Simbolismul ocult al înfiorătoarei reclame la Meta
Reclama de promovare a Meta (noua companie Facebook) a fost descrisă ca fiind „înfiorătoare” și „neliniștitoare”. Când înțelegem însă încărcătura simbolismului ocult prezent din abundență în această reclamă, cuvântul „înfiorător” capătă o cu totul altă dimensiune.
De luni de zile, mass-media îi dă de zor cu „metaversul”, o rețea de lumi virtuale 3D în care oamenii pot activa folosind avataruri. Considerat a fi „următoarea fază a internetului”, giganții din tehnologie, așa cum este Microsoft, investesc miliarde de dolari pentru a crea o realitate alternativă în care oamenii pot „să lucreze, să se joace, să facă cumpărături și să se întâlnească virtual”.
Desigur, pe păpușarii demenți care conduc din umbră lumea nimic nu i-ar face mai fericiți decât să preschimbe omenirea într-o colecție de indivizi care nu pot să facă nimic dacă nu au atașată de cap vreo jucărie tehno. Chiar dacă sunt câteva companii implicate puternic în metavers, trompeta numărul unu este Mark Zuckerberg.
Mark Zuckerberg la o conferință VR (Realitate Virtuală) în anul 2016
Fotografia de mai sus simbolizează foarte bine viitorul pe care ei vor să-l creeze: o grămadă de oameni holbându-se în niște aparate în timp ce stăpânul îi supraveghează. Dar fotografia mai fascinează și dintr-un alt motiv: figurile celor două personaje principale. Zuckerberg, care zâmbește. Iar apoi bărbatul care este așezat chiar lângă el. Și care nu zâmbește deloc. De fapt, gura lui produce chiar un zâmbet complet întors. Nici nu credeam că este posibil așa ceva.
Nu-mi place asta
Fără să fie descurajați de faptul că fiecare tentativă de a atașa tot felul de dispozitive pe capetele oamenilor a sfârșit prin a fi un monumental eșec (vă mai amintiți televizoarele cu ochelari 3D?), giganții din tehnologie nu se lasă. Și o dau de gard în continuare.
În ciuda eșecurilor, Zuckerberg este atât de implicat în metavers încât și-a redenumit firma Meta.
Logoul Meta arată ca o formă distorsionată, parcă în cădere, a simbolului pentru infinit. De ce au ales acest simbol? Oficialii de PR spun că această alegere a fost făcută pentru că „metaversul are posibilități infinite” și așa mai departe. Dar este mai mult de atât.
Simbolul infinitului are rădăcini oculte, mergând în urmă până la simbolul lui Ouroboros.
„Ouroboros, emblematicul șarpe din Egiptul și Grecia antice reprezentat cu coada în gură, devorându-se continuu și renăscând din el însuși. Simbol gnostic și alchimic, Ouroboros exprimă unitatea tuturor aspectelor, materiale și spirituale, care nu dispar niciodată ci se transformă perpetuu, modificându-și forma, într-un etern ciclu de distrugere și refacere.” – Ouroboros, Britannica.
Ouroboros poate fi găsit în nenumărate simboluri oculte și alchimice, inclusiv în Crucea Leviatanului – cunoscută și drept Crucea lui satan.
„Crucea Leviatanului mai este cunoscută și drept crucea lui satan. Simbolul este o combinație a două imagini, fiecare cu o semnificație specifică. Bucla de la bază reprezintă infinitul; crucea dublă de deasupra este Crucea Lorenei, care servește ca echilibru între Pământ și tărâmurile spirituale superioare. În alchimie, acest simbol reprezintă de asemenea sulful chimic (sau pucioasa) și se crede că este o analogie pentru însuși sufletul omului.
Creat de Cavalerii Templieri și cooptat de fondatorul Bisericii lui satan, Anton LaVey, acest simbol este folosit pentru a-l invita pe satana în suflet. Simbolul a fost creat pentru a batjocori Crucea Creștină și a simboliza cum omul este propriul lui centru de echilibru și adevăr.” – Graveyard Shift, Aveți grijă cu folosirea acestor simboluri cu puternice conexiuni mistice
Oare a ales Meta acest simbol din cauza originilor lui oculte? Ar putea suna cam exagerat. Cu toate acestea, videoclipul de promovare Meta prezentat publicului mustește de simbolism ocult. Să aruncăm o privire.
