Transcrierea primei discuţii cu producătorul filmelor
Continuare la: Manevrele detractorilor MISA au ieşit din nou la iveală. Două discuţii cu producătorul filmelor Erotic Art fac lumină asupra scandalului filmelor porno întreţinut de ziarul Gardianul
Ascultaţi şi fişierul audio original la: /mp3/discutiiB/24.10.2007.WAV
Mihai: Bună ziua Barney!
Barney: Bună ziua, Mihai. Ce mai faci?
Mihai: Bine. Te rog să luăm loc aici.
Barney: Sigur. Cu ce pot să îţi fiu de folos? Ce doreşti să îmi spui?
Mihai: Vreau să discutăm despre nişte aspecte mai delicate. De aceea voiam să discutăm acum direct…
Barney: Da…
Mihai: …despre aceste DVD-uri care sunt acum pe piaţă. Eu le-am văzut la expoziţie…
Barney: La expoziţia erotică de acum două săptămâni?
Mihai: Da. Sunt unele probleme acolo despre care aş vrea să discutăm. Ai aflat că sunt nişte aspecte delicate în ceea ce priveşte acele DVD-uri?
Barney: Nu. Nu ştiu la ce te referi.
Mihai: Sunt nişte imagini acolo, care nu au drepturile de autor în regulă.
Barney: Nu te referi la postere?
Mihai: Nu, mă refer la unele imagini care apar şi pe care probabil că le-ai primit de la alte persoane…
Barney: Dar eu am numai ceea ce am primit de la tine… tot ceea ce am primit a fost pe nişte casete matriţă în grupe de câteva clipuri şi noi am făcut prezentarea şi restul pentru a fi publicate. Dar numai ceea ce am avut de la voi.
Mihai: Totuşi este ceva straniu care se petrece aici. Pentru că fetele respective nu au contract, este ceva greşit acolo cu acele imagini. Noi nu ştim ce s-a petrecut pentru că se pare că undeva între firme cineva a pus aceste imagini pe piaţă care nu aveau ce căuta…
Barney: Îmi aduc aminte că la noi au ajuns imaginile de la filmele acelea mai de demult când am vorbit cu Mihai şi apoi de la celălalt mai târziu, tot de la voi cred…
Mihai: Deci era o altă persoană?
Barney: Persoana care zicea că a făcut filmele împreună cu tine… nu îmi amintesc acum numele acelei persoane.
Mihai: Era cumva Mihail?
Barney: Poate… dar eu numai cu tine şi cu acela am discutat.
Mihai: Eşti sigur de asta? Nu mai este nimeni altcineva care să fi interferat?
Barney: Nu pot să îmi aduc aminte care au fost de la tine şi care au fost de la celălalt, însă îmi aduc aminte că ne-am întâlnit ultima dată într-o grădina de vară în Frederiksberg. Acolo mi-ai adus caseta master şi eu ţi-am adus banii. Cam asta este… am semnat contractul, ţi-am dat banii şi mai era şi un CD cu poze şi alte materiale pentru reclamă… cam asta este.
Mihai: Problema care a apărut este datorată faptului că unele persoane de acolo (din acele imagini) au văzut pe DVD imagini care se presupune că nu trebuiau să apară…
Barney: Dar asta nu este problema mea. Eu am obţinut aceste imagini şi le-am publicat aşa cum fac de obicei…
Mihai: Totuşi trebuie să asculţi o poveste importantă …
Barney: Sigur.
Mihai: Cu câţiva ani în urmă, în România, a avut loc un raid al poliţiei în mai multe locaţii ale yoghinilor. Aici s-au confiscat multe obiecte printre care şi toate casetele matriţă. Însă după aceea unele dintre aceste casete matriţă au dispărut şi pe aceste casete se aflau imagini care nu trebuiau în niciun caz să fie date în afară. Iar unele dintre aceste imagini au apărut pe aceste filme, acolo… şi bineînţeles că atunci m-am gândit că trebuie să aflăm imediat ce se petrece.
