Partea întunecată a unui cult tantric?!
de Ciprian Fodor
Admin yogaesoteric.net
Acest articol reprezintă o sumară analiză asupra aşa-zisei anchete jurnalistice realizată de doamna reporter Riikka Kaihovaara din Finlanda sub denumirea „Partea întunecată a unui cult tantric” şi difuzată în 2009 de postul TV finlandez SLI. Spun că este vorba de o sumară analiză (deşi articolul este lung), deoarece nu am reuşit în acest spaţiu să punctez toate aspectele tendenţioase, manipulative, dezinformatoare ale emisiunii respective, ci doar pe cele mai grave.
Argumentum ad ignorantiam:
sau despre modul penibil, chiar jalnic în care presa a înlocuit adevărul, cu ignoranţa
Emisiunea „Partea întunecată a unui cult tantric” a avut unele consecinţe foarte neplăcute în campania de presă împotriva MISA, mai ales pentru că a fost speculată la maxim de presa din România ca fiind, chipurile, o dovadă că toate aberaţiile scrise în presa românească despre MISA ar fi adevărate. În plus, ea a stat la baza unor campanii de presă în alte ţări, cel mai notoriu fiind cazul campaniei de presă din Argentina din vara anului 2011. Deoarece Biroul de Presă MISA la momentul respectiv nu a publicat o replică la această emisiune, în calitate de Admin al site-ului yogaesoteric consider că este necesar să fac această analiză, mai ales pentru că am vizitat de multe ori Şcoala de Yoga Natha din Finlanda şi am cunoscut personal personajele-cheie care apar în această emisiune.
Emisiunea în cauză este realizată într-o manieră „fugitivă”, caracteristică reportajelor din „secolul vitezei”, trecând brusc de la un subiect la altul, fără a se urmări un flux logic, coerent. Pentru cel neavizat, receptiv totodată şi la fundalul sonor care induce ideea de straniu şi obscuritate, totul pare să aibă un sens şi să fie cât-de-cât coerent. Se intenţionează ca prima reacţie care să apară în mintea telespectatorului să fie: „Revoltător! Cum este posibil să existe aşa ceva?” Însă, pentru cei care practică yoga în cadrul şcolilor federaţiei Internaţionale de Yoga ATMAN este cât se poate de evident că cele prezentate sunt aberaţii strigătoare la cer. Dincolo de profesionalismul tehnic al reportajului, care inspiră telespectatorului credul încrederea că este vorba de o informare justă şi corectă (când în realitate emisiunea este vădit dezinformatoare), vă asigurăm că informaţiile prezentate în emisiunea finlandeză nu fac altceva decât să speculeze dorinţa de senzaţional şi să asocieze cea mai de succes şcoală de Yoga din Europa cu o doctrină cultistă cel puţin ciudată. Voi căuta să subliniez elementele penibile ale acestui reportaj în calitate de practicant Yoga în cadrul acestei şcoli, în semn de recunoştinţă faţă de tot ceea ce mi s-a oferit la aceste cursuri, lucru pe care îl poate face foarte bine orice practicant yoga din cadrul Şcolii de yoga MISA.
Vizionând cu atenţie filmul respectiv nu poţi să nu sesizezi că el arată ca un puzzle fără sens, cu piese pe care oricum le-ai aşeza, ele tot nu se potrivesc. Te prinzi că se vrea ceva: să fii revoltat…
Aşadar, să începem cu începutul. Ancheta începe cu o frază introductivă în stilul jurnalismului clasic în care ne este prezentat faptul că: „La sfârşitul lunii august mii de yoghini se întâlnesc să mediteze pe coasta Mării Negre printre care şi o mulţime de finlandezi, însă în spatele faţadei însorite a evenimentului se petrec o mulţime de lucruri sinistre.” Suspans şi curiozitate. Abia aştept să văd ce lucruri sinistre se petrec, dar nu pot să nu remarc cât de trunchiat prezintă doamna jurnalist cel mai mare eveniment spiritual din Europa, Tabăra Yoghină de Vacanţă din perioada 1 August – 3 Septembrie (o lună de zile!) ce se desfăşoară în staţiunea Costineşti şi la care participă mii de Yoghini din toate colţurile lumii – peste 20 de ţări (nu doar Finlanda!), tabără spirituală cu un program deosebit de variat, cu o mulţime de evenimente.
Argumentum ad hominem: sau despre abuzul de autoritate folosit în scop personal
Însă nici vorbă să se prezinte mulţimea de caractere sinistre din cadrul taberei yoghine de vacanţă, ci urmează un citat din Seppo Isotalo, reprezentant al drepturilor omului: „Totul are caracterul unui cult: un singur adevăr, un singur lider şi izolarea membrilor de societate.”
Presupunem că suntem luaţi prin învăluire şi informaţiile respective ni se vor prezenta gradat. Cu toate acestea, ascultând ce spune domnul Seppo, mă întreb: „Care tot?” Presupun că se referă la întreaga mişcare de Yoga şi, cunoscând de aproximativ 20 de ani caracterul şcolii de Yoga MISA, rămân stupefiat. Pentru a putea evidenţia imensa diferenţă dintre caracterul adevărat al şcolii de Yoga MISA şi un banal cult, să vedem ce înseamnă totuşi un cult?
Având în vedere caracterul internaţional al articolului să consultăm un dicţionar… internaţional:
Dicţionarul Webster defineşte termenul de cult ca fiind „O religie privită ca neortodoxă sau falsă”.
Cred că orice fiinţă umană cu minime noţiuni de Yoga, va replica faptul că Yoga, în primul rând, nu este o religie! Apoi, falsă, nefalsă, această analiză este redundantă. Cu toate acestea mă pun în pielea telespectatorului neavizat şi mă întreb: „Care este cultul acesta?” Dar uite că doamna jurnalist vine în completare: „Gurul acestei mişcări de yoga este românul Gregorian Bivolaru. El şi cei ce îl urmează sunt suspectaţi de trafic de persoane şi producerea filmelor pornografice. Aceasta este o poveste despre cum oamenii pot fi exploataţi sub masca spiritualităţii.”
Observ asocierea forţată între noţiunea de cult şi cea de mişcare de yoga. Întrebarea firească ar fi: „În viziunea d-voastră, toate mişcările de Yoga sunt culte, doamna jurnalistă?” Apoi, cu o imensă stupoare, remarc minciuna crasă, strigătoare la cer: „El şi cei ce îl urmează sunt suspectaţi de trafic de persoane şi producerea filmelor pornografice”. Deci peste 30.000 de practicanţi yoga sunt suspectaţi de trafic de persoane?! Şi tot peste 30.000 de practicanţi yoga sunt „suspectaţi de producerea filmelor pornografice”? Dincolo de imensa inepţie, de când producerea de filme pornografice este ceva „suspect”?! Iată că nici bine nu a deschis gura şi doamna jurnalistă, care a realizat o adevărată anchetă, scoate inepţie după inepţie. Mă „răcoresc” amuzându-mă datorită exprimării „aceasta este o poveste”, într-un mod inconştient amatoarea de jurnalism recunoaşte totuşi că ce urmează nu este o anchetă, ci o simplă poveste (Apropo, termenul poveste e definit în DEX ca „Specie a epicii (populare) în proză în care se relatează întâmplări fantastice ale unor personaje imaginare în luptă cu personaje nefaste și în care binele triumfă.”). Pe scurt, în această poveste, în calitate de „cel care îl urmează” pe Profesorul de Yoga Gregorian Bivolaru, mă simt suspect de trafic de persoane şi realizare de filme pornografice, dar ce bine totuşi că este doar o poveste!
În continuare urmează o definiţie a sistemului milenar yoga în care se precizează (cu un ochi critic, de aparent cunoscător) faptul că pentru foarte mulţi oameni yoga a devenit un sport de relaxare. În acest context luăm la cunoştinţă faptul că, totuşi, mai există unele şcoli de yoga care păstrează tradiţia milenară yoghină şi faptul că una dintre ele -care se numeşte Natha -, are aproximativ 200 membri, se află în Finlanda şi că a fost înfiinţată acum 20 ani. Interesant! Ne bucurăm că măcar atâta lucru spune corect, şi anume recunoaşte autenticitatea şcolilor de Yoga din cadrul Federaţiei Internaţionale de Yoga ATMAN. Totuşi, nu îmi vine să mă bucur prea tare! Să vedem ce urmează!
Jenni, membru ex-Natha (?!), spune: „Prima impresie e amabilă: se predă yoga foarte originală, Hatha Yoga foarte ambiţioasă. Deci nu e un fel de întinderi pentru bunici cum sunt alte centre de yoga. Se începe cu principii spirituale chiar de la început. Eşti pozitiv, onest etc.” Deşi nu înţeleg de ce este intervievată o persoană care a încetat practica Yoga, ce spune până acum e în regulă.
Argumentum ad metam sau argumentum in terrorem: sau despre modul în care mass media se foloseşte de prejudecăți pentru a stârni frica si respingerea față de ceea ce este autentic
Dar iată ce comentează d-na Riikka K., autoarea emisiunii: „Ce este vizibil pentru cineva din exterior arată foarte bine şi strălucitor. Dar, cu cât mai mult studentul continuă, cu atât mai „cultish” devine.”
