Plasarea în corp a principalelor Nadi-uri

MULADHARA CHAKRA (zona de inserţie dintre anus şi canalul uretral) este centrul, locul de plecare a tuturor NADI-uri principale. SUSHUMNA NADI este situat în partea dinapoia anusului, fiind asociat traseului coloanei vertebrale, situat central în interiorul acesteia. El porneşte din MULADHARA şi trece prin canalul fizic central al coloanei vertebrale, extinzându-se până în creştetul capului, în SAHASRARA. Ultimul său punct este BRAHMARANDRA – poarta lui BRAHMAN, situată în creştetul capului.
NADI – urile din zona inferioară a organelor genitale sunt controlate de MULADHARA CHAKRA, iar cele din zona superioară a organelor genitale de către MANIPURA CHAKRA. IDA NADI şi PINGALA NADI, care pornesc din MULADHARA sunt cele două NADI, plasate de o parte şi de cealaltă a lui SUSHUMNA.
IDA NADI se găseşte localizat în partea stângă a lui SUSHUMNA, iar PINGALA în partea dreaptă. Aceste două NADI se află în exteriorul coloanei vertebrale, fiind dispuse paralel, de o parte şi de alta a lui SUSHUMNA NADI.

Chiar dacă IDA şi PINGALA se separă de SUSHUMNA NADI în MULADHARA CHAKRA, ele reîntâlnesc canalul central la nivelul lui AJNA CHAKRA, apoi se separă din nou, având legătură cu nara stângă, respectiv dreaptă.
 
Corespunzător lui SUSHUMNA NADI, dar în partea din faţă a corpului este situat MEDHA NADI. El porneşte din MULADHARA şi urmăreşte centrul corpului în partea din faţă  unindu-se în final cu SAHASRARA. Acesta este NADI-ul ce leagă în mod subtil, JIVATMA (Sinele Divin individual) cu PARAMATMAN (Sinele Suprem) în fiinţă. Odată cu trezirea şi dezvoltarea deplină a acestui NADI, fiinţa poate avea o viziune constantă asupra lui PARAMATMAN în orice stare sau circumstanţă.
SARASWATI NADI este canalul ce corespunde lui IDA în partea din faţă a corpului. El porneşte din MULADHARA CHAKRA şi parcurge partea stângă a canalului uretral până în zona testiculelor, respectiv a testiculului stâng.

Din partea stângă a rădăcinii organelor genitale urcă şi trece la aproximativ 3 cm de partea stângă a ombilicului. De aici urcă mai departe până în zona inimii fizice. Acest NADI este în legătură cu inima fizică. Din SARASWATI NADI şi din inima fizică, porneşte un NADI în unghi drept, care se uneşte cu inima spirituală (sediul lui JIVATMA, în partea dreaptă a pieptului). Din inima spirituală alt NADI pleacă spre zona dorsală, a coloanei vertebrale, intersectând SUSHUMNA NADI.
 
Apoi, din centrul inimii, SARASWATI NADI urcă, trece la 2 cm prin mamelonului stâng şi trece prin spatele urechii stângi, cam la 2 cm pentru a intersecta ulterior AJNA CHAKRA. În AJNA CHAKRA, el reîntâlneşte IDA, PINGALA, SUSHUMNA, MEDHA şi LAKSHMI NADI. SARASWATI este legat de centrul cerebral AJNA CHAKRA. El lucrează chiar şi în fiinţa comună, dar este deplin trezit şi dinamizat în cazul yoghinilor. Prin intermediul acestui NADI, se poate percepe clar şi înţelege acţiunea subtilă a funcţiilor gândirii.
LAKSHMI NADI este corespondent lui PINGALA în partea din faţă a corpului şi urcă paralel cu SARASWATI NADI. El porneşte din MULADHARA CHAKRA, urcă de-a lungul părţii drepte a canalului uretral până în zona genitalelor, intersectând SWADHISTHANA CHAKRA şi în regiunea testiculelor, respectiv a testiculului drept. Din partea dreaptă a rădăcinii organelor genitale porneşte de sus, trecând la 3 cm de ombilic. De aici merge în zona inimii spirituale, trecând la 2 cm prin stânga mamelonului drept şi apoi urcând până în partea dreaptă a intersecţiei maxilarelor, de unde urcă în centrul cerebral  AJNA CHAKRA prin partea din spate a urechii drepte, cam la 2 cm de aceasta. În AJNA CHAKRA acest NADI întâlneşte SUSHUMNA, IDA, PINGALA, MEDHA şi  SARASWATI NADI.

Aceste NADI-uri mai sus menţionate au legături cu nenumărate alte NADI-uri ce parcurg întregul corp, ele fiind însă, cele mai importante.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More