Barney: Dar eu nu am făcut nimic cu filmele româneşti decât ce era pe casetele matriţă de la tine…asta este tot ce am primit. Nu am primit nimic în plus, nu am cumpărat de la nimeni altcineva, asta este tot ce am primit…aşa că nu ştiu…
Mihai: Atunci unde sau cum s-a putut amesteca cineva în acest proces?
Barney: Filmele noastre sunt multiplicate de cineva de la noi din firmă cu care cooperăm de multă vreme. Noi ne facem şi selecţia şi coperţile. Dacă aşa ceva s-a petrecut atunci ar fi trebuit să se petreacă acolo unde s-a făcut înregistrarea – multiplicarea. După ce noi am făcut matriţa finală şi am codat totul pentru DVD, aceasta merge la cei de la multiplicare…însă nu cred ca aceşti oameni să poată face aşa ceva din moment ce aceştia sunt o firmă de profesionişti pe care îi cunosc de ani de zile. Nu s-ar preta ei la aşa ceva.
Mihai: Uite, Barney, avem o problemă cu această situaţie. Să ştii că aceşti oameni care au luat casetele matriţă de la studio vor să facă rău şcolii noastre. Şi singurul mod în care ei pot să facă rău este să ne facă o reputaţie proastă. Şi trebuie să înţelegi că în acel birou în care se ţineau casetele matriţă se aflau casete care erau publice (deci puteau să apară în public) şi altele care erau private. Tu trebuia să ai numai pe cele publice pentru că cele private se ţineau departe de orice posibilitate de a ajunge în public. Însă atunci când poliţia a venit la acele raiduri, procurorul a dat ordin să se ridice toate materialele găsite inclusiv pe cele private.
Barney: Asta este straniu. Pentru că atunci nu înţeleg. De unde au apărut acele materiale?
Mihai: Păi asta am venit să te întreb şi eu aici. Pentru că după acele raiduri, atunci când am mers la poliţie şi am cerut să primim înapoi acele lucruri care aparţin persoanelor private (ei nu au voie să păstreze lucrurile personale, fac investigaţia care trebuie şi apoi înapoiază bunurile) acestea nu au mai venit înapoi, sau cel puţin nu aşa cum le-au luat ei. Unele lucruri chiar lipsesc. Şi chiar şi acele casete matriţă lipsesc. Şi atunci ne-am întrebat „unde sunt acestea?”.
Barney: Şi ei cred că acestea sunt pe piaţă acum?
Mihai: Nu cred ei, noi ştim asta pentru că oamenii s-au plâns.
Barney: Aha…
Mihai: Oamenii aceştia au cumpărat casetele şi apoi au apărut pe website-uri cu informaţii de genul „uite ce materiale private au apărut”. În felul acesta ei urmăresc să îi învrăjbească pe oameni împotriva noastră.
Barney: Înţeleg, vor să discrediteze organizaţia de YOGA. Asta este greşit! Asta este foarte greşit!
Mihai: Desigur, însă noi avem hârtii care arată foarte clar că poliţia a luat casetele matriţă şi apoi dacă vom compara, vedem că atunci când au dat înapoi lucrurile luate, aceste casete nu mai apar acolo. Şi apoi, pe casetele matriţă care au dispărut în acest fel, sunt oameni care apar şi care acum se plâng.
Barney: Bineînţeles, pentru că nu le-a fost respectată intimitatea.
Mihai: Şi acum sunt anonimi care îi sună pe anumiţi oameni şi îi întreabă: „ştii că apari în aceste imagini care acum sunt publice?” Şi apoi completează cu sugestii de genul „mergi în instanţă!” şi aceasta evident că este foarte rău pentru noi.
Barney: Ce să facem pentru această situaţie? Eu am clar ceea ce am primit, am acte pe tot ceea ce am publicat…
Mihai: Totuşi mă gândesc la nişte posibilităţi, referitoare la modul în care aceste imagini private au apărut pe piaţă, fără ca noi să ştim aceasta.
