Masoneria îl revendică acum cu neruşinare până și pe Eminescu!

Dar Eminescu n-a fost cetățean european sau mason, ci român, un mare gazetar, patriot și ortodox! Cine a fost Mihai Eminescu?

În atenția domnului Radu Cernătescu și nu numai – nevrednicul Radu Iacoboaie, 16 ianuarie 2017

Radu Cernătescu

Observând că eforturile ei nu dau roade (adică scoaterea lui Mihai Eminescu din conștiința colectivă a poporului român și din programa școlară), masoneria a schimbat macazul sau strategia. Vrea acum să demonstreze ,,științific” că Eminescu a fost de fapt inițiat în ocultism și că a făcut parte din masonerie… Aceeași strategie pe care au adoptat-o și în cazul mai recent al canonizării părintelui Arsenie Boca (unul dintre marii duhovnici români și unul dintre Sfinții Închisorilor și lagărelor comuniste, unul dintre apărătorii ortodoxiei în fața ecumenismului și ateismului comunist), acuzat de ocultism, vrăjitorie etc., pentru simplul fapt că le-a studiat (pentru a ajuta la întocmirea acelui Raport al Mitropolitului Nicolae Bălan din 1937, prin care Sfântul Sinod al BOR a condamnat francmasoneria, aflat în vigoare și astăzi dar nerespectat).

Încă de la debutul manifestărilor prilejuite de omagierea marelui om de cultură Mihai Eminescu care au avut loc la Suceava anul trecut (organizate prin mijlocirea doamnei Carmen Veronica Steiciuc, membră activă a Clubului Rotary conform rotarysuceava.ro, pepinieră pentru ocultă și structură francmasonică în sine), au început să fie auzite revendicări neașteptate, la Colegiul Petru Mușat (unde de mulți ani este aniversat foarte frumos Eminescu), precum cea din partea profesorului universitar Mircea Diaconu (prorector la Universitatea Ștefan cel Mare), care susține nici mai mult, nici mai puțin, că Mihai Eminescu ar fi chipurile, prin gândirea lui, un mare ,,romantic” (sugerând că ar fi iluminist mai degrabă), un ocultist și un cărturar cât se poate de european! Și care ne îndeamnă să nu mai aplecăm urechea la tot ceea ce spun unii (numindu-le inerții și ,,inepții”), pentru că Eminescu ar trebui analizat doar în contextul de atunci al revigorării naționalismelor, și de aceea el a fost naționalist, și nu în epoca noastră (a anti-naționalismului!)… Deși gândirea eminesciană, criticile sale față de politicianism și multe alte vicii ale epocii sunt și în zilele noastre cât se poate de actuale! 

Adică, poetul ar fi fost chipurile influențat covârșitor de romantism și iluminism, de raționalism (invocându-se mai ales poezia Glossă în cadrul Proiectului Eminescu coordonat de doamna profesoară Mihaela Neacșu de la Colegiul Petru Mușat), de filosofi germani, de filosofia antică hindusă și altele orientale, de cea a lui Platon, că era foarte pragmatic (doar pentru că a dorit ca bibliotecar să negocieze prețul unor cărți pe care le-a cumpărat de la un negustor evreu) și că nu a trăit după preceptele ortodoxiei etc. Se uită faptul că la Viena și Berlin a studiat toate acestea, în timpul scurtei studenții petrecute acolo și se exclude tocmai faptul că a primit oferte de a intra în francmasonerie, dar pe care dânsul le-a refuzat, că a criticat ideea înființării Statelor Unite ale Europei, că i-a criticat dur pe liberali dar și pe evreii care voiau încetățenirea în masă pe atunci, că l-a prețuit pe Alexandru Ioan Cuza (detronat de francmasoni)… 

