Părintele Ieromonah Dr. Sofian Costea: Comandourile neomarxiste aparținând secularismului dezlănțuit atacă din nou
[…] Este cert faptul că apropierea oamenilor de biserică îi deranjează pe promotorii secularismului, pe purtătorii de cuvânt ai neomarxismului și pe talibanii ateismului în stare să facă orice pentru a-i aduce pe oameni la stadiul de sclavi ai industriei consumismului, binecunoscut fiind faptul că astfel de oameni pot fi manipulați și induși în eroare foarte ușor. De aceea așa-ziși analiști compleți, pricepuți la sport, politică, muzică, artă, cinematografie dau acum lecții și în ceea ce privește înțelegerea Adevărului Scripturistic și a temeiurilor biblice incontestabile pe care este așezată Sfânta noastră Biserică Ortodoxă.
Se știe că Înaltpreasfințitul Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, a fost și este un susținător consecvent al Adevărului incontestabil care reliefează faptul că binecredincioșii nu este cazul să fie opriți niciodată de la exercitarea dreptului constituțional, dar care înainte de orice este izvorât din cer și anume, dreptul de a participa la slujbele bisericii. Arhiepiscopul nostru a fost, este și va fi vocea demnă care a atras atenția asupra faptului că nicio boală și nicio afecțiune nu poate să pună Lumina sub obroc pentru că Lumina vindecării venită de la Împăratul iubirii, de la Însuși Mântuitorul Hristos tămăduiește orice neputință. Atitudinea Arhiepiscopului care păstorește credincioșii aflați în Eparhia celor mai Sfinte ținuturi de la noi, pentru că pe aici au trecut Sfântul Apostol Andrei și Sfântul Apostol Filip, îi deranjează în mod vizibil pe cei care își propun destructurarea credinței și împingerea oamenilor către o latură periferică de viețuire care să-l excludă pe Dumnezeu sau să cuprindă cel mult un așa-numit dumnezeu „new age”, care nu presupune nici rugăciune, nici post, nici prezența la biserică, identificându-se cu un dumnezeu al comodității după bunul plac, al lenevirii și minciunii în care se zbat susținătorii unor astfel de idei.
Manifestând o deschidere totală față de dilemele, nelămuririle, interogațiile sau întrebările oamenilor, Arhiepiscopul Tomisului răspunde într-o emisiune, special dedicată pentru aceasta, săptămânal celor care i se adresează, dar și ori de câte ori are ocazia sau este solicitat. Evident că și această apropiere de oameni nu convine multora dintre seculariști, obișnuiți să propună și să ia decizii din spatele ușilor bine capitonate, unde regulile fixate pentru întreaga națiune nu se respectă și există standarde independente de raportare la diversele aspecte. Așa cum este firesc, răspunzând oricărei întrebări care i se adresează, Înaltpreasfințitul Teodosie a vorbit în cea mai profundă manieră despre Adevărul Scripturistic și despre ceea ce spune Cartea Facerii referitor la ispitirea protopărinților, la căderea omului în păcat, dar și la recrearea omului prin jertfa de pe cruce și Învierea Mântuitorului Hristos. Afirmații făcute de Însuși Dumnezeu regăsite în Sfânta Scriptură, care vorbesc atât despre consecințele păcatului originar cu privire la nașterea pruncilor cu jertfă, cât și cu privire la osteneala cu care oamenii este nevoie să își câștige existența după căderea în păcatul neascultării, sunt interpretate în societatea globalizată de astăzi de cei care vor să schimbe Adevărul de Credință după bunul lor plac în cea mai tendențioasă și provocatoare manieră. Ceea ce nu știu însă sau nu își propun să cunoască artizanii atacurilor împotriva Ierarhului care vorbește cu deplin temei scripturistic este faptul că nu vor avea nicio reușită în războiul declanșat împotriva Adevărului revelat de Dumnezeu în Sfânta Scriptură.