Barney: Eu nu ştiu. Ştiu numai că au fost şase filme, şase titluri…
Mihai: Nu, sunt de fapt opt titluri…
Barney: Da, se poate, nu îmi amintesc exact numărul. Aşa este, că au fost încă două mai mici cu videoclipuri pe care le-am inclus în celelalte şi pe care acum le-am şi scos de tot pentru că nu mai sunt căutate deloc. Însă să ştii că nici până acum nu am vândut multe din acestea şi nici cu întreaga colecţie nu s-au vândut prea multe.
Mihai: Sigur. însă noi nu vorbim aici despre afacere. Noi aici căutăm să înţelegem cum au putut să apară aceste imagini pe piaţă fără ştirea noastră. De asemenea, trebuie să înţelegi că nu vorbim despre o greşeală a cuiva, ci despre ceva care a fost făcut intenţionat. Deci nu trebuie să privim această situaţie ca ceva care a apărut „accidental”.
Barney: Dacă mie mi s-ar fi oferit ceva, eu ştiu de logo-ul de la Erotic Art, ştiu de unde vine şi cine le-a produs, aş fi întrebat „De unde vin aceste materiale?”, „De ce vii tu cu ele? Eu îi ştiu pe Mihai, pe Mihail, am vorbit cu ei”. Nu ştiu să se fi petrecut aşa ceva.
Mihai: Dar nu crezi că se poate ca cineva să fi mituit pe unul dintre oamenii care lucrează pentru tine ca să pună nişte imagini pe DVD, adică să insereze acele imagini în procesul de producţie?
Barney: Păi aceste imagini apar pe filmele voastre?
Mihai: Da! Uite, acum două săptămâni am verificat oamenii care au făcut aceste plângeri, am luat numele lor şi am verificat acolo pe film …
Barney: Care filme? Care exact pentru că vreau să le notez ca să verific. Se poate ca cineva să fi introdus aceste imagini, însă ar fi trebuit ca cineva să le fi prelucrat acolo sau să le fi adus la tine ca să le prelucrezi.
Mihai: Dar eu nici nu am văzut aceste casete matriţă!
Barney: Dar eu am luat casetele matriţă de la tine.
Mihai: Dar eu nu am vizionat acele casete despre care vorbim aici.
Barney: Bine, atunci Mihail, pentru că el a venit după tine mai des. El îmi dădea aceste casete matriţă. Însă nimeni altcineva. Tu şi Mihail sunteţi singurii de la care am primit matriţe.
Mihai: Evident, însă dacă aş fi ştiut dinainte că eu ţi-am dat acea matriţă nu am mai vorbi acum.
Barney: Uite ce pot eu să fac acum, Mihai: să merg şi să găsesc toate matriţele pe care le-am primit ca să vedem dacă pe unele apar acele imagini de care spui. Dacă este aşa cum spui, atunci ar trebui ca matriţele primite să fie diferite de ceea ce este pe piaţă. Dar eu nu am modificat caseta matriţă, ci am dat-o imediat în lucru, aşa cum am primit-o pentru ca să se facă matriţa pentru copiere.
Mihai: Trebuie să verificăm ambele variante. Pentru că această situaţie se putea produce fie înainte ca aceste casete master să ajungă la tine sau de la tine la producţia de serie.
Barney: Dar aşa ceva nu se face în Danemarca. Mai ales că noi acum lucrăm pe DVD. Pe casetă mai poţi interveni şi după aceea, însă pe DVD nu mai poţi interveni ulterior. Deci nu ştiu cum se poate face aceasta. Pot să merg la arhivă ca să vedem unde sunt matriţele primite şi apoi să comparăm cu ceea ce a fost copiat. Pentru că după ce a fost făcută matriţa DVD-ului nu se mai poate interveni.