Se exclud în mod premeditat adevăruri simple: că Eminescu a fost ortodox, avea rude care viețuiau în monahism și cu care ținea legătura permanent, că a scris poezii de factură creștină de o profunzime uluitoare (contestate însă intens de francmasoni)… Că în poemul ,,Împărat și proletar” critica ,,religia, o frază de dânșii inventată”, tocmai pentru că ortodoxia nu este o religie printre alte religii, ci un mod de viață după modelul revelației dumnezeiești…

În cadrul Festivalului literar din Suceava (organizat de Centrul Cultural Bucovina) sub egida zilei lui Mihai Eminescu, la Biblioteca Județeană, a fost lansat un volum-surpriză! Care a fost deja premiat de un juriu (nu știm cine exact) ,,în unanimitate de voturi”… Mai mult ca sigur de membrii Clubului Rotary. Este vorba despre volumul Anti-paradisul lui Mihai Eminescu, scris de timișoreanul Radu Cernătescu și publicat la Editura Rafet, o editură obscură din Râmnicu Sărat cu nume se pare evreiesc… Un volum care ni-l prezintă pe Eminescu ca fiind ,,inițiat” în științele ezoterice sau ocultism (masonerie) din perspectiva hermeneuticii, care studiază nu textul, ci autorul (persoana) folosind ,,caduceul fermecat” al lui Hermes… 

Deși titlul cărții ne sugerează mai degrabă ,,anti-creștinismul” lui Mihai Eminescu, autorul ne spune foarte puține în prezentarea cărții, vorbește în treacăt despre stafii și strigoi, despre Agripa, ,,Biblia ocultismului”, filosofia ocultă germană care provine de la Zamolxis, zeul dacilor, despre Mihail Sadoveanu (fără a menționa că a fost mason și mulți intelectuali au fost închiși în timpul comunismului datorită lui) și că Luceafărul din poemul cu același nume este de fapt… Lucifer! Ba, a afirmat că misterele pot fi descifrate numai prin știință! Părerea sa…

Vă puteți închipui că acest volum, anti-Eminescu de fapt, a fost totuși premiat iar pe 15 ianuarie 2017 a primit premiul de ,,exegeză eminesciană” pe anul 2016 la mănăstirea Putna, dar în lipsa starețului Melchisedec Ștefănescu? Așa se explică firește (credem noi) și neprezentarea unor invitați de seamă la Suceava și la Putna, eminescologi recunoscuți, care își anunțaseră inițial participarea, precum Theodor Codreanu, Nicolae Georgescu, Adrian Dinu Rachieru… Nu au dorit să gireze o impostură, o hermeneutică luciferică și o teză absurdă, ținând seama de faptul că Eminescu a fost patriot și ortodox și a fost, dimpotrivă, antimasonerie. Știm că a plănuit, dimpotrivă, o societate secretă cu denumirea ,,Matei Basarab” pentru a lupta eficient împotriva intereselor Alianței Izraelite Universale în Regatul României…

Cu totul altceva este, desigur, cazul volumului Ideea de Dumnezeu în poezia lui Eminescu, scris de preotul Theodor Damian din SUA, care a primit premiul pentru anul 2016 din partea Societății Scriitorilor Bucovineni și a revistei Bucovina literară, care demonstrează clar și cu argumente zdrobitoare pentru oricine (mai puțin pentru francmasoni) că Eminescu a fost un creștin moderat, dar un ortodox… O spune chiar și recenzorul cărții, eminescologul Nicolae Georgescu… În opoziție totală cu Radu Cernătescu, care susține că noi, inclusiv criticul George Călinescu, nu l-am aprofundat pe Mihai Eminescu, că poezia ,,Rugăciune” (către Maica Domnului) nu îi aparține… Și că melancolia și prezența stafiilor în unele poezii eminesciene s-ar datora inițierii în ocultism și masonerie(!)… invocând prezența unui sceptru în mâna lui Hyperion, identificat în hermeneutica ocultistă cu caduceul lui Hermes!