Iau din nou dicţionarul să văd ce înseamnă „cultish”: membru al unui cult. Nesatisfăcător. Mai răsfoiesc un pic dicţionarele, mai caut şi pe net, citesc despre culte mai pe îndelete şi iată rezultatul: un cult, în adevăratul sens al cuvântului, îşi alege membrii cu mare atenţie. Chiar dacă cineva doreşte să devină membru al cultului respectiv, dacă nu are acordul şefului/consiliului cultului, nu poate sub nicio formă. Mai mult, dacă persoana curtată de cultul respectiv doreşte să facă parte din el, atunci ea devine membru numai în urma unui ritual de iniţiere foarte clar şi foarte important pentru orice cult şi nicidecum… încetul cu încetul persoana respectivă să se trezească pe nesimţite că e membru al cultului X şi nu mai are nicio scăpare. Nu există niciun cult care să nu aibă foarte clar acest moment al primirii ca membru în rândurile „cultiştilor” (sic). În plus, acest ritual al iniţierii specific cultelor a fost preluat chiar şi de unele aşa-zise frăţii în diverse colegii occidentale. În sfârşit, dacă doamna jurnalistă are o pasiune pentru culte şi activităţile sumbre din culise, ar fi mai mult decât extaziată să descopere stranietăţile practicate de un adevărat cult, faimoasa francmasonerie.
Concluzia este simplă şi clară: o şcoală de yoga este net diferită de un cult fanatic religios şi de o sectă. După cum veţi constata în cele ce urmează, se încearcă din răsputeri o asociere forţată a acestor două noţiuni, total opuse.
Urmează: „Învăţăturile la Natha sunt esoterice, revelate numai celor din interior. Ei nu ar trebui să vorbească despre aceste exerciţii cu cei din exterior. De aceea membrii ex-Natha intervievaţi în acest program doresc să rămână anonimi”. Hmm … puţină făţărnicie. Singurul motiv pentru care nu vorbesc cu cei „din afară” despre practica Yoga este exact acelaşi pentru care cursanţii de la fizică moleculară nu vorbesc despre obiectul lor de studiu. Sunt aspecte care sunt greu de înţeles. Aşa, în mare, se poate vorbi, desigur. Dar se remarcă făţărnicia, pentru că, după cum veţi observa, cei intervievaţi nu vor spune nimic concret despre practică, ci simpla lor părere generală. Deci.. de ce au fost de fapt anonimi?
Jenni (membru ex-Natha): „Pe de o parte a fost minunat, apoi, încetul cu încetul, se predau elemente ce începeau să aibă conţinut religios cum ar fi consacrarea exerciţiilor yoga, rugăciunea etc.”
Marina, o altă persoană anonimă ex-Natha, adaugă: „Se pare că Natha a atras oameni care sunt interesaţi de spiritualitate şi vor să-şi dedice viaţa spiritualităţii şi… care doresc să abandoneze orice are legătură cu aşa-zisa viaţă obişnuită.”
În yoga, în tradiţia milenară yoghină, este cunoscută foarte bine legea cauzei şi efectului. De altfel această lege universală, legea karmei, se găseşte sub diverse forme şi în alte tradiţii spirituale, proverbele abundă: „Bine faci, bine găseşti”, „Cine seamănă vânt culege furtună” etc. Tratatul yoghin Bhagavad-Gita prezintă foarte bine ce înseamnă Karma, ce înseamnă condiţionările karmice şi sunt prezentate modalităţi prin care yoghinul devine liber de lanţurile karmice care îi condiţionează încarnările succesive. Este un domeniu foarte vast şi complex, sunt zeci de manuscrise şi cărţi, poate chiar sute, care tratează acest subiect. Karma nu mai este un subiect tabu, ci a devenit chiar un clişeu occidental. Pe scurt, consacrarea este un element yoga ce ţine de ramura yoghină Karma Yoga. Deci este cât se poate de firesc să se predea la o şcoală de yoga. Pentru mai multe lămuriri se poate citi articolul despre consacrare publicat aici.
Mai departe mă orientez către afirmaţia Marinei deoarece în ea se găseşte amestecat ceva adevărat cu o noţiune complet falsă. Deşi prima parte e adevărată, anume că Natha atrage persoane interesate de spiritualitate, a doua, „ele doresc să abandoneze orice are legătură cu viaţa obişnuită”, este atribuită în mod abuziv, forţat acestei şcoli de Yoga de către toţi aceia care caută să creeze asupra ei o imagine de sectă sau, mai nou, de cult periculos, fanatic religios. Mărturie stă ditamai dosarul de discriminare cu peste 600 de plângeri ale yoghinilor, dosar care a fost trimis forurilor europene, în care un mare număr de plângeri relatează de exemplu că, după ce presa a calomniat această şcoală de yoga, oamenii respectivi au fost daţi afară de la serviciu, chiar dacă au avut un comportament ireproşabil. Reiese clar că aceşti oameni (sute de oameni) nu au abandonat viaţa obişnuită, ci au integrat în mod armonios practica Yoga în viaţa lor, incluzând o componentă profesională activă şi, deseori, performantă.
Riikka ne spune în continuare că „MOT deţine materiale de studiu interne. Notele de lectură conţin multe feluri de sfaturi despre ce mănâncă yoghinii. Discipolii Natha sunt încurajaţi să se purifice prin vomitare. Aceasta a fost prea mult pentru Marina care, din această cauză, a plecat de tot de la Natha.”
Ei bine, nici mai mult nici mai puţin, „vomitarea” i-a pus Marinei capac. Merită să menţionez că unul dintre cele zece principii morale şi etice în Yoga (Yama şi Nyama) se numeşte Saucha (puritatea). Este important ca practicantul Yoga să realizeze felurite tehnici de purificare, după bunul lui plac sau tehnici în concordanţă cu propriile afinităţi. Printre zecile de modalităţi de purificare a organismului, în cadrul şcolii de yoga se predă celebra tehnică Kryia Yoga de purificare denumită Vamana Dauthi şi care, pe scurt, se referă la înghiţirea unui litru de apă cu puţină sare pe stomacul gol şi eliminarea apei prin vomitare. Este un procedeu arhicunoscut, larg răspândit, care se predă în aproape toate şcolile de yoga, mai ales în cele din peninsula scandinavică, din câte am avut ocazia să observ. Ea a fost folosită şi într-un film de succes: agentul 007 a eliminat otrava ce i-a fost pusă în băutură. În scena respectivă se vede cum, alergând spre baie, înşfacă solniţa de pe o masă apoi realizează Vamana Dauthi. Se găsesc pe internet sute de articole despre această tehnică! Simpla parcurgere a acestora îl poate ajuta pe cititorul care nu a auzit până acum de ea să își facă o idee foarte clară despre faptul că acest procedeu yoga de purificare nu este deloc periculos.
Însă un alt lucru îmi atrage atenţia: această tehnică de purificare se predă în anul întâi, cursul 24. Având în vedere că în această şcoală de yoga cursul este săptămânal, 24 împărţit la 4 înseamnă 6 luni. Deci, din cele prezentate de Riikka, Marina a plecat de tot de la Natha după doar 6 luni de practică. În ciuda faptului că această şcoală de yoga este deschisă de 20 de ani, unul dintre cei doi anonimi ex-Natha a părăsit cursul după 6 luni. Dacă Marina n-ar mai spune nimic ar fi simplu. Nu i-a plăcut Vamana. Însă ea este unul dintre martorii cheie, care vine cu dovezi „super-incriminatoare” şi care, nici mai mult, nici mai puţin, urăşte atât de tare vomitarea încât a devenit membru ex-Natha.
Iată ce mai spune anonima ex-Natha, Marina, în continuare: „Am avut probleme cu digestia şi n-am mai vrut niciodată să ajung să mai vomit. Şi cred că e aiurea şi din alte puncte de vedere; ca şi cum corpul uman nu poate tolera delicatese, cum ar fi o bucăţică de prăjitură din când în când. Aceasta nu poate fi atât de rău spiritual vorbind.” Cu siguranţă nu a avut probleme cu digestia după ce a realizat Vamana Dauthi. Acest aspect poate fi confirmat de mii de practicanţi yoga care recurg în fiecare dimineaţă la acest procedeu pentru a elimina excesul de suc gastric acumulat peste noapte. Cât despre delicatese – „bucăţica de prăjitură” – este aberant să ni se sugereze că acest aspect este interzis! Corpul uman poate tolera şi chiar este încântat de delicatesele culinare; glucidele sunt necesare organismului, cu condiţia să nu se realizeze excese, aspect cunoscut de către toată lumea! Dar, este posibil ca dumneaei să fi înţeles greşit! Probabil a fost necesar să ţină regim datorită problemelor cu digestia. Hai să privim pozitiv!
Argumentum ad antiquitatem: sau despre cum strategia speculativ – perversă folosită de presă pune în lumina evidenței propria inhibare și închistare
În continuare se schimbă subiectul: de la probleme cu digestia şi vomitare se trece brusc la… Tantra: „Tantra este o filozofie religioasă care aspiră către extazul permanent sau iluminarea spirituală. Tantra poate să includă şi exerciţii sexuale.” Aceasta este definiţia din wikipedia. Însă o definiţie mai adecvată ar fi următoarea (în acord şi cu Webster Dictionary): „În limba sanscrită, Tantra înseamnă „ţesătură, urzeală”. Cuvântul este compus din rădăcina „tan”, care înseamnă expansiune, şi din „tanto” care înseamnă coardă, sfoară. În viziunea tantrică, întregul univers fizic şi mental, este perceput ca fiind asemeni unei ţesături în care părţile se unesc într-un întreg (Tot), şi în care întregul (Totul) se reflectă în toate părţile lui.”