Mihai: Deci asta se poate verifica…trebuie să înţelegi că aici avem de-a face cu profesionişti. Trebuie să îţi spun că în ultimii ani aceşti oameni au mai făcut şi multe alte lucruri stranii. Acesta nu a fost singurul lucru straniu pe care l-au făcut.
Barney: Dar sunt cei care vor să distrugă organizaţia?
Mihai: Am să îţi explic ceva ciudat care tocmai ni s-a petrecut în această vară în şcoala din Danemarca. În această operaţiune, aşa cum vei vedea a fost implicată şi poliţia secretă daneză. Acum totul este sub o anchetă, însă vom vedea rezultatele … (aici se explica direct în daneză ceea ce s-a petrecut în NATHA în vara aceasta, când a avut loc o spargere şi au fost furate toate hard-discurile şi înregistrările).
Barney: Acum înţeleg. Este clar că cineva a avut un interes să intervină în matriţă şi să pună ceva înăuntru. Însă nu ştiu cum se putea face aceasta fără ca noi să ştim. Te-ai uitat în toate aceste filme?
Mihai: Da, m-am uitat şi chiar am notat cine sunt aceşti oameni care apar acolo ca să verific cu cei care se plâng.
Barney: Şi ei apar în acele filme?
Mihai: Da.
Barney: Dar eu nu am pe cineva care să intervină în aceste matriţe. Eu nu pot să văd cu se putea face un asemenea lucru. Dacă nu găsim matriţa care a fost la centrul de multiplicare, atunci nu putem să dovedim nimic. Eu am să caut în arhivele noastre şi am să văd ce se poate face pentru a compara matriţa cu ceea ce a apărut. Dar dacă nu o să avem acea matriţă nu vom şti niciodată dacă cineva a intervenit pentru a modifica ceva sau nu. Noi lucrăm cu un centru de multiplicare din Germania şi acolo am lucrat cel mai des. Dar în mod normal ei nu păstrează matriţa ci noi. Însă şi ei pot să facă totul aşa cum facem şi noi. Ei au şi logo-ul şi restul. Aşa că dacă cineva înlocuieşte master-ul la centrul de copiere, este posibil să avem această situaţie de acum. Orice este posibil.
Mihai: Aceşti oameni sunt profesionişti. Imaginează-ţi că poliţia secretă daneză a venit la noi îngrijorată pentru că acţiunea aceea despre care ţi-am relatat a fost făcută de profesionişti. Trebuie să îţi mai spun că atunci când profesorul meu de YOGA Grieg a avut procesul pentru acordarea azilului în Stockholm, el era ţinut în Malmo la Poliţie. Aceasta ca urmare a problemelor apărute în România. Şi acel sediu de poliţie era cel mai bine păzit din Suedia. Şi cu toate acestea au fost persoane care au pătruns prin efracţie în acel loc. Şi apoi au apărut în ziare informaţii că acela a fost unul dintre atacurile cele mai performante din Suedia.
Barney: Este uimitor pentru mine. Nu ştiam că este chiar aşa.
Mihai: Tocmai de aceea şi discutăm acum.
Barney: Eu vreau să fac ceva ca să rezolvăm această situaţie. Am să merg acasă şi am să caut acele casete master şi apoi o să fie mai clar ce s-a petrecut. Chiar putem să retragem acele filme de pe piaţă…
Mihai: Da, trebuie să facem ceva urgent.
Barney: În ceea ce ai văzut acum pe piaţă este ceva care este în neregulă?
Mihai: Da. Am verificat ceea ce este acum şi sunt secvenţe care nu trebuiau să fie pe piaţă. Am luat acele filme de pe piaţă direct.
Barney: Şi acele imagini sunt acolo?
Mihai: Da, sunt acolo.