Atunci când acuzi un Ierarh de discriminare pentru că se referă la Adevărul regăsit în Sfânta Scriptură există trei posibilități pe care le putem identifica: ori este o incompetență crasă și o totală neînțelegere a ceea ce se comentează, fapt oricum extrem de josnic pentru unul care se exprimă în totală necunoștință de cauză, ori este răutate dusă la apogeu sau în egală măsură se produce o îmbinare nefericită între cele două. Oricum varianta atitudinii răuvoitoare este cea mai plauzibilă, pentru că din momentul în care Arhiepiscopul Tomisului a vorbit atât de frumos despre Taina Tainelor, despre Sfânta Împărtășanie și a susținut că bisericile se cuvine să rămână deschise indiferent de contextul prin care trecem, sarabanda atacurilor asupra sa a cunoscut o amploare fără precedent. După ce și de-a lungul timpului au bătut numeroase vânturi potrivnice care l-au purtat pe Înaltpreasfințitul Teodosie prin instanțele de judecată ale acestei lumi, dovedindu-se într-un final nevinovăția sa, iată că acum specialiștii în dezinformare, actorii manipulării își găsesc noi preocupări invocând false abordări, denaturând realitatea cu scopul atacării unui Arhiereu care face totul din vocație.
În Sfânta Biserică Ortodoxă femeia are o zi specială care îi este dedicată, și anume Duminica Femeilor Mironosițe, iar Maica Domnului este femeia, noua Evă prin care a venit mântuirea în lume și care L-a născut ca Fiu al omului pe Mântuitorul Hristos, acesta fiind Dumnezeu din veci pentru a se repara prin ascultare și smerenie duse la desăvârșire, căderea în păcat generată de căderea în ispită a Evei și apoi a lui Adam.
Așadar, deși păcatul originar a intrat în lume prin curiozitatea femeii, tot printr-o femeie a venit oportunitatea mântuirii sufletelor noastre. Se știe că orice prunc se naște cu păcatul originar al neascultării care se spală prin Sfânta Taină a Botezului, Taina de inițiere și Poarta de intrare în Drept Măritoarea noastră Biserică. Se dovedește în zilele noastre că atacurile împotriva Tainelor Bisericii sunt biruite de Adevăr și, în acest sens, rezultatele expertizei medico-legale efectuată la Suceava au arătat că Dumnezeu a hotărât să cheme sufletul pruncului botezat în Lumină ca urmare a unei alte afecțiuni, fără nicio legătură cu săvârșirea Sfintei Taine a Botezului.
Ne întrebăm cum rămâne cu insultele și calomniile și cu petițiile agresive împotriva săvârșirii Botezului Creștin Ortodox valid prin întreită afundare: în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Sigur că nicio Taină a bisericii nu poate fi modificată în niciun fel pentru că are temei scripturistic și canonic deplin.
Revenind la Arhiepiscopul Tomisului, mă simt obligat sufletește să subliniez că un Părinte care manifestă atâta dragoste, afecțiune și empatie în planul înțelegerii problemelor cu care se confruntă față de femeile care lucrează în cadrul personalului Arhiepiscopiei, față de maicile din mănăstiri, față de cadrele didactice de la Facultatea de Teologie și de la seminarul Teologic, de altfel profesoare extrem de bine pregătite, este un reper și un model de manifestare în ceea ce privește grija și ocrotirea pe care le revarsă din plin asupra femeilor de diverse categorii cu care intră în legătură în diverse conjuncturi. Este necesar să precizez că multe dintre credincioasele pe care le-am întâlnit mi-au vorbit despre disponibilitatea Ierarhului nostru de a le asculta și a le ajuta atunci când întâmpină diverse probleme.
Prin urmare, aceste noi atacuri furibunde fac parte dintr-o campanie concertată dusă împotriva Bisericii și a Ierarhilor ei, care se manifestă în Duhul Adevărului, dar tatăl minciunii, mai exact cel viclean, nu va putea izbândi în lupta cu Biserica lui Hristos, pentru că însuși Mântuitorului spune că porțile Iadului nu vor birui Biserica Sa.
