Studiu: Vaccinul Pfizer poate provoca miocardită la persoanele în jur de 30 de ani

Cercetătorii israelieni au descoperit 62 de cazuri de miocardită după inocularea cu serul Pfizer

Detalii difuzate dintr-un raport al Ministerului Sănătății din Israel au ridicat îngrijorări în rândul experților cu privire la o posibilă legătură între vaccinul Pfizer-BioNTech împotriva covid-19 și miocardită, potrivit The Times of Israel.

Raportul preliminar al unui comitet însărcinat cu monitorizarea efectelor secundare ale vaccinului a constatat 62 de cazuri de miocardită, inclusiv două decese, la persoanele care au primit vaccinul Pfizer. 56 dintre cazuri au apărut după a doua doză de vaccin, iar 55 de cazuri au apărut la bărbați – majoritatea cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani. Cei doi pacienți care au murit erau sănătoși până la administrarea vaccinului și nu aveau afecțiuni preexistente; este vorba de o femeie de 22 de ani şi de un bărbat de 35 de ani. La data întocmirii raportului, 5 milioane de oameni din Israel au fost vaccinați împotriva coronavirusului.

Coordonatorul israelian al campaniei de vaccinare, Nachman Ash, a confirmat că „zeci de incidente” de miocardită au apărut la persoanele vaccinate, în principal după cea de-a doua doză, dar a subliniat că Ministerul Sănătății nu a tras încă concluzii.

Determinarea unei legături, a spus Ash, ar fi dificilă, deoarece miocardita, o afecțiune care dispare adesea fără complicații, poate fi cauzată de o varietate de viruși și un număr similar de cazuri au fost raportate în anii precedenți, a raportat Reuters.

Cu toate acestea, potrivit cercetătorilor de la Organizația Națională pentru Tulburări Rare, miocardita poate rezulta din infecții, dar „mai frecvent miocardita este rezultatul reacției imune a organismului la leziunile cardiace inițiale”.

Cercetătorii israelieni și-au prezentat concluziile directorului general israelian al Sănătății, companiei Pfizer, Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor și Administrației SUA pentru Alimente și Medicamente (FDA).

Întrebat de Reuters cu privire la revizuire, Pfizer a spus că a fost în contact regulat cu Ministerul israelian al Sănătății pentru a revizui datele despre vaccinul său și că este conștient de observațiile israeliene asupra cazurilor de miocardită care au apărut, în principal la bărbații tineri.

Cercetătorii care au efectuat studiul israelian au subliniat că sunt necesare investigații suplimentare pentru a confirma o legătură între miocardită și vaccin, dar au adăugat că există îngrijorări semnificative. Ei au scris:

În această etapă, conform constatărilor preliminare, care necesită coroborare suplimentară, există impresia unui număr mai mare decât se aștepta, în special pentru grupa de vârstă de până la 30 de ani. În curând va fi pregătit un raport mai avansat pe această temă.”

Impresia este că există o creștere a incidenței fenomenului, în special la bărbații tineri, la scara de 1:20.000 după vaccinare. Este probabil ca debutul miocarditei să fie asociat cu administrarea vaccinului (în special a doua doză).

Citiţi şi:
Mai multe cazuri de miocardită după vaccinul Pfizer în Franța
De ce este necesar să fie evitat acest vaccin antiCovid. Mesajul lui Robert F. Kennedy Jr.

yogaesoteric
11 iunie 2021

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More