi în acest sui-generis cocktail
de profesor yoga Gregorian Bivolaru
Citiţi prima parte a articolului
52. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de comuniune inefabilă și de identificare cu realitatea enigmatică a eternității ce ne caracterizează și care este expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Eternității Dumnezeiești.
53. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de comuniune inefabilă și de identificare cu realitatea indescriptibilă a ființei dumnezeiești ce ne caracterizează și care este expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Ființei Dumnezeiești.
54. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de trezire spirituală veritabilă ce ne caracterizează.
55. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de comuniune și identificare cu adevăratele valori dumnezeiești veșnice ce ne caracterizează.
56. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de veritabilă generozitate ce ne caracterizează și care este expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Generozității Dumnezeiești.
57. Starea mai mult sau mai puțin accentuată ce implică experimentarea indescriptibilă a măreției dumnezeiești ce ne caracterizează și care este expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Măreției Dumnezeiești.
58. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de eroism veritabil ce ne caracterizează și care este expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Eroismului Dumnezeiesc.
59. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de onestitate veritabilă ce ne caracterizează și care este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Onestității Dumnezeiești.
60. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de umor binefăcător, stenic ce ne caracterizează și care este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Umorului Dumnezeiesc.
61. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de umilință ce ne caracterizează și care este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Umilinței Dumnezeiești.
62. Profunzimea stării de iluminare spirituală pe care deja am atins-o anterior și care ne caracterizează.
63. Intensitatea stării de nemurire spirituală pe care deja am atins-o anterior și care ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Nemuririi Dumnezeiești.
64. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de inteligență benefică, creatoare ce ne caracterizează și care este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Inteligenței Dumnezeiești.
65. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de bucurie pură ce ne caracterizează, stare ce este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Bucuriei Dumnezeiești.
66. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de libertate lăuntrică ce ne caracterizează, stare ce este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Libertății Dumnezeiești.
67. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de comuniune și identificare cu curentul subtil tainic ALB STRĂLUCITOR ce ne caracterizează, stare ce implică o acumulare considerabilă ori care a fost realizată din abundență a acestui curent subtil important.
68. Starea mai mult sau mai puțin profundă pe care o trăim atunci când realizăm (fie personal, fie la unison cu alți aspiranți) meditații yoghine, iar în astfel de ocazii experimentăm mai mereu stări spirituale ce ne caracterizează.
69. Stări mai mult sau mai puțin profunde de experimentare spontană, indescriptibilă a misterului dumnezeiesc ce ne caracterizează.
70. În Evanghelia lui Toma, Iisus ne spune: „Aceste mistere dumnezeiești pe care vi le revelez și pe care le trăiesc vă sunt oferite mai ales vouă, aceia care sunteți demni, care sunteți pregătiți să le primiți și să vă convingeți de realitatea lor”.
71. Starea mai mult sau mai puțin profundă de comuniune și identificare cu ETERNUL FEMININ sau altfel spus, cu realitatea cea tainică a DUHULUI SFÂNT (MAHASHAKTI) ce ne caracterizează.
72. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de pace pură, dumnezeiască, profundă ce ne caracterizează, stare care în realitate este expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Păcii Profunde Dumnezeiești. Despre această stare le vorbește – la un moment dat – Iisus ucenicilor săi atunci când le spune: „Vă las pacea mea!”.
73. Stările mai mult sau mai puțin accentuate de euforie paradisiacă pe care le trăim și care ne caracterizează.
74. Stările mai mult sau mai puțin intense de pasionalitate pură elevată pe care le trăim, ce ne caracterizează. Astfel de stări sunt expresia unui proces de rezonanţă ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Pasionalităţii Dumnezeieşti.
75. Starea mai mult sau mai puţin accentuată de răbdare pură, autentică ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanţă ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Răbdării Dumnezeieşti.
76. Starea mai mult sau mai puţin accentuată de gândire eminamente benefică, creatoare ce ne caracterizează.
77. Starea mai mult sau mai puţin accentuată de perseverenţă ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanţă ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Perseverenţei Dumnezeieşti.
78. Starea mai mult sau mai puţin accentuată de plăcere pură, stenică, elevată ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanţă ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Plăcerii Dumnezeieşti.
79. Starea mai mult sau mai puţin accentuată de comuniune şi identificare inefabilă cu Poetica Dumnezeiască ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanţă ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Poeticii Dumnezeieşti. Acest tainic Atribut Dumnezeiesc al Poeticii Dumnezeieşti apare şi se manifestă în fiinţele umane care au un autentic talent poetic.
80. Starea mai mult sau mai puţin accentuată de comuniune şi identificare cu indescriptibila putere dumnezeiască ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanţă ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Puterii Enigmatice Dumnezeieşti.
81. Starea mai mult sau mai puţin accentuată de comuniune şi identificare cu veritabila puritate dumnezeiască ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanţă ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Purităţii Dumnezeieşti.
82. Starea mai mult sau mai puţin accentuată de veritabilă responsabilitate ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanţă ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Responsabilităţii Dumnezeieşti.