Purtătorul de cuvânt al Natha yoga school din Helsinki, ne spune: „Natha predă Tantra clasică; erotismul este privit ca o modalitate de evoluţie spirituală, sau cum să extragi energie din potenţialul creator pentru potenţarea creşterii spirituale. Înainte de toate Tantra pune accentul pe iubire, aspect necesar fără de care nu se poate vorbi de practică tantrică. Un curs de tantra include exerciţii yoghine şi meditative realizate la sală iar aspectele de ordin erotic sunt date ca temă pentru acasă cuplurilor ce se bazează pe iubire.”
Fără să comenteze nimic pe subiect, urmează replica subversivă a jurnalistei MOT: „Şcoala Natha include grupuri închise numite grupuri de Vira pentru bărbaţi şi grupuri de Shakti pentru femei. O idee de bază în tantra este aceea că, prin Shakti o femeie îşi poate descoperi zeiţa erotică interioară. Jenni este chiar surprinsă de video-urile prezentate în clasa ei de Tantra.” Imaginile video sunt de la un spectacol, lăsând senzaţia că s-a reuşit să se înregistreze pe ascuns ce se petrece în interiorul acestor grupuri ascunse. Nici mai mult, nici mai puţin, câteva fete îmbrăcate în alb realizează un dans rafinat.
În primul rând, expresia „grupuri închise” atrage asupra ei ideea că acolo se petrece ceva obscur, necurat. Ei bine, în realitate aceste grupuri sunt deschise, participă cine doreşte, şi în cadrul lor se pune accentul pe exerciţii ce vizează trezirea calităţilor masculine şi, respectiv, feminine. Când sunt mai mulţi doritori se poate crea un astfel de grup coordonat de către un instructor Yoga. Evident că bărbaţii se vor putea înscrie la un grup de bărbaţi, iar femeile la un grup de femei şi astfel vor putea practica fiecare unele tehnici specifice sexului lor. Nu este nimeni obligat să participe, deşi se poate înscrie orice cursant. Iar dintre cei care participă, poate să renunţe oricine, oricând, dacă ceea ce se face la grupul respectiv nu este ceea ce el/ea dorește. Singura restricţie a acestor grupuri este aceea că bărbaţii nu pot participa la grupul femeilor şi nici femeile la grupul bărbaţilor. Aşadar, de unde noţiunea de „ascunse”, doamna jurnalistă? Cu siguranţă nu Marina v-a comunicat aceasta, având în vedere că ea a fost înscrisă la curs doar 6 luni.
Dar să vedem ce spune Jenni: „Femeile din poze arătau foarte pornografice şi făcute în stil grosolan, cu sâni cu silicon. Apoi am spus că nu cred că acest gen de poze reprezintă vreo divinitate feminină. Instructorul de la curs a reacţionat complet şocat că vin cu o astfel de critică.”
Lăsând la o parte gestul plin de încântare pe care îl schiţează doamna jurnalistă la auzul acestor lucruri (presupun că în sinea ei se bucura pentru că era exact ce avea nevoie pentru a incrimina această şcoală de yoga), oricât aş fi de indulgent, nu înţeleg noţiunea de „foarte pornografic”! Exagerare, dar dincolo de aceasta, din păcate se doreşte forţat să se contureze ideea unui soi de fanatism. Însă tantra este total opusă dogmatismului şi fanatismului, vă puteţi documenta, puteţi citi „părerea” şcolii noastre despre Tantra chiar aici.
„Cei mai devotaţi discipoli Natha locuiesc în ashramuri sau comunităţi spirituale. Sunt chiar şi copii care locuiesc în aceste centre.” spune cu o aşa-zisă îngrijorare Riikka. Interesant! De ce nu foloseşte cuvântul familie? Sau oare acest cuvânt intră în contradicţie cu ideea vehiculată că această şcoală de yoga este împotriva familiilor sau dezbină familiile…
„O fermă din Själland (Denmark) este familiară multor finlandezi. Danezul practicant yoga Kim Schmock a cumpărat această fermă la sfârşitul lui 1990. De-a lungul timpului Schmock împreună cu partenera lui şi mulţi membri Natha s-au mutat acolo. Treptat ferma a alunecat din mâinile lui Schmock şi a fost transformată într-un ashram unde Natha a organizat tabere şi retrageri.”
Halal anchetă: ferma respectivă se află la Vejby Denmark. Själland este la zeci de kilometri distanţă. În continuare scriu în deplină cunoştinţă de cauză, deoarece personal am fost la Vejby în repetate rânduri şi pot să afirm că în anul 2000 Kim a hotărât să doneze vechea fermă de cai părăsită pentru a se construi un Ashram. Imaginaţi-vă, o fermă veche, aproape în ruină, cu acoperişuri aproape inexistente, fără geamuri, fără nimic, plină cu paie vechi, fecale, miros „intens”, care se dorea a fi un minunat loc de meditaţie şi introspecţie. Între 2000 şi 2005 sute de yoghini au ajutat prin muncă voluntară, pentru realizarea acolo a unui centru spiritual unde să se organizeze tabere spirituale. Peste 20.000 de ore de lucru şi sute de mii de Coroane daneze din banii Natha Yoga Center (şcoala de yoga din Danemarca) au fost necesare pentru ca din cele 3 grajduri de cai să se realizeze o sală de meditaţii şi două dormitoare cu camere separate. Ashramul respectiv a fost numit „Bhoga”. Dar iată că domnul Kim, după ce s-a trezit cu ferma arătând ca nou nouţă, s-a hotărât că… ar fi mai bine să o vândă. A vandalizat şi a aruncat afară toate lucrurile yoghinilor de acolo pe motiv că e casa lui şi că a fost testul lor că l-au crezut că el va dona casa cumpărată pe numele lui, pentru ca aceasta să fie un ashram. Mărturie stau comentariile sale de pe blogul Mihaistoian.net. Mai multe detalii despre Bhoga aici.
Însă reportera MOT îi ţine hangul „Shmock spune că acum 4 ani brusc a realizat că ceva e greşit”. Iată cum continuă dumnealui: „Te implici din ce în ce mai mult şi ei îţi controlează brusc viaţa şi apoi au aşteptări: trebuie să faci asta, trebuie să faci aia. Şi brusc nu mai ai timp pentru prietenii tăi, pentru familia ta, ei devin familia ta, şi când realizezi asta, e de obicei prea târziu.”
Pentru că l-am cunoscut personal pe Kim Shmock sunt în cunoştinţă de cauză să afirm faptul că soţia lui (nu partenera) este în continuare la cursul de yoga din Copenhaga. Deci, cum nu mai ai timp de familia ta, domnule Schmock? Mai mult, înainte să se hotărască că vrea să vândă acel loc în care s-a investit atât, el a dorit să facă parte din comisia Natha, forul de conducere al mişcării de yoga din Danemarca. La început s-a dovedit a fi un om responsabil, însă cu timpul el şi-a găsit alte preocupări, mai interesante pentru el, şi treburile atribuite dânsului au rămas nerezolvate. Domnul Kim, dacă nu dorea toate acestea putea să spună din capul locului. În toată istoria şcolii de yoga nimeni nu s-a implicat vreodată mai mult decât a dorit.
Argumentum ad baculum: refugiul celor „puternici” – dacă nu merge cu frica, sigur merge cu bățul
În continuare citesc cu uimire faptul că fostul prieten Kim Schmock îi arătă o fereastră spartă reporteriţei şi spune că „pe aceasta au spart-o în Martie…”. Această ipostaziere în victimă este uluitoare! În primul rând acea fereastră a fost cumpărată de Natha, în al doilea rând el a vandalizat în repetate rânduri bunurile celor ce locuiau acolo, într-o noapte a scos afară tot, lăsând în ploaie calculatoare, orga electronică, bunuri în valoare de mii de euro, şi el se plânge de o fereastră spartă.
Iar se schimbă subiectul! Dar deja ne-am obişnuit, cred: „Rădăcinile tuturor şcolilor Natha (de yoga, n.e.) conduc către România. Ele sunt părţi ale mişcării româneşti de Yoga numită MISA. La sfârşitul lunii August, aproximativ 3000 de practicanţi yoga se întâlnesc în cadrul simpozionului internaţional de Yoga în Costineşti, pe malul Mării Negre.” Un pic mai complet! Sperăm că data viitoare chiar va spune adevărul! Povestea continuă: „printre participanţi sunt aproximativ 30 oameni din Finlanda. Ca să fii acceptat în tabără fiecare participant trebuie să trimită două fotografii în costum de baie. Participarea este condiţionată şi de rezultate negative la testul sifilis sau Hiv. Aceleaşi cerinţe şi pentru tabăra Natha din Finlanda. Deşi evenimentul este închis, am reuşit să găsim reprezentantul MISA Crina Calek.” Deşi sună foarte frumos, doamna jurnalistă nu a luat un interviu oficial ci s-a prezentat mai mult ca fiind o străină care a văzut că e un eveniment şi e curioasă ce este. Domnişoara Crina Calek e citată ca purtător de cuvânt însă ea nu a vorbit în calitate de purtător de cuvânt, având în vedere caracterul neoficial al discuţiei. Pesemne jurnalista finlandeză s-a prins că nimeni nu doreşte să îi acorde interviu, că yoghinii sunt super păţiţi cu avizii de senzaţional de la noi. Și iată că a recurs la acel şiretlic.