Barney: Atunci înseamnă că au fost întotdeauna acolo. Pentru că nu putea nimeni să modifice ulterior ceea ce s-a făcut iniţial. Trebuie să verificăm care sunt filmele care sunt modificate…
Mihai: Am să îţi dau lista completă pentru ca să poţi să verifici. Este posibil să fi fost acolo de la început şi abia acum să fi aflat noi pentru că abia acum oamenii au început să fie sunaţi şi să se plângă. Deci eu nu spun că filmele au fost înlocuite acum pe piaţă. Poate că au fost înlocuite iniţial însă abia acum am aflat pentru că nu s-a ştiut, noi neavând în vedere să publicăm aşa ceva.
Barney: Da, acum este mai clar. Aşa se poate să fie. Însă eu am primit de la celălalt băiat, Mihail, o casetă Betamax şi pe aceea am dat-o la prelucrat şi apoi la firma de multiplicat.
Mihai: Bine, dar aşa cum chiar tu ai spus este posibil ca pe drum, această casetă Betamax să fi fost înlocuită cu alta.
Barney: Da, însă nu văd cine ar fi putut să facă asta, pentru că numai noi am umblat cu acea casetă până când a ajuns matriţă pentru ceea ce s-a multiplicat. Asta înseamnă că oamenii aceia care au umblat cu imaginile la firma de multiplicare să fi intervenit. Însă mie îmi vine greu să cred că aceia ar fi făcut aşa ceva. Sunt oameni cinstiţi.
Mihai: Atunci problema a apărut în altă parte, pe parcurs. Uite am să îţi desenez aici o schemă ca să înţelegi exact ce vreau să spun. Iată aici Erotic Art… are lucruri care sunt făcute pentru public – acelea merg la tine – şi lucruri care sunt private, acelea nu merg nicăieri pentru că nimeni nu ar trebui să le vadă.
Barney: Aha, şi deci ei le-au luat pe acelea private…
Mihai: Da. Aşa cum se vede, cele publice ajung la BN (Barney) şi de acolo pe piaţă. Singura posibilitate pentru ca acele imagini private să ajungă pe piaţă este că aici (înainte de BN) sau aici (după BN) ceva să meargă greşit. Aici la Erotic Art, poliţia a venit şi a luat totul, atât material public cât şi privat. Au luat TOTUL! Însă când au dat înapoi lucrurile luate, unele dintre acestea private lipseau. Acum iată posibillităţile: de aici (poliţie) unele materiale au fost date lui Mihail şi apoi au ajuns la tine ca şi cum ar fi ale noastre…
Barney: Da, dar noi nu ştim cu precizie aceasta…
Mihai: Aşa este. A doua posibilitate este că profesioniştii din Servicii au luat materialul şi l-au dat direct aici la cei care copiau materialele. Pentru ca nici tu nu ştii cum a fost, ei au venit cu nişte DVD-uri şi tu le-ai pus pe piaţă.
Barney: Da, înţeleg. Însă eu îi ştiu pe cei de la firma de copiere şi nu cred că puteau să îmi facă aşa ceva mie.
Mihai: Nu trebuie însă să uităm că aici avem de-a face cu profesionişti care au şi acces la resurse uriaşe.
Barney: Totul este posibil! Totul este posibil!
Mihai: Ei se pot duce să aranjeze poate cu omul de la multiplicare direct, nu trebuie să aranjeze cu şeful firmei.
Barney: Da, aşa este…
Mihai: Pentru că tu nu ştii ce trebuia să fie, eu nu ştiu, şi când vine înapoi din Germania tu spui „ce copie reuşită” şi gata.
Barney: Ceea ce pot eu să fac este să merg şi să caut caseta matriţă şi să o comparăm cu ceea ce este pe piaţă. Sper să mai am încă acele casete.
Mihai: Foarte bine aşa. Ceea ce vreau eu acum este să vedem dacă acea casetă matriţă de la tine este ok. Atunci ştim că problema este mai devreme, însă trebuie să verificăm totul înainte.
Barney: Dacă nu, atunci trebuie să îl întrebăm şi pe Mihail, pentru că el a adus acele casete.
Mihai: Mihail nu mai este în şcoală acum. A plecat undeva pe o insulă din Tasmania.