83. Starea mai mult sau mai puţin accentuată de înţelepciune autentică ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanţă ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Înţelepciunii Dumnezeieşti.
84. Starea mai mult sau mai puţin accentuată de sănătate plenară deplină ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanţă ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Sănătăţii Dumnezeieşti.
85. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de comuniune și identificare cu sensul tainic dumnezeiesc ce caracterizează tot și toate cele ce există în cadrul creației și manifestării dumnezeiești și care ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia enigmatică subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Sensului Dumnezeiesc.
86. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de seninătate veritabilă ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Seninătății Dumnezeiești.
87. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de tăcere elevată, profund transformatoare ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu Atributul Dumnezeiesc al Tăcerii Dumnezeiești.
88. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de simplitate veritabilă ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu Atributul Dumnezeiesc al Simplității Dumnezeiești.
89. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de sinceritate deplină, exemplară ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu Atributul Dumnezeiesc al Sincerității Dumnezeiești.
90. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de zâmbet natural, autentic ce ne caracterizează. O astfel de stare este expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Zâmbetului Enigmatic Dumnezeiesc.
91. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de toleranță veritabilă ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Toleranței Dumnezeiești.
92. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de tainică și indescriptibilă unitate lăuntrică ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Unității Dumnezeiești ce caracterizează întreaga creație și manifestare dumnezeiască sau, altfel spus, întregul MACROCOSMOS.
93. Starea mai mult sau mai puțin accentuată de comuniune și identificare cu realitatea enigmatică inefabilă a Adevărului Ultim Dumnezeiesc ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Adevărului Ultim Dumnezeiesc.
94. Stare sau stări mai mult sau mai puțin accentuate de comuniune veritabilă și de identificare profundă fie cu o singură virtute dumnezeiască binecunoscută, fie cu mai multe virtuți dumnezeiești binecunoscute (exemplu: compasiunea, iubirea, bunătatea, umilința etc. etc.) ce ne caracterizează. O astfel de stare sau astfel de stări sunt în realitate expresia unor procese de rezonanță ocultă cu energiile subtile sublime ale unor virtuți dumnezeiești care de fapt sunt niște atribute dumnezeiești ce sunt cunoscute sub numele de VIRTUȚI DUMNEZEIEȘTI.
95. Stare mai mult sau mai puțin accentuată de comuniune și identificare profundă cu apariția și manifestarea victoriei depline binefăcătoare ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Victoriei Dumnezeiești.
96. Stare mai mult sau mai puțin accentuată de comuniune indescriptibilă și identificare cu energia supremă enigmatică a Vidului Beatific Creator ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Vidului Beatific Creator Dumnezeiesc.
97. Stare mai mult sau mai puțin accentuată de comuniune și identificare plenară cu realitatea tainică indescriptibilă a vieții universale dumnezeiești ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Vieții Dumnezeiești. Revărsarea din abundență în universul nostru lăuntric a tainicului elixir SOMA sau AMRITA survine mai ales atunci când centrul subtil secundar de forță SOMA CHAKRA este din plin dinamizat. În felul acesta ajungem să experimentăm în mod plenar, indescriptibil, paradisiaca și enigmatica Viață Dumnezeiască ce ne deschide larg porțile Paradisului ce există deja în stare latentă în MICROCOSMOSUL fiecărei ființe umane și ne așteaptă să basculăm apoi în paradisurile din Universul Astral prin intermediul paradisului ce se trezește și se dinamizează în felul acesta în ființa noastră.
98. Stare mai mult sau mai puțin considerabilă de comuniune plenară și de identificare cu realitatea tainică a intenției dumnezeiești ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Intenției Enigmatice Dumnezeiești.
99. Stare mai mult sau mai puțin considerabilă de comuniune plenară și de identificare cu realitatea tainică, indescriptibilă a VOINȚEI lui Dumnezeu ce ne caracterizează. O astfel de stare este în realitate expresia evidentă a unui proces de rezonanță ocultă cu energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al VOINȚEI Dumnezeiești. În felul acesta devine cu putință să descoperim prin intermediul unor trăiri spirituale inefabile iar apoi ajungem să aprofundăm în mod gradat ce înseamnă de fapt să simțim și apoi să facem VOIA CEA PLINĂ DE TAINE A LUI DUMNEZEU. Mesajul plin de înțelepciune dumnezeiască al lui IISUS ce este prezent în universala rugăciune „Tatăl Nostru” („Facă-se voia Ta (a lui DUMNEZEU TATĂL)! Precum în Cer așa și pe Pământ!”) dezvăluie pentru noi semnificații noi, complexe și profund transformatoare care ni se revelează ca atare (la început) – într-un mod intuitiv – mai ales prin intermediul gramelor necesare de practică atentă, perseverentă care așa cum unii dintre noi știm VALOREAZĂ APOI CÂT TONE DE TEORIE.
100. Stare mai mult sau mai puțin considerabilă de comuniune plenară și de identificare cu realitatea indescriptibilă a PUNCTULUI DE VEDERE A LUI DUMNEZEU TATĂL (ASUPRA CREAȚIEI ȘI MANIFESTĂRII SALE ÎN ÎNTREGUL MACROCOSMOS) ce ne caracterizează.