Crina Calek:
Şcoala noastră de yoga a deschis alte şcoli de yoga în ţări ca Danemarca, Finlanda, Italia, Spania, Argentina, Germania, Anglia şi multe altele.
Riikka K:
Care este relaţia dintre MISA şi celelalte şcoli?
Crina C:
Sunt asemănătoare MISA numai că sunt în alte limbi, se predă aceeaşi Yoga.
Riikka K:
Şi care este scopul final al MISA?”
Crina C:
„comuniunea cu Dumnezeu este scopul final al practicii yoga.”
Riikka K:
„Care Dumnezeu?”- întrebare tipic atee.
Surprinsă de întrebare şi nerealizând pe moment capcana întinsă, Crina răspunde: „Dumnezeu, singurul Dumnezeu care există. Dumnezeu Tatăl.”
Nemulţumită de răspuns, reporteriţa insistă: „Un Dumnezeu creştin sau…?”
Crina Calek văzând clar ce se doreşte să se obţină replică: „E acelaşi, vreau să spun că nu putem vorbi de mai mulţi Dumnezei.”
Ei bine, numai o persoană care este atee poate subtiliza ironic foarte uşor aşa, pentru că ea consideră Dumnezeii nişte născociri ale religiilor pentru controlul maselor prin frica de penitenţa infernului etern. Personal am avut ocazia să vorbesc cu mai mulţi atei şi am remarcat această viziune. Şi dacă îi spui unui ateu că yoga te apropie de Dumnezeu.. te întreabă ironic: „De care dintre ei?”
Argumentum ad hominem: iată de fapt care e prada după care salivează colții din umbră
După ce se caută să ni se sugereze conotaţii fanatico-religioase articolul continuă, cu alt subiect, evident: „La sfârşitul lunii Iunie Şcoala (de YOGA n.e.) Natha din Finlanda a realizat o spirală yang similară la festivalul Faces în Karjaa (60 km de Helsinki). În ambele dăţi au fost tentative de a opri filmarea, voci din fundal ‘Nu filmaţi!’”. Se aruncă o umbră de secretomanie şi cerc închis, deşi acţiunea este publică. Rezultatul în urma interviurilor şi filmărilor sunt articole sau emisiuni care prezintă totul denaturat, exemplu foarte bun fiind exact acest articol. Până acum s-au scris mii de articole şi s-au prezentat zeci de emisiuni TV care au calomniat practica Yoga.
Dacă Natha ar fi fost cu adevărat un cult şi s-ar fi dorit secretomanie sau ocultare, atunci spirala respectivă Yang n-ar fi avut loc la festivalul Faces, ci undeva în creierul munţilor, bine ferit de ochii „neiniţiaţilor”. Cât despre spirala ce are loc cu ocazia hiatusului anual de la Costineşti, acesta este un eveniment liber la care poate să participe oricine doreşte! De asemenea sunt realizate periodic congrese internaţionale de yoga cu diverşi invitaţi şi ele sunt de asemenea cu intrare liberă. În plus, în cadrul simpozionului internaţional de yoga pot participa şi persoane care nu sunt la curs, pe întreaga durată a taberei, cu acordul scris al unui cursant yoga care garantează pentru el că nu este răuvoitor. Acest aspect de deschidere şi transparenţă faţă de societate nu este deloc caracteristic cultelor.
Riikka K. continuă: „După ce meditaţia de la Costineşti a luat sfârşit (probabil hiatusul anual) se aude un mesaj de la Grieg în boxe: ‚Misterioase sunt căile Domnului” – evident, pentru a sublinia ideea de cult. Ea continuă: „El scrie scrisori celor ce îl urmează (poate aţi dorit să spuneţi „celor care practică yoga şi doresc să îi adreseze unele întrebări”) iar el le prescrie personal exerciţii precum yoga, meditaţii sau muncă practică pentru şcoala de yoga.” Manipulare: exerciţii yoga – da; meditaţii – da; muncă practică pentru centru de yoga – NU! Întotdeauna doar cei ce doreau să se implice în organizare etc., muncă voluntară, fac această propunere. Această şcoală de yoga niciodată nu a impus vreodată cuiva să facă ceva, întotdeauna propunerile au fost de la practicanţi către cei din coordonare, afirm aceasta în deplină cunoștință de cauză, în calitate de practicant Yoga aproape de „centrul” mişcării.
În continuare despre Grieg: „Bivolaru este pe larg adorat şi în şcoala de yoga din Finlanda. Pozele lui decorează sala de yoga şi sunt afişate la fiecare eveniment prezentat de şcoală.” În ceea ce priveşte Şcoala de yoga MISA din România, în sălile de curs nu sunt nicidecum afişate fotografii ale lui Gregorian Bivolaru. Să presupunem că cei de la Natha au afişat ocazional astfel de imagini. Care este elementul incriminator? Cei ce practică yoga în şcoala lui Ramana Maharishi au pe perete poza lui Maharishi, cei ce practică yoga în şcoala lui Shivananda au poza lui Shivananda, cei ce practică yoga în şcoala lui Ramakrishna au poza lui Ramakrishna! Mi se pare firesc! Se vede că această investigaţie nu a existat şi jurnalista nu a cercetat cum sunt lucrurile şi în alte centre de Yoga. Probabil că doamnei Riikka K. i s-au pus la dispoziţie unele materiale cu care suntem deja obişnuiţi în România. Ar merita, totuşi, să facă un studiu adevărat pe această temă, care să includă mai multe şcoli de yoga autentice.
Urmează o bâlbă interesantă: „Celor mai devotaţi discipoli li se dă nume noi de către Bivolaru. Aceasta este o modalitate de a-i lega de mişcare.” Stupoare şi amuzament! Nici în articolele româneşti nu am găsit această idee aberantă! Cei care au fost atei si care au dorit să se boteze în spiritul creştin-ortodox, în semn de respect faţă de mentorul şcolii de Yoga MISA pentru că au fost ajutaţi să descopere dimensiunea spirituală a existenţei, au dorit să îl aibă pe Grieg drept naş de botez, au primit din partea lui nume de botez aşa cum este firesc să primeşti în tradiţia creştină. Îmi amintesc foarte bine cum în fiecare an la mare, după tabără, zeci de străini, din familii de atei, doreau să se boteze, însă preotul din Costineşti, de la o vreme, a primit ordine să nu-i mai boteze pe „ai lui Bivolaru”. Au trebuit să meargă la parohii destul de îndepărtate, unde nu apăruseră astfel de „sfaturi”. Deci cine doreşte să se boteze creştineşte, dar doreşte ca să îl aibă drept naş pe domnul Gregorian Bivolaru… este refuzat. S-a mai pomenit? Şi este vorba de sute de cazuri! Evident că doamna jurnalistă omite această explicaţie, că cei cărora li s-au dat nume noi, au fost de fapt botezaţi în spiritul creştin-ortodox, la libera lor alegere! Poate că ar trebui să ni se explice şi nouă cum anume se poate lega cineva de mişcare în acest mod?
„Aceasta este Întrebarea: a te trage sau nu te trage de șireturi cu oricine (chiar dacă nu cunoști și nici nu vrei să știi)” sau
despre lipsa simțului paranormal al bunului-simț
Jenni comentează la adresa lui Grieg: „După spusele lui Grieg el este criticat deoarece este o conspiraţie internaţională împotriva lui. Apoi au fost poveşti despre extratereştri, acele fiinţe din spaţiu numite Vrilloni sunt contactate telepatic şi chestii de genul ăsta. Nu am mai văzut legătura cu yoga.” Legătura se află chiar în spusele ei: comunicarea telepatică între fiinţe este un exerciţiu yoga! Chiar şi atunci când fiinţele cu care se realizează această telepatie sunt extraterestre. Ea continuă: „Am spus că nu cred aceasta. Apoi mi s-a spus că trebuie să cred, dacă aşa spune guru, aşa este. În acest fel eşti forţat să faci o alegere, ori îl accepţi pe guru, ori nu. Atunci am ales să nu accept.”
Extratereştrii: subiect controversat! Şi în România, la cursul de yoga, sunt persoane care nu cred în existenţa extratereştrilor dar, deoarece îi văd în continuare la cursurile de yoga, înseamnă că nu i-a forţat nimeni să aleagă. Iar dacă şcolile afiliate din alte țări sunt similare MISA, având acelaşi mentor spiritual, nu văd de ce în celelalte centre de yoga să se practice fanatismul! Cu privire la subiectul cu extratereştri, aştept pe webmaster@yogaesoteric.net răspuns la întrebarea: Cine face de zor de atâţia ani sute de Cropcircle-uri cu o grafică excepţională şi o geometrie impecabilă care uimeşte chiar şi matematicieni de renume? Gata, subiect închis!