Tigrul și bivolul
Chiar înainte de a urmări videoclipul pe Youtube, observăm că rubrica de comentarii și cea de like-uri sunt dezactivate. Asta este de regulă un indiciu clar că publicul pur și simplu urăște videoclipul respectiv. Dar de ce?
Cu toate că reclama este – din punct de vedere obiectiv – bine făcută, ea emană o atmosferă sumbră, tulburătoare și hipnotică și care îi face pe oameni să nu se simtă confortabil. Iar după ce înțelegi simbolismul afișat, acest sentiment se accentuează.
Videoclipul începe cu un grup de copii plimbându-se printr-un muzeu.
În spatele grupului de copii se văd tablouri pictate de Hilma af Klint – o artistă suedeză ale cărei lucrări sunt ocultism în formă pură.
„Klint a făcut parte dintr-un grup numit «Cele Cinci», format dintr-un cerc de femei inspirate de teozofie, care credeau în importanța demersului de a intra în contact cu așa-numiții «Maeștrii Superiori» – deseori pe calea ședințelor de spiritism. Picturile ei, care uneori seamănă cu niște diagrame, sunt o reprezentare vizuală a unor idei spirituale complexe. (…)
Ea a devenit interesată de teozofia doamnei Blavatsky și de filosofia lui Christian Rosencreutz. În 1908 l-a întâlnit pe Rudolph Steiner, fondatorul Societății Antroposofice, care se afla în vizită la Stockholm.” – Hilma af Klint, Wikipedia.
Un articol din The Guardian din 2016, intitulat „Hilma af Klint: O pictoriță posedată”, explică modul ei de lucru.
„Chiar aici, în 1904, af Klint a primit o «comandă» din partea unei entități numite Amaliel, care i-a spus să picteze «o câmpie astrală» și să reprezinte «aspectele nemuritoare ale omului». Între 1906-1915 au urmat 193 de picturi – o productivitate uimitoare – cunoscute drept Picturile pentru Templu. Oricare ar fi părerea cuiva despre ocultism, Klint a lucrat ca o posedată – cu o frenezie care nu poate fi descrisă decât ca inspirație. Ea a explicat că tablourile au fost pictate «prin» ea cu «forță» – o dictare supranaturală: «Nu am avut habar ce urma să pictez… Am lucrat rapid și sigur, fără să corectez nicio tușă de pensulă»”.
Pe scurt, realizatorii reclamei la Meta au ales cu un motiv aceste tablouri pentru a fi așezate în spatele copiilor: ele anunță simbolismul ocult pe care urmează să-l vedem.
În fața copiilor e un alt tablou.
Pe măsură ce copiii se apropie de tablou, acesta devine 3D. Apoi, continuarea devine stranie.
Tigrul se uită la copii, mângâie bizonul pe cap și începe să vorbească.
Tigrul spune „Aceasta este dimensiunea imaginației”. De fapt, este un extras sonor de pe intro-ul filmului Zona Crepusculară, un serial TV clasic din genul fantasy/horror despre experiențe suprarealiste și paranormale. După cum vom vedea, toată această reclamă Meta este despre cum să prezinte noua tehnologie ca pe o experiență mistică, spirituală.
Dar este ceva „putred” în privința acestei experiențe. Primul semnal de alarmă vine de la faptul că tigrul, literalmente un prădător pe cale să ucidă un bizon, prezintă Meta copiilor. Când copii se apropie de tigru, acesta mângâie bizonul pe cap, ca și cum ar fi vrut să-i păcălească că nu ar fi un prădător.
La un moment dat, niște animale ciudate se uită fix în sufletul copilului, care intră literalmente în transă.
Apoi copiii „intră” în tablou și văd și mai multe scene din junglă. Niciuna dintre aceste scene nu se află în tabloul adevărat al lui Rousseau, ele sunt extrapolări realizate de creatorii reclamei. Și mai important, și-au luat libertatea de a adăuga simboluri ciudate cam peste tot.
În această scenă sunt mai multe simboluri care nu au nicio legătură cu pictura lui Rousseau, dar au totalmente legătură cu simbolistica elitelor oculte.