Unul dintre cei mai consecvenți revoltați împotriva Bisericii este fără îndoială Cristian Tudor Popescu, cel care acum ceva timp avea o altă poziție referitoare la Biserică, acesta fiind un aspect probat de-a lungul vremii și este firesc să ne întrebăm când a avut dreptate. Totodată, să nu uităm că în calitate de redactor șef adjunct al ziarului Adevărul, imediat după revoluție „analistul complet” patrona, fiind responsabil de politica editorială, articole defăimătoare la adresa Majestății Sale Regele Mihai, iar mai târziu considera că Gigă Hagi, căpitanul echipei naționale de fotbal a României, are „intrări ucigașe” pe terenul de fotbal. Nu cu mult timp în urmă, cel care își spune gazetar, i-a considerat pe credincioșii ortodocși „vite păstorite de mai marii lor”. În plus, referirile defăimătoare la adresa femeii reprezintă încă o dovadă a faptului că actualele poziții pe care le exprimă sunt marcate de fățărnicie. Acestea sunt abordările cuiva care se consideră lider absolut de opinie.
În concluzie, se cuvine subliniat faptul că în Sfânta Biserică Ortodoxă, Maica Domnului este prototipul feminității, al delicateții și rafinamentului, și fiecare femeie este socotită mărgăritarul care se mântuiește prin naștere de prunci și care împodobește atât de frumos prin prezența sa Casa lui Dumnezeu.
Ieromonah Dr. Sofian Costea, slujitor în Arhiepiscopia Tomisului
Înalt Preasfințitul Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, de neclintit
În perioada restricţiilor drastice de circulaţie impuse în contextul crizei covid, când credincioşilor li s-a interzis până şi participarea la slujbele religioase de Paşte şi Crăciun, ÎPS Teodosie părea a fi singura voce sonoră a BOR care a reacționat la abuzurile statului: „Nu vom accepta închiderea bisericii, chiar dacă va fi ordin. Nu mă tem, noi Îl luăm pe Dumnezeu aliat, noi ținem Biserica Vie!”.
Atitudinea sa neclintită l-a făcut pe ierarhul ortodox să ajungă subiectul unor incidente cu poliţia.
Înalt Prea Sfințitul Teodosie a ținut, la miezul nopții, slujba de Anul Nou, contrar recomandărilor Patriarhiei Române, care a cerut ca slujbele să nu se țină după ora 23:00, a organizat slujba de Bobotează exact ca înainte de pandemie, a condus o procesiune pe bulevardele din Constanța într-o caleașcă.
În timp ce magistrații Tribunalului Constanța respingeau solicitarea Arhiepiscopiei Tomisului de a se permite organizarea pelerinajului de Sfântul Apostol Andrei, poliția a descins la biserica Sfânta Ecaterina din Constanța, în data de 25 noiembrie 2020, unde slujea chiar Înalt Preasfințitul Teodosie. Acțiunea a fost regizată de structurile de forță ale statului ca o replică la dârzenia Arhiepiscopului Tomisului după ce acesta a declarat că nu va mai permite închiderea Bisericilor în Constanța.
Mascații Poliției au venit cu dubele în trombă, însoțiți pentru show-ul TV de televiziunile de știri care au transmis acțiunea în direct, mai ceva ca la perchezițiile de la clanurile țigănești. O întreagă țară a putut vedea cum „dulapurile” Jandarmeriei și Poliției s-au luat la trântă cu bătrânicile bisericoase și mămicile cu copii în brațe. Jandarmii au fost coordonați de ofițeri în civil care probabil se infiltraseră anterior în Biserică pentru a avea rolul de „ciocofoniști” către bază.
Cu predica întreruptă, ÎPS Teodosie a acuzat revoltat Poliția că a venit să facă dezordine și nu ordine și a transmis cu fermitate credincioșilor din curte: „Iubiți credincioși, vă invit pe toți la peștera Sfântului Apostol Andrei. Să vă faceți o adresă în care să arătați că mergeți să vă închinați la cea dintâi Biserică, nefăcută de om. Dumnezeu să ne ajute tuturor!”
Oamenii au fost pur și simplu scoși din Biserică de forțele poliției și ale jandarmilor pentru a fi legitimați și amendați. Mulți credincioșii au stat afară, în genunchi, pe pământul înghețat, doar ca să ia parte la slujbă. Municipiul Constanța era în carantină, prin urmare, oficierea slujbelor religioase era permisă doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Ulterior, Poliția a transmis că a amendat 39 de persoane cu 4.500 de lei.
