Prezentarea generală a iniţierii
Tema principală a programului de meditaţii din Tabăra de AYURVEDA organizată în acest an o reprezintă iniţierea telepatică în cele şase principii fundamentale ale cunoaşterii ezoterice din AYURVEDA. Acest set de şase principii de bază este numit în AYURVEDA „tezaurul cu şase comori al cunoaşterii ezoterice a Ştiinţei milenare a Vieţii (SHAD-PADARTHA)”.
Iniţierea propriu-zisă conţine 8 exemplificări spirituale excepţionale, care vor fi realizate pe perioada a 8 zile, în fiecare seară, începând de sâmbătă 6 iulie 2002 şi până sâmbătă 13 iulie 2002, în intervalul 20:00 – 20:30.
ÎNTÂLNIREA ÎNŢELEPŢILOR
Prima exemplificare spirituală din cadrul acestei iniţieri reprezintă o translaţie temporală în trecut realizată prin intermediul evocării în AKASHA a momentului solicitării ghidării lui DUMNEZEU de către înţelepţii ayurvedici, care urmăreau să-i ajute pe oameni să depăşească stările de suferinţă date de boli. Acest moment reprezintă un exemplu de manifestare a unei stări model de unison spiritual. Acest moment este o ilustrare vie a faptului că aspiraţia spirituală şi dăruirea pe care mai multe fiinţe o manifestă simultan, cu frenezie, într-o deplină stare de unitate spirituală este o manifestare plină de forţă spirituală, care atrage revărsarea Graţiei a lui DUMNEZEU.
SHAD-PADARTHA
Următoarele şase etape ale iniţierii constau în revelarea cu ajutorul ghidării intuitive a lui DUMNEZEU a realităţii tainice a celor şase principii universale (PADARTHA). Fiecare dintre aceste exemplificări spirituale excepţionale ne permit ca, proporţional cu starea noastră de aspiraţie, să ne putem deschide lăuntric faţă de realitatea subtilă pe care fiecare dintre ele o reprezintă. Revelarea adevărului despre fiecare dintre cele şase principii fundamentale ale cunoaşterii ezoterice din AYURVEDA face ca în fiinţa noastră să fie trezite şi dinamizate anumite porţi subtile tainice de comunicare directă cu DUMNEZEU TATĂL.
SAMANYA
Principiul universal al similitudinii (SAMANYA) pune în evidenţă legăturile tainice care apar prin similaritate şi care se regăsesc totodată pretutindeni în Univers. Ori, aceasta este tocmai Legea ocultă a Rezonanţei aşa cum a fost expusă şi explicată de către profesorul yoga Gregorian Bivolaru, în cadrul Şcolii româneşti de yoga. În AYURVEDA, despre similitudine (SAMANYA) se afirmă că este întotdeauna cauza creşterii fiinţelor vii. Aceasta deoarece similaritatea (SAMANYA) determină creşterea energiei specifice unui anumit sistem, prin amplificarea stării de rezonanţă declanşată ca urmare a existenţei unei similarităţii vibratorii cu un alt focar vibrator din MACROCOSMOS. Toate principiile practice din AYURVEDA pot fi puse în aplicare tocmai datorită faptului că noi ţinem cont de principiul universal al similarităţii (SAMANYA), care este de fapt chiar principiul Rezonanţei. Spre exemplu, pe această bază noi putem se ne reechilibrăm fiinţa într-un mod foarte simplu, realizând că aspectele similare sunt folosite pentru a conduce la creşterea aspectelor care se află temporar într-o stare de deficit. Stabilirea apartenenţei la un anumit tip constituţional se face prin similaritate, deci prin identificarea rezonanţei comune între anumite fiinţe umane aparţinând acelui tip constituţional (PRAKRITI). Tot similitudinea (REZONANŢA) este cea care determină manifestarea unui anumit efect psiho-mental după consumarea unei substanţe având un anumit gust predominant. Acestea sunt doar câteva exemple din multitudinea de aplicaţii ale principiului universal al similarităţii (REZONANŢEI) în AYURVEDA.
VISHESHA
Principiul universal al diferenţierii manifestărilor subtil-vibratorii (VISHESHA) ne permite să cunoaştem structura diferenţiată a Universului pe planuri distincte de vibraţie, fiecare având câte o frecvenţă de vibraţie specifică. Prin intermediul revelării acestui principiu universal, în fiinţa noastră se poate trezi şi amplifica extraordinar de mult capacitatea de discriminare înţeleaptă, se poate trezi capacitatea de percepţie a diferitelor planuri ale Manifestării şi de asemenea noi vom putea dezvolta mai mult latura analitică a minţii noastre individuale. Principiul universal al diferenţierii (VISHESHA) este cel care face ca noi să realizăm care sunt distincţiile dintre obiectele variate (fizice sau subtile) pe care le percepem. În acest mod noi putem stabili care este particularitatea lor. Principiul diferenţierii (VISHESHA) ne arată că fiecare aspect distinct din univers reprezintă în esenţă o unicitate. În AYURVEDA el ne permite spre exemplu să sesizăm care sunt diferenţele dintre feluritele substanţe cu valoare terapeutică, care va fi turnura favorabilă în procesul de evoluţie al unei boli sau cum se poate declanşa intrarea neaşteptată într-o criză, care sunt aspectele care conduc la diferenţieri constituţionale etc.