Barney: Dar putea el să înlocuiască nişte casete?
Mihai: Totul este posibil. Nişte prieteni din România chiar mi-au spus că sunt agenţi care „au grijă” de activitatea noastră. Chiar s-au dedat la furturi din maşini sau din casele unor colaboratori apropiaţi pentru a obţine informaţii. Au luat chiar şi laptop-uri. Şi este ciudat că ne „bucurăm” de atâta atenţie pentru că noi suntem o şcoală publică.
Barney: Asta este din cauza a ceea ce a fost în România?
Mihai: În mod normal nu ar trebui să fie aşa. În primul rând că în Danemarca şcoala este daneză, cei care vin la cursuri sunt danezi…
Barney: Şi ei ştiu despre implicarea ta în industria porno?
Mihai: În primul rând, majoritatea activităţii şcolii nu are nicio legătura cu sexualitatea. Tantra nu reprezintă nici 5% din activitatea şcolii. Noi ne ocupăm de spiritualitate. În plus, noi urmărim să arătăm printre altele o nouă sexualitate, mult mai rafinată şi spiritualizată, aşa cum deja ştii pentru că am mai discutat. Însă cu toate acestea, în mod sistematic profesorii de YOGA din România sunt persecutaţi şi 50 dintre ei au acum dosare penale.
Barney: Este total anormal aceasta, într-adevăr. Însă am impresia că această filosofie „TANTRA” nu este acceptată de români. Mie ideile pe care mi le-ai spus îmi plac, însă cred ca românii nu vor să accepte aceasta.
Mihai: Da, este şi asta. În România, biserica ortodoxă are o influenţă puternică – nu este ca în Danemarca. Autorităţile au o mentalitate comunistă. Tot timpul atacă ceea ce nu este de partea lor. Metodele cu care se practică aceste atacuri sunt moştenite de pe vremea comunismului. Ei distrug orice organizaţie care nu gândeşte ca ei, dinăuntru. Lansează zvonuri, bârfesc, discreditarea liderilor, acestea sunt metodele lor. Dar acum, în urma acestor acţiuni pe care le-au făcut, au acuzat 50 de profesori de YOGA în instanţă…
Barney: Pentru ce i-au acuzat?
Mihai: Trafic de fiinţe umane. Este foarte ciudat, pentru că aceşti oameni nu au nimic de-a face cu aşa ceva.
Barney: Este uimitor (Barney râde).
Mihai: Uite de exemplu, aceste imagini despre care am vorbit. Ele au fost făcute ca un experiment spiritual şi nu erau destinate publicului. Acele imagini intenţionau să inducă anumite stări spirituale prin intermediul unor energii, dar nu erau destinate publicului. Se presupunea că rămân private. Cele care au fost făcute pentru public au fost acelea pe care le ştii: acelea cu mine şi soţia mea, Adina, de exemplu, pentru că doream să arătam un alt mod de iubire pentru cupluri.
Barney: Dar să ştii că ceea ce faceţi voi este fantastic. Mie îmi plac foarte mult şi le consider absolut fantastice. Ele arătă că se poate şi altfel şi sunt foarte rafinate. Sunt cu adevărat fantastice. Eu nu am mai văzut aşa ceva şi de altfel ţi-am mai spus asta şi cu alte ocazii.
Mihai: Da, dar vezi că problema este că aceste lucruri care până acum erau private au apărut public şi întregul proiect de a arăta un nou drum în sexualitate cade sub umbra acestui comportament straniu.
Barney: Da, dar aceştia care gândesc că a fi diferit este ciudat, sunt de fapt ciudaţii. Uite cum facem, eu am să merg acasă şi am să caut casetele matriţă şi apoi vom compara împreună aceste casete cu cele care sunt pe piaţă. Sper să le găsesc pentru că dacă nu, atunci nu avem cum să ştim. Şi ne mai trebuie să avem şi un aparat Betacam pentru că acum noi nu mai folosim aşa ceva.