Într-o scrisoare adresată premierului Ludovic Orban, ÎPS Teodosie a formulat concret realitatea şi raportul Bisericii cu presiunile intereselor politice de moment: „A venit momentul să denunțăm public abuzurile pe care le orchestrați și pe care forțele polițienești și de jandarmerie le exercită asupra noastră”.
Iată scrisoarea integrală adresată de ÎPS Teodosie premierului Ludovic Orban:
„Domnule Prim-Ministru,
Incidentul petrecut la Constanța în dimineața zilei de de 25 noiembrie 2020, cu prilejul sărbătoririi hramului Bisericii Sfânta Mare Muceniță Ecaterina din cartierul Tomis Plus, când polițiștii și jandarmii au brutalizat și amendat credincioșii prezenți la slujbă, ne întărește convingerea, încă o dată, dacă mai era nevoie, că ne aflăm noi clerul, împreună cu credincioșii ortodocși, în fața unor mari abuzuri, pe care autoritățile le săvârșesc din ce în ce mai des, probabil sub îndrumarea dumneavoastră tacită.
Este inadmisibil ca articolul 29 din Constituția României, alineatul (1) și alineatul (5), să fie încălcate cu atâta naturalețe de către autoritățile locale pe care le coordonați prin miniștrii de resort. Niciodată drepturile credincioșilor ortodocși și ale clericilor de a se ruga nu au fost atât de mult batjocorite. Credincioșii Bisericii Ortodoxe Române și slujitorii ei sunt obligați acum să îndure umilința și frigul, să se expună unor grave probleme de sănătate din pricina temperaturilor scăzute (care afectează sistemul imunitar) și de dragul măsurilor exagerate, lipsite de logică și luate de necunoscuții dumneavoastră specialiști, în dispreț total față de normele de drept, de credința și tradițiile poporului român, care consideră că anularea unui drept fundamental, de exercitare și exprimare a credinței, nu are mare importanță, raportat la pandemia care ne încearcă.
Am îndurat suficient, de la începutul acestei pandemii, împreună cu toți oamenii de bună-credință din această țară și am respectat măsurile sanitare luate inițial, în mod responsabil. De această dată, însă, este momentul să denunțăm public abuzurile pe care le orchestrați, și pe care forțele polițienești și de jandarmerie le exercită asupra noastră, într-o țară europeană care se vrea a fi democrată și nu aflată sub dictatură și teroare.
Nu vom îngădui acum, ca dreptul de a-l cinsti așa cum se cuvine pe Sfântul Apostol Andrei, cel Întâi chemat, Ocrotitorul României, să ne fie călcat în picioare de cei care nu au frică de Dumnezeu și se închină unei științe absurde, care nesocotește pe om în integralitatea sa: trup, dar și suflet. Ce veți face? Ne veți bate, amenda, aresta și executa pe toți cei care vom merge să ne rugăm la Mănăstirea Peștera Sfântului Apostol Andrei, în ziua prăznuirii sale?!? Veți asmuți justiția și forțele de ordine împotriva propriilor frați și surori pentru a vă atinge scopurile fixate?
În luna decembrie a anului 1989, oamenii cu credință în Dumnezeu, profund nemulțumiți de abuzurile puterii, s-au adunat la Timișoara în jurul casei pastorului reformat László Tőkés, căruia i se făcea atunci o nedreptate, mult mai mică în raport cu dorința noastră legitimă de a ni se respecta credința și demnitatea. Nu subestimați dorința oamenilor de a striga din nou în stradă la Constanța și în alte părți ale țării «cu noi este Dumnezeu», pentru a se putea ruga și trăi liber, fără o nouă dictatură. Un dram de înțelepciune în plus v-ar putea readuce în ultimul ceas, dumneavoastră și colaboratorilor, în suflete omenia, credința și dreapta simțire pe care se pare că rațiunile pandemiei vi le-au întunecat.
Dumnezeu să vă dăruiască gândul cel bun pentru a face ceea ce este cu adevărat de folos oamenilor din această țară și a nu lupta cu înverșunare împotriva Lui Dumnezeu și a celor care cred în El. Doar o dată Fiul lui Dumnezeu s-a lăsat batjocorit… Lăsați-le oamenilor libertatea de a-L cinsti pe Dumnezeu, ca și El să vă mai îngăduie acolo unde credeți că v-ați înveșnicit.