DRAVYA
În AYURVEDA, termenul DRAVYA desemnează principiul universal al substanţialităţii. Cuvântul sanscrit DRAVYA provine din rădăcina verbală „DRU”, a cărei principală semnificaţie este aceea de „a curge”. Aceasta ne arată că starea de substanţialitate (DRAVYA) nu este nicidecum o realitate statică, solidă şi imobilă, ci una dinamică, mobilă, fluidă şi curgătoare. Pentru înţelepţi, întreaga manifestare prezintă un caracter tranzitoriu, fiecare aspect manifestat fiind supus unui flux transformator continuu. Atât substanţele fizice (materiale), cât şi aspectele subtile, fie ele de natură eterică, astrală sau chiar cauzală, sunt toate ilustrări ale principiului universal al substanţialităţii, atât timp cât ele îndeplinesc rolul de substrat pentru manifestarea unor calităţi. Prin urmare, în AYURVEDA conceptul de substanţialitate este identificabil cu rolul de „purtător” sau de „vehicul” al unor atribute sau calităţi, rol pe care orice substanţă îl îndeplineşte cu necesitate. Abordând astfel înţelegerea lumii, vom putea descoperi că existenţa oricărei substanţe este integrată într-un flux universal al devenirii, care se manifestă continuu în întregul Univers. Orice substanţă, fie ea fizică sau subtilă, este în realitate o „confluenţă” a unor tainice procese de rezonanţă cu anumite focare energetice din Univers.
GUNA
Principiul universal al ordonării calitative (GUNA) ne permite să descoperim care este ordinea structurală a Universului (MACROCOMOSULUI). Orice aspect manifestat (obiect, fenomen sau fiinţă) poate fi caracterizat prin intermediul unei combinaţii de calităţi. În AYURVEDA cunoaşterea calităţilor reprezintă baza terapiei naturale. Atât caracterizarea fiinţelor umane, cât şi alegerea remediilor se face pornind de la identificarea manifestărilor unor calităţi, cum ar fi spre exemplu calitatea de rece sau de fierbinte, de uscat sau umed, de greu sau de uşor etc. Calitatea (GUNA) este acel aspect al realităţii a cărei existenţă este intim corelată cu cea a substanţelor (DRAVYA) şi care are rolul de forţă potenţială în procesul interacţiunilor dintre substanţe, entităţi, lucruri sau sisteme. Chiar şi la nivel atomic atracţia între particule se datorează calităţilor polare care există între acestea.
KARMAN
Principiul universal al acţiunii (KARMAN) ne permite să descoperim care este ordinea funcţională a Universului (MACROCOMOSULUI). În AYURVEDA acţiunea (KARMAN) depinde întotdeauna de natura substanţei (DRAVYA) căreia îi aparţine. Acţiunea este caracteristică atât substanţelor, cât şi fiinţelor. În cazul substanţelor ea se manifestă ca acţiune terapeutică, cum este spre exemplu acţiunea ghimbirului de a stimula focul digestiv. În cazul fiinţelor ea include totalitatea funcţiilor corporale, pornind de la mecanismele de autoreglare, până la funcţiile ce pot fi activate voluntar. Principiul universal al acţiunii (KARMAN) ne permite să descoperim care sunt interacţiunile tainice ce există între fiinţa noastră şi lumea înconjurătoare. Cu ajutorul lui noi putem învăţa cum să ne menţinem starea de sănătate şi de echilibru, fiind în acelaşi timp plenar activi.
SAMAVAYA
Principiul universal al simultaneităţii inseparabile (SAMANYA) ne permite să descoperim legăturile tainice care există între aspectele variate ale manifestării. Realitatea simultaneităţii inseparabile (SAMAVAYA) ni se poate revela prin intermediul sesizării fenomenelor de sincronicitate. Sincronicitatea atestă legătura subtilă dintre două fenomene sau aspecte care aparţin unor planuri de vibraţie diferite. În acest mod principiul simultaneităţii inseparabile ne permite să descoperim gradat, în mod intuitiv care este structurarea matriceală a Creaţiei sau altfel spus aspectul ei de „ţesătură” (TANTRA) alcătuită din vibraţii (energii) subtile.
yogaesoteric