Mai departe, Riikka K. ne spune povestea cu descinderile din 2004. Este uimitor să constat similitudinea între povestea ei şi felul cum prezintă autoritățile române acest caz!
„În 2004 serviciile secrete române l-au arestat pe Gregorian Bivolaru”
HA! Domnilor de la Serviciile Secrete, aţi uitat să îi spuneţi acestei doamne că nu trebuie să se ştie că voi aţi fost în umbră, în spatele acestei acţiuni! Şi, cum se vede că pe doamna nu o duce IQ-ul, a zis-o pe şleau! Ceea ce în România nimeni nu a îndrăznit să facă! Bravo şi mulţumim de confirmare!
„În anul respectiv a fost oficial acuzat de o mulţime de infracţiuni, de exemplu sex cu o minoră, evaziune fiscală şi trecere ilegală a graniţei. Bivolaru reuşeşte să evadeze în Suedia unde cere azil politic. Autorităţile române au cerut extrădarea în România pentru procesul intentat. Cererea a fost luată în considerare de către Curtea Supremă a Suediei; evenimentele au atras atenţia Forurilor care apără Drepturile Omului; doi parlamentari finlandezi au pledat în favoarea lui Bivolaru publicând un apel în sprijinul lui; Curtea Supremă suedeză dă verdictul că Bivolaru nu va fi extrădat în România datorită faptului că în România nu va avea parte de un proces corect; în acelaşi timp i se oferă şi azil politic în Suedia, după care Bivolaru dispare.”
După ce Grieg a primit azil politic, primul lucru pe care l-a spus a fost următorul: „în România se caută să se creeze un nou dosar împotriva mea!”.
Iată şi confirmarea!
Riikka K. în continuare: În 2007 Bivolaru şi alţi discipoli sunt acuzaţi din nou! Noul caz este pregătit de DIICOT.
Narcisa Kelemen (purtător de cuvânt DIICOT): „În 2007 Gregorian Bivolaru împreună cu 20 alte persoane sunt acuzaţi de multe infracţiuni, printre care trafic de persoane, instigare, perturbarea liniştii publice (?) şi trecere frauduloasă a graniţei.
Riikka K
: Cat de mare este cazul?
Narcisa K
: Cazul este imens, sunt multe persoane implicate şi mii de documente.
Dacă Narcisa K. ar fi spus că sunt 7 persoane implicate, care se reduc la 2 familii şi că restul miilor de documente sunt convorbirile telefonice înregistrate ilegal de serviciile secrete, nu ar mai suna atât de imens cazul. Însă hai să vedem cum continuă povestea ziarista finlandeză:
„Conform declaraţiilor martorilor, Bivolaru a forţat discipolii lui să realizeze video chaturi erotice şi să fie trimise femei în Japonia să danseze în cluburi de striptease. Majoritatea banilor din această muncă sexy au mers către Bivolaru şi şcoli de yoga MISA. Nimeni nu a fost încă convins deoarece procesul este amânat din nou şi din nou. Învinuiţii resping acuzaţiile.”
Foarte interesant, având în vedere că trei dintre martorii care au pledat ca parte vătămată sunt bărbaţi, o femeie are peste 50 ani iar o altă fată, fiica ei, avea pe atunci până în 15 ani, soţia unuia dintre bărbaţii parte vătămată a practicat yoga foarte puţin, deci iese şi ea din schemă aşa că rămâne cealaltă fată care, să zicem că s-ar încadra. Chiar dacă suntem mulţi care o cunoaştem şi ştim sigur că nu a fost în nicio Japonie, declaraţia unei singure părţi vătămate ar intra la categoria excepţii. Iar dacă Bivolaru şi-ar fi forţat „adeptele” să facă aceste lucruri, ar trebui ca să fie sute, poate chiar mii de astfel de declaraţii pertinente, nu una singură. Mă întreb retoric: oare cum au fost traficaţi cei trei bărbaţi care sunt parte vătămată în acest proces de trafic de persoane, tot prin munca sexy?
Iată ce spune purtătorul de cuvânt MISA, probabil de data asta i s-a cerut o poziţie oficială (din câte ştiu, ea a fost păcălită de jurnaliştii de la PROTV să dea o astfel de declaraţie, chipurile pentru un material pe care îl vor transmite ei şi în străinătate, iar declaraţia a fost apoi oferită de aceştia jurnalistei finlandeze):
Crina Calek
(MISA): „Sperăm că vom câştiga deoarece ştim că avem dreptate. Au fost multe multe abuzuri împotriva acestei şcoli de yoga aici în România. Şi acesta este motivul pentru care Gregorian a primit azil politic în Suedia, deoarece justiţia Suedeză a considerat că acuzaţiile pe care procurorii români le aduc nu sunt adevărate.”
Argumentum ad odium: sau despre ranchiuna
„poţi să priveşti, dar nu poţi să atingi”
Subiectul se schimbă din nou şi sare în Finlanda, aflăm ceva nou iar la prima vedere dăm crezare, apare ca o noutate: „Liderul Şcolii Natha din Finlanda este Doamna Dae din România.” Pun repede mâna pe telefon şi îl sun pe Swami Mahalayananda (Bogdan Kadziola) şi îl întreb dacă s-a schimbat liderul din Finlanda, dacă acum este altcineva în locul lui. Aflu că nu, nu a fost schimbat, tot el este liderul şcolii şi orice act poate dovedi asta, inclusiv accesarea acestui link.
Iată cum se caută să se asocieze şcoala de yoga din Helsinki cu o infracţiune: „Rechizitoriul o acuză ca participând la traficul de persoane. În timpul procesului Dae şi alţi 20 învinuiţi s-au separat de cazul principal.
Narcisa K:
Persoana este investigată, pentru moment, având în vedere stadiul procesului, nu putem oferi mai multe informaţii cu privire la această persoană.
”
Acum este evident că se urmăreşte o lovitură destul de puternică în Şcoala de Yoga Natha din Finlanda.
Domnul Seppo Isotalo, care a lansat la început ideea că şcoala de yoga ar fi de fapt un cult (idee care a murit în faşă): „Am întâlnit aceşti oameni fericiţi, mulţi dintre ei au trecut prin situaţii critice. Am vizitat procesele din România de multe ori şi ei m-au pus de multe ori lângă femei fermecătoare.”
Domnule Seppo… aţi fost alături de purtătorul de cuvânt MISA. Dar poate mi se pare…
Riikka K:
Cum v-au tratat?
Seppo I
: Am primit tratament special. Erau mereu în jurul meu fete drăguţe care aveau grijă de ce am nevoie şi m-am gândit că, oh nu, sunt ca într-un muzeu: poţi să priveşti dar nu poţi să ating.”
Iată că nu mi se pare, domnul Seppo are o mică frustrare! Oare ce v-aţi imaginat? După ce am citit această afirmaţie a dumnealui am întrebat-o pe Crina Calek ce poate să îmi spună despre Seppo, şi nu m-a mirat răspunsul ei. Domnului Seppo îi umblau ochii după femei şi deseori afirma că o să-şi ia nevastă de la MISA. Însă evident că aceasta se considera a fi o glumă. În plus era foarte curios şi le punea o mulţime de întrebări. Mai mult, îi plăcea în mod deosebit de femeia care îi gătea în casa unde a fost găzduit, îi făcea avansuri şi îi spunea chiar faptul că el o să îi faciliteze o întâlnire cu Grieg pentru că el a fost la Grieg.
La o ultimă întâlnire cu Crina Calek, domnul Seppo i-a spus că a fost contactat de către „cei împotriva misa”. I-a povestit „cum l-au luat” respectivii, i-au povestit despre Claudiu Trandafir, că era un discipol model al lui Grieg şi ce i s-a făcut etc. Dar se pare că aceia nu s-au oprit aici, şi la o a doua întâlnire au pus placa cu sexualitatea. Și, cum domnul Seppo are o slăbiciune în ceea ce privește natura feminină, deşi are 70 ani, probabil l-au prins cu subiectul acesta.
Dar să vedem ce urmează! Autoarea anchetei continuă:
În 2007 Isotalo l-a întâlnit pe Gregorian Bivolaru în locaţia lui secretă(?!) din sudul Suediei.
Seppo I
: Am realizat repede că am de a face cu o personalitate foarte mare. Nu cu o persoană rea ci cu o persoană deosebită.”
Ne bucurăm că aţi realizat.
Seppo I
: Mădălina era acolo, fata care a fost amanta lui Bivolaru de la vârsta de 14 ani(sic). Era îmbrăcată foarte sexy. (…) La început a trebuit să stăm jos şi să aşteptăm pentru multe ore. Apoi când a apărut, oamenii din cameră au sărit să îi sărute picioarele. Eu nu am făcut-o.
Sunt sigur că dacă l-aş întreba pe domnul Seppo dacă efectiv cei ce l-au aşteptat i-au sărutat la propriu picioarele ar spune că nu, că a vorbit la figurat. Dar construcţia de fraze, încărcate cu elemente vizuale, sugerează ideea la propriu. Şi, având în vedere că l-am aşteptat personal pe Grieg în diverse conjuncturi de peste o sută de ori şi niciodată nimeni nu a sărit să îi sărute picioarele, mă îndoiesc că de data asta ar fi făcut-o cineva. Singura excepţie este data când brahminul indian Ramanya a făcut acest gest de întindere la podea în faţa lui Grieg ca semn de prosternare conform tradiţiei hinduse. Însă chiar şi atunci Grieg a spus imediat „vă rog să îl ridicaţi” şi apoi i-a spus frumos că nu este necesar ca să mai facă aşa ceva vreodată.