Cu nădejdea că încă Dumnezeu mai poate lucra în conștiința și în inima dumneavoastră,
† TEODOSIE, Arhiepiscopul Tomisului”
Ierarhul nu s-a lăsat intimidat de presiunile care s-au făcut asupra lui. De Sfântul Andrei, ÎPS Teodosie a oficiat slujba la Mănăstirea Peştera Sfântului Apostol Andrei din comuna Ion Corvin, judeţul Constanţa, la care au luat parte sute de credincioşi, alături de preoţi. Arhiepiscopul Tomisului a invitat autoritățile statului, inclusiv pe preşedintele Klaus Iohannis, să fie prezente la această importantă sărbătoare religioasă și la pelerinaj. La slujbă preoții nu au purtat mască și nu au respectat distanțarea socială.
Deşi a fost un întreg război pe tema restricţiilor pelerinajului, la mănăstire au fost lăsaţi să treacă şi oameni veniţi din alte judeţe. Poliţia şi Jandarmeria au afirmat că pelerinii care nu au buletin de Ion Corvin sunt pasibili de a primi amenzi prin poştă. Poliţia a controlat fiecare maşină care intra pe drumul spre mănăstire. Inclusiv mașina în care se afla ÎPS Teodosie a fost oprită și verificată la filtrul de poliție, iar apoi lăsată să treacă mai departe.
În predica rostită la finalul slujbei, ÎPS Teodosie le-a vorbit oamenilor despre minunile Sfântului Andrei, dar şi despre faptul că Apostolul a iubit acest teritoriu deoarece „Aici nu l-a prigonit nimeni, aici toţi l-au ascultat şi urmat pe Sfântul Andrei, de la el avem credinţa şi suntem datori să o dăm mai departe. A fost credincios, luptător, jertfitor, smerit. Nu a blestemat pe nimeni şi s-a rugat pentru toţi.”
De Crăciun, la slujba oficiată de ÎPS Teodosie au participat în jur de 300 de persoane; autoritățile nu au dat nicio sancțiune și i-au lăsat pe credincioși în interiorul catedralei. Înalt preasfințitul a ținut ceremonia religioasă Te Deum, specifică Anului Nou, la Catedrala Sfinții Apostoli Petru și Pavel din Constanța, ce a început puțin după ora 23 și a durat două ore. La slujbă au participat aproximativ 100 de credincioși, dar și 12 polițiști și jandarmi, care însă nu au dat sancțiuni, ci doar avertismente verbale.
ÎPS Teodosie a organizat o slujbă de Bobotează exact ca înainte de pandemia de coronavirus. Slujba cu sute de enoriași a avut loc la Catedrala Arhiepiscopală din Constanța, iar regulile de distanțare socială au fost ignorate cu desăvârșire, oamenii erau aşezaţi unul lângă celălalt și majoritatea nu purtau măști. De asemenea, preoții care au participat la slujbă nu au purtat mască de protecție. Arhiepiscopul Tomisului a oficiat la Constanța și slujba de sfințire a agheasmei la care au participat zeci de credincioși fără respectarea distanțării sociale. Spre deosebire de colegii din Constanța, preoții care au ținut slujba oficială de la Catedrala Patriarhală din București au slujit în afara lăcașului de cult și au purtat măști de protecție pe toată durata slujbei.
Credincioşii din Constanța au spus că nu se tem de coronavirus și că sunt bucuroși pentru evenimentele organizate.
Dat fiind toate aceste acte verticale, nu este de mirare de ce ÎPS Teodosie a fost vânat permanent de atunci încoace. Şi de ce s-a iscat un imens scandal în urma răspunsului pe care ierarhul l-a dat la o întrebare ticluită anume pentru a-l ridiculiza. „De ce femeile nu au funcţii importante în ierarhia Bisericii?”, vor să ştie noii progresişti, pentru care egalitarismul nivelator este dumnezeul suprem.
Citiți și:
Dan Puric: Președintele și Guvernul au lovit fără scrupule săracii, Biserica și țăranii, într-o inconștiență bolșevică
În apărarea druizilor vegetarieni
yogaesoteric
26 mai 2021