Senzaţii şi trăiri ce însoţesc trezirea lui Kundalini
Tradiţia yoghină face distincţie între trezirea parţialã şi trezirea totalã a energiei Kundalini. În timp ce trezirea parţialã poate duce la manifestări diverse atât fizice cât şi mentale, ascensiunea completã a lui Kundalini spre centrul coronar (Sahasrara) va trezi adevãratul impuls spre realizarea lui Dumnezeu (sau eliberarea spiritualã) şi va aduce mult dorita revoluţie a conştiinţei. Numai atunci trupul poate fi transcens în purul şi desãvârşitul extaz al iluminãrii.
Trezirea puterii Kundalini este însoţitã de senzaţii şi experienţe diferite.
- Apare o senzaţie puternică de încălzire (dacă Kundalini se trezeşte şi urcă pe Pingala Nadi) sau o senzaţie de răceală (dacă energia urcă pe Ida Nadi) mai întâi de-a lungul spatelui şi apoi în întreg trupul.
- Intrarea lui Kundalini în canalul central spinal numit Sushumna este însoţitã de o senzaţie specifică de unificare resimţită la nivelul întregii fiinţe şi chiar de oprirea respiraţiei pentru o scurtă perioadă de timp.
- Când Kundalini atinge Anahata Chakra se pot înregistra palpitaţii ale inimii.
- Poate apãrea o senzaţie de furnicãturi prin degete şi uneori întregul trup începe sã tremure. Aşa cum se afirmă în mod tradiţional urcarea perceputã pe spate înspre creştet poate fi simţitã uneori ca mersul încet al unei furnici, ca mişcarea sinuoasã a unui şarpe, alteori ca ţopãitul din loc în loc al unei pãsãrele, ca înaintarea lentã a unui peşte printr-o apã liniştitã sau ca saltul unei maimuţe pe o creangã îndepãrtatã.
Toate aceste semne sunt menţionate în scripturile tradiţionale ale hinduismului, mai ales în cele de yoga şi tantrism.
Înţeleptul şi marele yoghin Ramakrishna, unul dintre cei mai mari maeştri ai misticismului din India modernã, descria experienţele sale cu privire la Kundalini în termeni aproape similari. Vorbind despre variatele stãri extatice cãtre care era în mod natural “înclinat”, spunea: “În aceste stãri extatice de Samadhi poate fi simţitã senzaţia Curentului Spiritual ca o mişcare a unei furnici, a unui peşte, maimuţã, pasãre sau şarpe. Uneori Curentul Spiritual urcã prin coloanã, târându-se ca o furnicã. Alteori, în Samadhi, sufletul înoatã fericit în oceanul extazului divin, ca un peşte. Când mã întind pe o parte, simt Curentul Spiritual împingându-mã ca o maimuţã şi jucându-se vesel cu mine. Eu rãmân liniştit. Acest curent poate atinge Sahasrara dintr-o singurã sãriturã, asemeni unei maimuţe. Iatã de ce mã vedeţi sãrind în sus câteodatã. Din cãnd în când, Curentul Spiritual urcã precum o pasãre, ţopãind din ram în ram. În locul unde se opreşte, îl simt ca de foc… Uneori Curentul Spiritual se onduleazã ca un şarpe. Urcând în zig-zag, în final îmi atinge capul şi intru în samadhi. Conştiinţa spiritualã a unui om nu este trezitã pânã ce nu se ridicã Kundalini”.
Also available in: Français