Aşa că, domnule Seppo, ca să nu vă acuz de rea voinţă, presupun că dumneavoastră şi Ramanya l-aţi aşteptat împreună. Cât despre faptul că Mădălina era acolo (şi era foarte sexy), dacă într-adevăr era acolo, sunt sigur că ştiţi foarte bine de la dumneaei (având în vedere natura d-voastră curioasă din fire) că nu a întreţinut niciodată relaţii sexuale cu mentorul şcolii şi că ştiţi foarte bine de toate abuzurile şocante realizate de procuratura română asupra ei. Iar ca militant al drepturilor omului nu cred că se cuvine să uitaţi aceasta aşa uşor. De asemenea, îmi amintesc foarte bine dialogul dintre dumneavoastră şi Grieg, deoarece am vizionat înregistrarea şi reiese cu totul altceva decât ceea ce spuneţi acum (în curând vom publica înregistrarea video cu acest dialog).
Ziarista continuă: „Unde este Gregorian Bivolaru acum? Conform Registrului de Taxe Suedeze el şi-a schimbat numele, acum numindu-se Magnus Aurolsson. Adresa găsită la acest nume indică faptul că el locuieşte undeva în Karlskrona (sudul Suediei) – „locaţia secretă”, de care aţi pomenit anterior. Este chiar apartamentul în care locuieşte domnul Bivolaru! Cât de aservit unui scop nebunesc trebuie să fii ca să pretinzi cu o asemenea nonşalanţă o asemenea aberaţie? Oare doamna jurnalistă a avut la dispoziţie un set de cuvinte „cheie” pe care a trebuit să le insereze musai în emisiunea sa? Pentru că doar aceasta ar putea justifica imensa imbecilitate, cum că… chiar apartamentul în care locuieşte Domnul profesor Yoga Gregorian Bivolaru, şi care figurează în registrul de taxe este, vezi Doamne, „locaţie secretă”.
Riikka K (în faţa unei uşi): Aud sunete din apartament, dar nu deschid!
Bivolaru are toate motivele să se ascundă, în Aprilie 2008 a fost emis împotriva lui un mandat de arestare internaţional prin Interpol.
Deci, dacă nu doresc să răspund la uşă oricărui musafir nepoftit, am motive să mă ascund, conform ziaristei. Lăsând gluma la o parte, cineva vrea cu orice preţ să pună mâna pe Grieg, din câte se observă. După ce a obţinut azil politic s-a creat un ditamai dosarul cu trafic de persoane în 2007. Chiar şi aşa, Suedia a refuzat din nou să îl extrădeze. Apoi în 2008 se încearcă prin Interpol…
Argumentum ad nauseam: atenție la greața provocată de „placa” stricată
Subiectul sare de la Interpol la Costineşti, însă de data asta noaptea: „Cum se lasă noaptea la Costineşti yoghinii se întâlnesc pentru o nouă meditaţie în spirală.” Măi să fie, am fost personal la Costineşti pe toată durata simpozionului şi nu s-a realizat nicio spirală după lăsarea serii. De altfel, nici în program nu este menţionat aşa ceva, program publicat pe site. Dincolo de această dezinformare, aparent din cauza lipsei de profesionalism, marioneta aşa-zisă jurnalistă Riikka K. aruncă din nou cu un grotesc penibil mantia obscuranistă asupra MISA, prin fina sugestie a faptului că yoghinii îşi realizează practicile odată cu lăsarea serii, adică noaptea.
„În centrul Costineştiului, Gregorian Bivolaru a construit o casă unde unii participanţi pot rămâne peste noapte. Această aşa-numită vila Shakti este înconjurată de un gard înalt şi poarta este închisă. Pe vremea când era încă în România Bivolaru obişnuia să primească acolo fete pentru întâlniri private. (imagini cu două fete care intră în curte)”
Rectificări datorită dezinformării din paragraful de mai sus: În centrul Costineştiului sunt construite 3 case de vacanţă mari pentru yoghini. Aceştia locuiesc acolo pe perioada vacanţei, şi nu o casă numită Shakti vila. Unul din hoteluri are cinci etaje şi este cea mai înaltă clădire din centrul Costineştiului. Mă întreb, cum de aceasta v-a scăpat doamna jurnalistă? În plus, unde e logica în a prezenta o casă unde intră 2 fete chipurile că acolo se întâlnesc cu Bivolaru când acesta nu mai e în ţară de mai mulţi ani?
„În ziua următoare am întâlnit două participante finlandeze la cortul principalelor evenimente, dar ele au refuzat să îmi ofere un interviu. Cortul găzduieşte anualul Miss Shakti, mare spectacol care determină yoghina cea mai reprezentativă pentru idealul feminin de Shakti. Anul trecut finlandezele au primit locul 2 şi patru în acest spectacol grandios.
Kim Shmock: Natha – de asemenea are acest striptease şi la fel şi MISA. Au acest eveniment anual în vară unde au acest Miss-Shakti contest, şi e foarte erotic, şi este o parte din Tantra.
În spatele faţadei tantrice se realizează alte lucruri. Nu departe de plaja de la Costineşti se află ancorată o epavă. Puntea sa a servit drept locaţie pentru filmul porno numit Exaltation of Pee. Masturbarea în faţa camerelor video a fost o parte din competiţia Miss Shakti a taberei de yoga
.”
Comentariul de rigoare: Există unele casete video private, care nu au fost difuzate nicăieri (!) şi care au fost confiscate de către procurori în cadrul percheziţiilor (vandalizării şi confiscării bunurilor din 19 locuinţe ale yoghinilor) din martie 2004. Serviciile secrete, care au ordonat acele percheziţii, după cum ne mărturiseşte cu seninătate ziarista Riikka K, au montat înregistrările ca fiind un film şi le-au dat producătorului danez ce avea iniţial o convenţie cu Mihai Stoian, ca şi cum acele filme ar fi tot din partea lui Mihai. La o întâlnire ulterioară între Mihai Stoian şi producătorul danez adevărul a ieşit la iveală, înregistrarea audio a discuţiei, plus transcrierea ei se poate găsi aici. Dacă ar fi căutat adevărul, ziarista ar fi descoperit că această situaţie a răsuflat de mult şi că adevărul e deja bine cunoscut. Mihai Stoian a realizat în Occident, la propria sa iniţiativă, 3 filme erotice cu cupluri ce se iubesc (a filmat şi el cu soţia lui, Adina) ca o replică/alternativă la sexualitatea degradantă, animalică care a împânzit globul. De altfel sunt şi alte organizaţii care caută să evidenţieze diferenţa dintre sexualitatea degradant-animalică şi cea elevată, bazată pe iubire, conform unor principii tantrice străvechi, prin intermediul unor filme erotice, dar cu siguranţă nu s-a luat nimeni de ei ba chiar a fost apreciată iniţiativa lor (în SUA există un film celebru despre posturi amoroase realizat de o astfel de organiţatie) deoarece… nu practică Yoga în cadrul MISA! Iar dacă, să presupunem, că aceste persoane ar veni la cursul nostru de Yoga, cu siguranţă a doua zi pe toate paginile presei aservite celor care urmăresc să distrugă această şcoală de yoga ar apărea poze cu imagini din filmele respective, chipurile că sunt filmate de MISA! Grotescul făţărniciei în această direcţie este fără margini! Într-o societate în care sexul a devenit entertainment (distracţie), internetul fiind plin de zeci de mii de filme porno necenzurate, iar subiectele fierbinţi ale presei fiind cine cu cine a mai făcut sex, să acuzi iniţiativa de a prezenta o alternativă la sexualitatea „modernă”, o alternativă superioară, că este „imorală”, „lipsită de etică”, este de-a dreptul strigător la cer! Cât despre presupusele finanţe care ar fi, chipurile, intrat în buzunarul MISA, dacă aceasta ar fi fost adevărat, fiţi siguri că serviciile secrete ar fi pus demult mâna pe astfel de documente incriminatoare. Dar, deoarece aceste documente nu se află în posesia lor, pentru că pur şi simplu ele nu există, existând doar filmele şi atât, se speculează pur și simplu un subiect tabu, într-o societate ticsită de dogme religioase, şi anume: o fiinţă care face sex nu este spirituală (!), uitând să se precizeze că nici măcar nu este vorba de sex, ci de aspecte net superioare sexualităţii degradante, lipsite de iubire.
Am fost în mai toate marile capitale ale Europei şi am fost bulversat de uşurinţa cu care tinerii ajung să facă sex, aspect întreţinut de mass-media care abundă de subiecte sexuale. Dar acest lucru nu pare să deranjeze, ci faptul că Mihai Stoian, în tinereţile lui, a realizat 3 filme în care sunt prezentate principii tantrice, bazate pe iubire, adoraţie şi transfigurarea femeii iubite.
„Ultimele filme au fost produse în Danemarca unde Şcoala de YOGA Natha este condusă de către românul Mihai Stoian. El a fost actor în cel puţin un film sub pseudonimul Paul Diamond.” Pseudonimul este un amănunt important în această anchetă, într-adevăr.