O NECESARĂ CONCLUZIE
Așa cum de altfel am arătat, starea (mai mult sau mai puțin intensă) de bunăstare lăuntrică ce ne caracterizează este în cazul fiecărei ființe umane un melanj, un sui generis cocktail ce combină în simultaneitate feluritele stări specifice eminamente binefăcătoare, favorabile, sublime, dumnezeiești, ce ne caracterizează. Tocmai de aceea un exemplu analogic, semnificativ ar putea fi acela cu un COCKTAIL mai mult sau mai puțin bogat în ingrediente adecvate și care în final este, atunci când îl gustăm, mai mult sau mai puțin savuros.
În cazul în care ne raportăm (în cadrul acestui exemplu evocat) la un cocktail din fructe, dat fiind faptul că în natură există o mulțime de fructe iar din această mulțime putem alege (doar dacă avem deja la dispoziție) fie 3 fructe, fie 7, fie 10, fie 17, fie 21, fie 49, fie 108 fructe. Este de la sine înțeles că în final cocktailul nostru va fi o combinație, un amalgam delicios sau, altfel spus, un cocktail savuros ce va conține în anumite doze exacte (ce depind de ce cantități de fructe am pus) toate ingredientele pe care în prealabil le-am avut la dispoziție și pe care apoi le-am melanjat. În final, gustul pe care îl va avea cocktailul nostru va fi în mod evident diferit de gustul unui alt cocktail ce este pregătit de o altă ființă umană ce are în prealabil la dispoziție fie 5; fie 9; fie 13; fie 33 de fructe, printre care unele sunt identice cu fructele ce au fost utilizate de cealaltă persoana (ce și-a pregătit un cocktail) dar altele dintre acele fructe sunt diferite. Pornind de la acest exemplu analogic, ne putem da seama că, de fapt, fiecare cocktail este rezultanta unei combinații (a unui melanj realizat) în anumite doze a unor fructe pe care le avem (în prealabil) la dispoziție și pe care în final, prin amestecare, le facem să devină ceea ce numim COCKTAIL.
Transpunând acest exemplu semnificativ la starea de bunăstare lăuntrică (mai mult sau mai puțin intensă) pe care o trăim, ne putem da seama că o astfel de stare este, de fapt, rezultanta ce apare printr-o complexă combinare a stărilor favorabile, creatoare, benefice, care deja sunt trezite în universul nostru lăuntric și care ne caracterizează.
În felul acesta devine cu putință să descoperim – dintr-un punct de vedere inițiatic, esoteric – care este secretul (mai puțin cunoscut al) stării de bunăstare lăuntrică.
Astfel ajungem să intuim că fiecare stare (mai mult sau mai puțin intensă) de bunăstare lăuntrică pe care o ființă umană o trăiește este în felul ei UNICĂ. Aceasta se petrece datorită mulțimii combinațiilor nesfârșite ce pot să apară (și care chiar apar în realitate în universul fiecărei ființe umane atunci când o anumită ființă umană trăiește o stare distinctă de bunăstare lăuntrică) datorită amalgamării în simultaneitate a stărilor creatoare, favorabile, binefăcătoare, ce ne caracterizează. Fiecare stare de bunăstare lăuntrică ce este trăită ca atare evidențiază atunci multiplele procese de rezonanță ocultă ce se declanșează în simultaneitate, iar toate acestea fac să apară un SUI GENERIS concert ai cărui instrumentiști sunt STĂRILE CREATOARE, BENEFICE, FAVORABILE CE DEJA NE CARACTERIZEAZĂ ÎN ACEL INTERVAL DE TIMP CÂND EXPERIMENTĂM (DUPĂ POSIBILITĂȚILE NOASTRE DE ATUNCI) O STARE DE BUNĂSTARE LĂUNTRICĂ.
Studiul atent al acestor aspecte tainice ne ajută să intuim cum putem beneficia de o stare profundă, complexă de bunăstare lăuntrică care poate fi și rămâne pentru totdeauna comoara noastră spirituală cea nesfârșită.
Atunci când – apoi – punem într-un mod benefic, creator, în acțiune LEGEA DĂRUIRII OCULTE, devine lesne cu putință să descoperim că dintr-o astfel de comoară spirituală ce ne caracterizează (și care este starea noastră de bunăstare lăuntrică) vom putea să dăruim fără încetare tuturor acelora care sunt pregătiți lăuntric să primească „diamantele”, „safirele” și „rubinele” pe care le putem oferi de fiecare dată și pe care oricând le avem la dispoziție spre a le oferi (căci atunci suntem canale tainice în și prin care Bunul DUMNEZEU dăruiește din abundență).
Citiţi şi:
Aforisme şi cugetări despre viaţă (1)
Cinci principii fundamentale de viaţă spirituală pentru o nouă eră
Despre trezirea spirituală – interviu cu Eckhart Tolle (1)
yogaesoteric
14 iunie 2016