Așadar, masoneria îl revendică acum până și pe Eminescu (pentru că nu-l poate scoate din conștiința colectivă și din programa școlară). Nu îl revendică doar pe domnitorul Constantin Brâncoveanu (decapitat împreună cu fiii săi, cu sfetnicul și cu ginerele lui, prin intrigile secretarului său Antonio del Chiaro, cel care a pus apoi bazele francmasoneriei în Țările Române!)… 

Cine a fost Mihai Eminescu? 

(În atenția domnului Radu Cernătescu și nu numai.)

Mihai Eminescu este mult mai mult decât poetul național…

În opinia noastră, Eminescu n-a fost cetățean european, n-a avut o gândire iluministă și nici nu a fost mason (dimpotrivă, a criticat asiduu ideea creării Statelor Unite ale Europei și cosmopolitismul)… 

Mihai Eminescu a fost și va rămâne un bun român, un mare gazetar, patriot și creștin ortodox! Un mare trezitor de conștiințe și modelul pentru generații întregi de intelectuali din țara noastră…

Eminescu nu este doar poetul național (,,geniul nefericit” cum a fost decretat și prezentat în timpul comunismului de propaganda regimului, potrivit intereselor acestuia). 

Este mult mai mult decât atât… 

Este simbolul reprezentativ al culturii naționale românești (nu a scris doar poezii, ci și nenumărate articole, proză literară, fiind unul din făuritorii limbii literare românești, un bun cunoscător în vremea sa în domenii precum literatura, istoria, filosofia, economia, politica, limbi străine etc. 

A fost și rămâne gazetarul cel mai strălucit din istoria României până în prezent, dedicat trup și suflet binelui comun (interesului național), implicat activ în viața cetății, identificându-se perfect cu ființa neamului său și cu sufletul românesc. 

A fost creștin ortodox și cel care a numit biserica ortodoxă ,,Maica neamului românesc”, și n-a fost un ortodox căldicel sau cu numele, pentru că a dobândit în timpul vieții multă smerenie (ca mare intelectual ar fi putut declanșa o revoluție dar s-a rezumat la cea morală și spirituală) și a putut ajunge chiar la măsura iubirii vrăjmașului (fiind prezent la înmormântări ale unor dușmani ai săi, pe care i-a iertat, după cum spune monahul Dosoftei de la Mănăstirea Putna)… 

Că a fost ortodox și creștin practicant arată fără niciun dubiu un episod mai puțin cunoscut din biografia poetului – în anul 1886, când Eminescu se afla la Mănăstirea Neamț, de sărbătoarea Sfinților Mihail și Gavril, a cerut să fie spovedit și împărtășit de preot. (Citiți Despre spovedania și împărtășirea lui Mihai Eminescu de la Mănăstirea Neamț.) 

Eminescu a fost cu adevărat un geniu, un erudit (a citit enorm, a studiat și știa limbi străvechi), fiind înzestrat cu o minte foarte lucidă, cu un spirit analitic-sintetic și cu o intuiție extraordinară. Surprindea în toate esența lucrurilor și legăturile dintre acestea.

„Școala va fi școală când omul va fi om și statul va fi stat.” – Mihai Eminescu

Notă: 

Cu toate că viața lui Mihai Eminescu a făcut obiectul a numeroase studii, chiar și astăzi mai persistă unele neclarități. Printre acestea se numără și cele cu privire la venirea sa pe lume – adevărații eminescologi este necesar să corecteze datele despre locul nașterii lui Eminescu (mulți susțin că locul de naștere este Dumbrăveni, acolo unde tatăl său era administratorul moșiilor boierului Balș), iar ziua de naștere este 22 decembrie 1849, George Călinescu consemnând în mod greșit nașterea poetului, preluând ziua de 15 iunie, când a fost botezat la biserica Uspenia din Botoșani, fiind de origine rutean.

Citiți și:

Marele patriot Mihai Eminescu, un martir ucis la o comandă ce a fost dată de francmasoni

Eminescu, un vajnic apărător al adevărului istoric

Adevăratul Eminescu

yogaesoteric

15 decembrie 2018

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More