„Seppo Isotalo l-a cunoscut pe Stoian, fiindu-i oaspete în Copenhaga.Seppo I: Erau două fete, care erau cumva la dispoziţia mea şi care erau mai mult pe post de şofer ducându-mă prin Copenhaga. Dar situaţia a fost imediat evidentă: li s-a spus să aibă grijă de mine. Era o atmosferă foarte clar autoritară în jurul lui Stoian.”
Acum, că lucrurile sunt clare, cred că domnul Seppo a suferit o adâncă dezamăgire când a realizat că fetele respective nu îl duceau pe dumnealui unde avea nevoie pentru că pur şi simplu îl simpatizau, ci pentru că el era oaspetele Natha datorită faptului că a facilitat intervenţia MISA la OSCE.
Ziarista, pe lângă subiect, cum deja suntem obişnuiţi, continuă: „Exact acest comportament al femeilor din MISA a fost elementul care a stârnit suspiciuni lui Isotalo. El a început să critice mişcarea şi atunci relaţia s-a încheiat.”
Ce interesant! Un pic exact pe dos. Nimic despre dialogurile cu cei care s-au întors împotriva Misa, nimic despre faptul că acesta le făcea apropo-uri fetelor etc. Însă domnul Isotalo, care este, în fond, un om bun, prin aceste mărturii sincere nu ne-a făcut un rău, după părerea mea, ci un bine: el însuşi demonstrează că la MISA nu se face sex, şi că în această şcoală de yoga, cât şi în cele similare, actul amoros se realizează numai pe baza relaţiilor de iubire. Dacă la MISA s-ar fi făcut sex, atunci – având în vedere ajutorul imens primit din partea sa -, ar fi primit o „mică recompensă” pe gustul dumnealui. Ce reiese însă este un uşor sentiment de frustrare, o dorinţă neîmplinită, aşa cum singur recunoaşte mai sus când spune că se simţea ca la muzeu - poţi să priveşti, dar nu poţi să atingi. Să nu credeţi că nu a încercat!
Seppo I
: Sunt lucruri despre acest cult care sunt suspecte, de exemplu trimiterea fetelor în Japonia. De asemenea am auzit că vând filme porno. Acestea sunt puncte critice care necesită investigaţii. Nu din cauza pornografiei, care nu este interzisă, şi pe baza căror termeni aceste fete sunt trimise în Japonia să lucreze.
Argumentum ad populum: sau despre cum, totuși, nu va fi niciodată posibil, spre disperarea unora, ca multe guri rele la un loc să răstoarne un adevăr în sine
Este cât se poate de evident că domnul Seppo a muşcat momeala celor împotriva Misa, care de fapt sunt aserviţi serviciilor secrete (aşa cum ni s-a semnalat şi am dovedit în numeroase rânduri – o dovadă pertinentă aici), aşa cum am demonstrat pe yogaesoteric, şi a dat crezare poveştii auzite cu abuzurile sexuale de la MISA, neluând în consideraţie experienţa personală (deşi se laudă că o are) cu privire la acest aspect. Faptul că femeile au refuzat să facă sex cu el, arată, prin urmare, că ele nu fac sex. Dacă ar fi dorit să afle adevărul, ar fi putut să se intereseze şi să afle că de ani buni Japonia interzice intrarea pe teritoriul ţării al dansatoarelor şi damelor de companie din străinătate.
În plus, dacă, prin reducere la absurd, ar fi adevărată situaţia cu trimisul fetelor în Japonia de către MISA, mă întreb cât la sută s-ar încadra această acţiune în caracteristica generală a cultelor? Tot în această direcţie, de când domnul Isotalo este un expert în culte? Dacă doamna jurnalistă ar fi dorit cu adevărat să afle dacă MISA este un cult sau nu, ar fi putut să aibă în vedere raportul realizat de cel mai mare expert al Suediei în materie de secte, Karl Erik Nylund despre MISA şi Gregorian Bivolaru
. Dar este evident că nu aceasta s-a dorit, un studiu obiectiv, ci incriminarea MISA şi a scolilor de Yoga membre ale federaţiei ATMAN.
În continuare este prezentat „şocul” trăit de Kim Shmock când a aflat la o petrecere de la unele fete că ele obţin bani prin video-chat şi că o parte din aceşti bani sunt donaţi şcolii de yoga şi felul cum a descoperit într-un magazin un film erotic cu o cunoscută de-a lui.
Dar, adevărata problemă în sine, care ustură pe cei care orchestrează aceste maşinaţii împotriva şcolii de Yoga MISA, nu este realizarea video-chatului şi nici a filmelor erotice. Adevărata problemă a celor care doresc să ne distrugă este cea a banilor. Într-un mod cât se poate de limpede, ne dăm seama de aceasta în cele ce urmează: „Primăvara trecută s-a constatat că primăria oraşului Copenhaga sprijină Natha anual cu suma de 80.000 euro. Banii au fost direcţionaţi către centrul Natha unde s-au realizat filmele pornografice. Finanţări publice au loc de asemenea şi în Finlanda, primăria din Helsinki sprijină Natha cu 30.000 euro anual pentru a acoperi chiria şi alte cheltuieli.”
Este cât se poate de amuzantă ideea penibil-forţată că primăria orașului Copenhaga a fost prostită să finanţeze un loc unde se realizează filme porno. Afirmația cretină că filmele respective s-au realizat în sălile de curs ale şcolii de Yoga din Copenhaga este o imensă tâmpenie şi nu face decât să arate faptul că pe cineva supără foarte tare că aceste şcoli de yoga sunt finanţate!
În acest centru de yoga sunt cursuri de yoga în fiecare zi, de dimineaţa până seara. În plus, dacă suntem atenţi la cele trei filme, se vede foarte clar că ele sunt realizate în natură, în zone foarte frumoase, în acord cu mesajul sublim erotic, şi ferite de un posibil public. Ca să nu mai vorbim de faptul că ele au fost realizate înainte ca Mihai Stoian să devină profesor de Yoga şi Tantra la şcoala de Yoga din Danemarca.
Chiar dacă în continuare ziarista recunoaşte că nu există vreo evidenţă că la Helsinki să se fi realizat acest gen de filme, însuşi faptul că a adus în discuţie subiectul în acelaşi context este relevant.
Purtătorul de cuvânt Natha Yoga School din Helsinki subliniază o idee care, ca şi până acum, va fi în totalitate ignorată de către jurnalistă: „Luând parte la festivalul Erotic Conventions, Natha a dorit să ofere o alternativă curentului, aş putea spune, cu o viziune limitată şi pervertită asupra sexualităţii. Noi oferim conferinţe, informaţii şi relatări prin care dorim să arătăm exemple elevate al unui eros pur care poate fi trăit într-un mod plin de iubire, elevat, frumos şi estetic, prezentăm puncte de vedere şi experienţe care pot trezi sufletul, ca să zic aşa, şi nu doar energiile erotice.”
Întrebarea retorică a autoarei emisiunii finlandeze nu face decât să arate tonul dezaprobator, încălcând deontologia jurnalistică, evidenţiind că nu crede nicio noimă din ce spune reprezentantul Natha, în schimb, fiind de acord întru totul cu partea acuzatoare: „Dar este chiar cu adevărat vorba despre spiritualitate, sau mai degrabă de împlinirea unor dorinţe egoiste?”
Dacă ar fi dorit să dea dovadă de obiectivitate, ar fi sesizat că Johannes vorbeşte despre energia erotică ce este canalizată astfel încât ea să trezească sufletul. Dar probabil dumneaei nu ştie că, odată cu trezirea sufletului, starea de împlinire profundă ce survine este net superioară dorinţelor egoiste…
Urmează un fost membru Natha, mărturia lui este citită de un actor. „La o tabără de tantra era acest bărbat, foarte sus plasat în organizaţie, care predă acolo. Şi el a ales o tânără femeie dintre participante să se aşeze lângă el, pe sol, pentru că ea era cumva‚ extrem de spirituală. Se întâmplă să ştiu exact că erau acolo alte 20 de femei mult mai spirituale, dar mai urâte şi cu corpuri mai puţin atrăgătoare.”
Este evident că doamna jurnalistă, a epuizat subiectele principale cu care suntem obişnuiţi să fim atacaţi de 9 ani de zile. Văzând că emisiunea nu face ca MISA să pară chiar atât de rea, recurge la dictonul „scopul scuză mijloacele” şi născoceşte aberaţie după aberaţie. Până acum s-a vorbit deschis, s-au spus nume. Dintr-o dată apare o persoană foarte sus în organizaţie şi se recurge la un actor. Teama şi obscuritatea se împletesc din nou cu prostia. Mă îndoiesc sincer de abilitatea fostului cursant la Şcoala de Yoga Natha de a evalua nivelul spiritual al femeilor, totodată sesizez cum transpare o uşoară invidie a dânsului. Iată că domnul Seppo Isotalo este din nou sensibil la subiectul erotic şi vine cu completări:
„Nu pot să fiu de acord cu faptul că instructorii yoga abuzează practicantele. Găsesc aceasta de neacceptat. Nici nu pot să mă gândesc la mine, ca profesor universitar, să abuzez de studentele mele.”
Domnule Seppo, sperăm să spuneţi adevărul despre dumneavoastră, dacă nu ar fi fost situaţiile în care aţi făcut apropo-uri fetelor de la cursul nostru de yoga, v-am fi crezut în totalitate.