Mihai: Sigur că vom găsi aşa ceva. Chiar avem noi la sediu.
Barney: Am un studio lângă casă şi dacă nu găsim, mergem acolo şi acolo le putem vedea şi verifica.
Mihai: Mă bucur că eşti de acord că aceste lucruri care sunt private nu ar fi trebuit să ajungă pe piaţă.
Barney: Desigur că sunt de acord. Şi eu voi face tot ce se poate ca să ajut.
Mihai: Noi trebuie să clarificăm situaţia.
.
Barney: Evident că voi ajuta, însă eu nu pot să merg şi să zic „eu am făcut asta” pentru că nu este aşa. Altfel aş fi spus de la început. Însă ceea ce am mai făcut eu este să decupez şi să pun două filme în două casete diferite pentru că erau prea lungi. Dar aceasta se poate vedea în înregistrările mele. Restul trebuie investigat ca să descoperim ce a fost.
Mihai: Îţi mulţumesc pentru cooperare. Aş aprecia foarte mult să lămurim aceste lucruri.
Barney: Desigur. Şi mie îmi place să studiez lucruri speciale. În ultimii ani am studiat şamanismul. Acesta este rădăcina a tot ceea ce este bun în lume. Acolo unde nu este nicio religie şi este doar legătura cu natura. Şi nu mai apare toată această ciudăţenie cu Dumnezeu care pedepseşte şi oamenii nu mai ştiu ce să facă de frică.
Mihai: Deci studiezi asta?
Barney: Da, studiez şamanismul. Tradiţia cea adevărata a indienilor americani.
Mihai: Da, ştiu şi eu câte ceva despre acest subiect.
Barney: Este foarte interesant. Chiar şi aceste aspecte care în creştinism sunt considerate ca fiind miracole sunt văzute altfel în şamanism. Chestiunea asta cu Fiul lui Dumnezeu….ce ar fi dacă noi am fi toţi fii lui Dumnezeu? Şi Iisus mergând pe apă sau înviind morţii… şamanii au făcut asta mereu. De aceea şi spun că ceea ce spui tu este foarte interesant.
Mihai: Ai început de mult să studiezi?
Barney: Nu chiar. Am avut nişte experienţe interesante undeva într-o comunitate creştin ortodoxă, aici, în Danemarca. Ceva legat de misionari. Un fel de creştini fundamentalişti, extremişti.
Mihai: Dar când ai început să practici şamanismul? Când s-au petrecut acestea?
Barney: Acum şase ani. Atunci am început să citesc primele lucruri despre şamanism. Şi am aflat că este ceva fantastic.
Mihai: Am şi eu nişte reviste despre şamanism dacă te interesează.
Barney: Dar din păcate eu nu prea citesc în engleză.
Mihai: Am însă şi nişte cărţi în daneză despre acest subiect. Am avut un prieten care era interesat de şamanism şi care mi-a dat aceste cărţi.
Barney: Da, sigur că mă interesează. Sunt mai interesat de şamanism decât de orice religie. De fapt nu-mi place religia. Religia produce războaie, pe când şamanismul crede că trebuie să fii bun şi Dumnezeu este bun. Şi asta este ceea ce îmi place.
Mihai: Da şi de asemenea îndeamnă la pace cu natura.
Barney: Da, desigur. Şi mai mult, chiar arată că nu putem să trăim de fapt fără natură. Dacă citeşti, în cărţile vechi se vorbeşte despre copaci care pot să discute unii cu alţii, şi acesta este firesc în şamanism pentru că este felul în care natura este construită, nu numai oamenii.
Notă: Reproducerea (integrală sau parţială) a acestui articol în alte publicaţii este permisă numai cu acordul scris al redacţiei yogaesoteric şi fără a aduce niciun fel de modificări textului original.
Citiţi în continuare: Transcrierea celei de-a doua discuţii cu producătorul filmelor
yogaesoteric
octombrie 2008