Mai întâi avem o bufniță – un simbol care reprezintă de secole elitele oculte.
În timp ce bufnița din reclamă, luată ca atare, ar putea să nu fie o referință la elita ocultă, alte simboluri din scenă completează tabloul. De exemplu, pe fundal, fără niciun motiv, vedem planeta Saturn. Pentru a ne asigura că înțelegeți că aici e vorba numai de simbolism ocult, mai avem și un hexagon. Combinația dintre Saturn și un poligon cu 6 laturi trimite direct către unul dintre cele mai vechi concepte din ocultism: legătura străveche dintre Saturn și hexagramă (steaua în șase colțuri).
„Steaua în șase colțuri este folosită în mod curent ca un talisman și pentru invocarea spiritelor și a forțelor spirituale în diferite forme de magie ocultă. În cartea «Istoria și Practica Magiei, vol. 2», steaua în șase colțuri este numită talismanul lui Saturn și mai este menționată și ca Sigiliul lui Solomon.” – Wikipedia, Hexagrama.
Pe scurt, combinarea planetei Saturn și a hexagonului în reclama Meta nu este „pură întâmplare”. E simbolism pur. Un fapt interesant: cu câteva decenii în urmă, astronomii chiar au descoperit un hexagon real pe Saturn.
Știau oare cei din antichitate de hexagonul de pe Saturn?
Mergând mai departe cu simbolismul străvechi, există de asemenea o adâncă și ocultă legătură între Saturn și conceptul de satana. Numai acest subiect și ar fi suficient pentru a scrie o carte, dar iată rezumatul ideii: Saturn este planeta conducătoare a semnului astrologic al Capricornului, reprezentat de capul țapului. În funcție de cultură, Saturn este asociat cu zeul cu cap de țap Pan, cu tatăl timpului Kronos (care își mănâncă copiii) sau cu doamna cu coasă. Saturn este asociat cu limitările lumii fizice versus infinitatea spațiului spiritual.
„În tradiția greacă, Capricorn este Pan, zeul cu picioare de țap, zeul dealurilor sălbatice și munților, protectorul ciobanilor și al plăcerilor senzuale. În tradiția creștină, semnul Capricornului devine demonizat împreună cu planeta dominantă Saturn (care devine Satan), iar Pan (împreună cu plăcerile carnale pe care le invocă) devine sinonim cu diavolul. Într-adevăr, Capricornul a fost dintotdeauna un semn venerat, temut sau scos drept «țap ispășitor» în măsuri aproximativ egale.” – Călătoria alchimică, Capricornul: Luarea unei atitudini.
Așadar, da, este foarte mult simbolism aici. Iar reclama Meta pare că își îndeplinește misiunea de a confirma semnificațiile oculte ale acestor simboluri.
Copiii sunt înconjurați de șerpi atârnând din copaci: satan în gradina Edenului.
Tipul ăsta este atât de hipnotizat de mizeria asta, încât pare că este de acolo.
Videoclipul se termină cu fraza „O să fie distractiv”. Sună exact cum ar spune-o un ticălos care se pregătește să facă o ticăloșie.
Timp de aproximativ o secundă, tigrul își întoarce privirea către bivol, de parcă i-ar fi spus „Te voi mânca mai târziu”.
Un detaliu important, care concluzionează tot videoclipul: bivolul are un singur ochi, semnul Ochiului Unic.
În concluzie
În exact 1 minut și 20 secunde, reclama Meta reușește să transmită câteva mesaje stranii. În primul rând, această nouă tehnologie îi vânează pe tineri (animalul care le-o prezintă este literalmente un prădător). În al doilea rând, caută să-i scufunde (sau să-i hipnotizeze) pe acești tineri într-o lume alternativă în care fiecare pixel este creat și controlat de o companie big tech. Finalmente, această lume este ticsită de simbolism ocult de mare greutate, care adaugă o dimensiune ocultă acestei experiențe.
Este ca și cum ar spune: „Dumnezeu a creat lumea asta dar NOI creăm una nouă”. Tu ai vrea să faci parte din ea?
O analiză Vigilant Citizen
Citiți și:
Ce este metaversul lui Zuckerberg și cum vei putea accesa universul paralel virtual
Metaversul, biotehnologia și începutul transumanismului
yogaesoteric
5 mai 2022