Riikka K. întreabă reprezentantul şcolii de yoga din Helsinki: „Am primit informaţii că sunt relaţii sexuale între instructori şi cursanţi în şcoala dumneavoastră, este adevărat?
Johaness Suoranta
(Natha Helsinki): În primul rând vorbim despre iubire, relaţii bazate pe iubire. Sexul serveşte iubirea şi relaţiile dintre două persoane, fie ei membri ai aceleiaşi şcoli sau nu. Este întotdeauna un aspect ce ţine de ei şi dacă o astfel de relaţie apare, noi nu dorim să o limităm în niciun fel. Iubirea este un element foarte preţios şi această şcoală îşi bazează moralitatea pe principiile yoghine, pe cele zece principii fundamentale, care sunt de fapt foarte asemănătoare cu cele zece porunci, cu care majoritatea oamenilor sunt deja familiarizaţi
.”
Argumentum ad misericordiam: lupul își schimbă părul, dar năravul ba – chiar dacă e deghizat în scufiță roșie sau nu
Dacă încă nu vă este clar că în spatele acestei aşa-zise anchete se află o rea intenţie, urmează‚ „asul din mânecă” al ziaristei:
„Exerciţiile intense pot zdruncina echilibrul mental al persoanelor mai sensibile. În timpul taberei de vacanţă organizată de Natha o persoană a intrat într-o psihoză şi s-a trezit în ambulanţă. Membrii Natha recomandă tratamentul unui terapeut rus care se află în Helsinki. O fostă membră Natha ne povesteşte faptul că aproape jumătate din cursanţii Natha se consultă la acest terapeut.”
Şi.. surpriză! Cine este această fostă membră? Aţi ghicit: Marina, cea care a părăsit cursul de yoga de tot după ce i s-a predat Vamana Dhauti la jumătatea cursului în anul întâi, adică după 6 luni de frecventare a cursurilor Natha! Marina: „Când am văzut acest terapeut pentru prima dată trăiam o stare de adâncă depresie şi angoasă şi doar îmi doream să mor (aspect profund revelator cu privire la gravele şi profundele dezechilibre interioare cu care se confruntă această persoană – n.e.). Apoi l-am sunat şi am început să merg la el în mod frecvent. La început terapeutul apărea să fie carismatic, cu o personalitate puternică şi blândă, înţelegător. Dar spre sfârşit era foarte instabil şi capricios, nu ştiam niciodată la ce să mă aştept.
Riikka K:
Metodele de tratament utilizate de acest terapeut recomandat de Natha au creat multe inconvenienţe. În acest film el îşi biciuieşte una din fostele sale paciente. Terapia Marinei a început de asemenea să alunece pe o pantă stranie.
Marina:
Implică o mulţime de lovituri, masaj la spate, stat în poale şi o meditaţie în care noi trebuia să ne privim fix unul în ochii celuilalt fără să spunem nimic. Această relaţie terapeutică a durat patru, cinci luni şi apoi am făcut sex aproximativ trei luni.
”
Cu siguranţă Marina nu a fost receptivă la mesajul tantric al şcolii, mesaj care a fost repetat în mai multe rânduri de purtătorul de cuvânt al Natha Yoga School din Helsinki, şi anume faptul că practicile erotice se realizează în cadrul unui cuplu în care predomină iubirea reciprocă. Faptul că se pune accentul în principal pe iubire pare-se că nu are nicio importanţă. În plus, relaţia cu terapeutul respectiv a durat mai mult decât perioada în care Marina a fost cursantă. Ne punem întrebarea: Chiar membrii Natha au recomandat acest terapeut? Sau pur si simplu, domnişoara jurnalist a combinat poveştile având în vedere că sunt experienţele aceleiaşi persoane?
Ziarista continuă cu tupeu un subiect despre care ştie sigur că nu are nicio legătură cu cursul de yoga şi nici cu învăţătura yoghină: „MOT a descoperit că terapeutul a hărţuit sexual foarte multe paciente femei. Marina l-a dat pe mâna poliţiei şi după o investigaţie cazul a fost adus în atenţia procuraturii. O posibilă infracţiune ar fi abuzul sexual.
Marina:
Este întotdeauna abuziv dacă un terapeut începe o relaţie sexuală cu pacienta lui pentru că ei ar trebui să aibă obligaţii etice şi morale şi anume nu au voie să îşi atingă pacientele.
” Cât de deplasat mintal poţi să fii ca să te erijezi în lup moralist după ce chiar tu ai comis-o? Cu siguranţă relaţia sexuală cu terapeutul rus nu a fost un act de viol repetat din partea dânsului, ci a fost consimţită şi din partea dumneaei. Mă întreb cu sinceritate, v-a luat trei luni de sex să vă daţi seama că este complet greşit ceea ce faceţi sau mai degrabă a contat caracterul dumnealui „foarte instabil şi capricios”, aşa cum spuneţi chiar dvs. că a fost spre sfârşit, în a vă determina să încheiaţi acea relaţie?
Riikka K. bate toba mai departe pe acest subiect complet deplasat şi paralel cu ancheta despre şcoala de Yoga: „Terapeutul rus (care nu are niciun nume!) nu are calificări finlandeze de lucru ca psihoterapeut sau doctor primar. Aşadar din punct de vedere oficial nu îi este permis să se autointituleze psihiatru sau psihoterapeut.
Riikka Kaihovaaraa îl întreabă pe Suoranta: Care este relaţia Natha-ei cu acest terapeut?
Suoranta
(NATHA): Poziţia şcolii noastre este aceea că noi nu recomandăm un anume psihiatru sau orice psihiatru în general, deci este alegerea liberă a oricărei persoane.
” Dacă dl. Suoranata spune clar şi răspicat că membri Natha nu au recomandat acest psihiatru, de ce doamna jurnalist a ţinut morţiş să creeze această alură demonică în jurul şcolii de yoga Natha, asociind perversele practici ale dânsului cu practica Yoga?
Pe un ton răuvoitor şi manipulator Riikka K. punctează următoarea idee pe post de concluzie: „Cursurile Natha nu dau ordine, însă ghidarea este dată prin recomandare. Membrii urmează ghidarea gurului. Examinarea foarte atentă a activităţii cultului (?) este dificilă pentru un membru.” Ce să înţelegem din această abrambureală?
Concluzia domnului Seppo: „Viziunea lor este că lumea exterioară cercului lor este rea. Televizorul oferă programe rele, ziarele scriu lucruri urâte. Ei sunt foarte stricţi să se poziţioneze înafara lumii ca toate culturile religioase.” Cu siguranţă domnul Seppo nu vorbeşte din propria experienţă. Faptul că cei din această şcoală de yoga l-au tratat cu respect şi consideraţie, dumnealui fiind un ne-practicant yoga, arată chiar faptul că nu considerăm că lumea exterioară şcolii de yoga MISA sau Natha este rea, ci că avem o viziune obiectivă asupra lumii, bazată pe discernământ.
În final şi concluzia lui Kim Shmock, cel care a cumpărat nişte grajduri amărâte pe o nimica toată şi apoi a pus la vânzare o fermă la cheie pe bani grei: „Îmi este milă de oamenii care intră acolo, căutând un fel de adevăr, dezvoltarea de sine; există o posibilitate în a realiza aceasta. Dar problema este dacă ei ajung să devină prea adânc în interior, ajungând să locuiască în ashram ei devin tot mai mult absorbiţi către centru. Ei nu mai au nici un serviciu sau educaţie sau carieră şi nu încep niciodată. Aceasta este ceea ce mă îngrijorează: tinerii intră acolo şi îşi pierd viaţa.” Deci, domnule Schmock, pericolul îl paşte doar pe acela care ajunge să locuiască în ashram, pentru cei care caută „dezvoltarea de sine” e în regulă, există posibilitatea.
Ţin să precizez că niciun practicant yoga nu este forţat să rămână la cursurile de yoga, fiecare poate să plece când doreşte, fiecare poate avea motivele lui, nu este nimeni obligat să realizeze muncă voluntară sau să renunţe la serviciu. De asemenea cei ce doresc să locuiască pentru o perioadă de timp într-o comunitate yoghină, pentru a practica la unison yoga, o realizează la cerere din partea lor în prealabil şi apoi tot ei, oricând doresc, pot să plece.
Acest articol răuvoitor a fost scornit pentru a se arunca asupra acestei şcoli de yoga umbra unui cult periculos de proporţii gigantice. Iată un subiect foarte bun pe gustul oricărui jurnalist avid de senzaţional şi care a uitat de mult ce înseamnă o adevărată anchetă jurnalistică.
Martorii ex-Natha anonimi sunt făţarnici deoarece motivul anonimatului este, citez de mai sus: „Învăţăturile la Natha sunt esoterice, revelate numai celor din interior. Ei nu ar trebui să vorbească despre aceste exerciţii cu cei din exterior. De aceea membrii ex-natha intervievaţi în acest program doresc să rămână anonimi.” Am parcurs întreg articolul şi niciun ex-membru nu a revelat niciun exerciţiu esoteric. Aşadar, care este adevăratul motiv al anonimatului?
Concluzia: Practici sinistre sau anchetă sinistră?
yogaesoteric
24 mai 2013