Darul trăirii (Anubhavanivedana)
1
Atunci când yoghinul şi-a dizolvat gândirea şi respiraţia în obiectul interior,
îndreptându-şi privirea fermă în afară –
văzând şi nevăzând exteriorul –
această atitudine este pecetea lui Shiva (shambhavì-mudra).
O, Maestru al meu! Prin graţia Ta aceasta este starea divină a
Realităţii Supreme,
liberă de vid şi de non-vid!
2
Cu ochii doar pe jumătate deschişi şi cu mintea linistită,
privirea fiind aţintită către rădăcina nasului
iar soarele şi luna (inspiraţia şi expiraţia) s-au dizolvat
în mijlocul triplei miscări.
Yoghinul a atins acum suprema Realitate:
acel tărâm de lumină, liber de orice obiectivitate,
Sinele unic, realitatea transcendentă.
Ce s-ar mai putea spune oare despre aceasta?
3
Orice cuvânt ce-i părăseşte gura este o mantra transcendentă
poziţia (naturală) a corpului său în care se nasc bucuria şi suferinţa
este o atitudine mistică (mudra),
curgerea spontană a respiratiei sale este preaminunata yoga.
Atunci când am atins tărâmul de lumină al energiei divine
ce ar mai putea rămâne neluminat?
4
Mantra
este cuvântul iluminator,
fără a mai fi necesară alcătuirea literelor.
Mudra
este acea atitudine ce apare
când orice mişcare corporală a încetat.
Yoga este practica spirituală ce se revelează
când curgerea respiraţiei s-a dizolvat.
Când cei bine intenţionaţi au pătruns în tărâmul Tău plin de lumină,
ce nu ar putea fi oare extraordinar la acest banchet al
fericirii?
yogaesoteric