Starea de abandon conştient în trăirea erotică amoroasă conduce la starea exemplară de yoga
Experienţa mistică are loc printr-o spontană şi totală absorbţie conştientă şi concentrare asupra fiecărui moment al fuziunii erotice amoroase, eliminând orice fel de gânduri referitoare la obiective viitoare sau ţeluri, incluzând în aceasta şi ideile cu privire la compatibilitatea erotică amoroasă şi chiar la experienţa stării de conştiinţă transcendentă. Abandonul conştient în trăirea erotică amoroasă conduce la stoparea gândirii discursive şi astfel permite apariţia unei stări beatifice de acordare a celor doi iubiţi la energia subtilă sublimă a Atributului Dumnezeiesc al Erosului Pur Dumnezeiesc și a Atributului Dumnezeiesc al Iubirii Dumnezeiești şi deci, implicit, la trăirea plenară a stării de yoga (fuziune).
Tradiţiile orientale sunt foarte clare atunci când menţionează faptul că trăirea plenară a unei senzaţii sau mai multor senzaţii în acelaşi timp, în cazul de faţă senzaţiile trăite în timpul fuziunilor amoroase ce se bazează pe continență erotică amoroasă perfectă și care integrează iubirea reciprocă, o transfigurare mutuală excelentă și care sunt precedate de consacrarea prealabilă a roadelor unei astfel de fuziuni către Dumnezeu, induce liniştirea procesului gândirii.
Adesea, acest adevăr se exprimă în moduri diferite. Aşa cum spunea Henri Maspero (sinolog de renume internațional), pentru taoişti sediul înţelepciunii şi al spiritului era mai degrabă inima spirituală decât creierul. În mod simbolic, creierul este organul limbajului, teoriilor şi credinţei, având deci un rol util, dar inferior faţă de cel al inimii care este, simbolic vorbind, organul intuiţiei şi al percepţiei directe. Bineînţeles că ei cunoşteau atunci, aşa cum cunoaştem şi noi astăzi, că această distincţie a funcţiilor nu se referă la creier şi la inimă ci, de fapt, la două moduri de a gândi şi/sau simţi.
Caracteristica primordială a tantrismului este, conform lui Mircea Eliade, atitudinea sa antiascetică şi antispeculativă, implicarea totală a simţurilor, fără a analiza discursiv ceea ce simţim. Tantra a fost numită „cea care aduce eliberarea de înlănţuirea lui Maya”. Maya (Iluzia universală) este şi magia sau iluzia cuvintelor, limbajului, conceptelor şi teoriilor speculative. În general, există o confuzie între realitate şi descrierea acesteia, între un teritoriu şi harta acestuia, între mâncare şi meniu. Meniul îşi are valoarea sa, dar nu este foarte hrănitor. Iluzia lui Maya, concretizarea, convingerea că gândurile noastre abstracte îşi au întotdeauna propria lor realitate tangibilă, este ceea ce permite religiilor şi ideologiilor populare să aibă o influenţă atât de mare asupra maselor.
Atunci când facem dragoste, când ne stopăm gândurile, apare ceva foarte interesant: suntem capabili să ne concentrăm perfect asupra momentului prezent şi asupra a tot ceea ce se desfăşoară, în timp ce reminiscenţele trecutului şi idealurile la care aspirăm pentru viitor nu mai interferează cu noi, fiind totuşi integrate şi unificate într-un mod mult superior. Fiind topiţi unul în celălalt, precum două picături de rouă care se unesc căpătând o unică transparenţă şi strălucire, cei doi iubiți, ce formează un cuplu erotic-iubitor, ce este orientat în mod predominant spiritual și care este în mod exemplar polar, pregnant transfigurator și foarte fericit, simt plini de extaz ceea ce se petrece cu ei în acel moment, o uniune, o comunicare reală, nu numai simbolică sau incompletă realizată doar pe câteva nivele ale fiinţei lor, atingând astfel o stare superioară de fuziune şi comuniune cu realitatea dumnezeiască, o stare de yoga exemplară.
Citiți și:
Aforisme despre continenţa erotică amoroasă
Trăirile şi efectele pe care cei doi iubiţi le experimentează în timpul fuziunii amoroase erotice cu continenţă, ce se bazează pe iubire reciprocă, transfigurare şi consacrarea mistică a fructelor ei
O sui generis sinteză referitoare la așa-zisele ingrediente spirituale care fac să apară o stare complexă de bunăstare lăuntrică spirituală… (I)
yogaesoteric
1 martie 2003